404-es hiba oldal készítése webáruházhoz
Webáruház indítás, működtetés során a webshop minden részére, aloldalára kiemelt figyelmet kell fektetni. Egy ilyen oldal a 404-es oldal is, amivel ideális esetben senki nem fog találkozni, de a gyakorlatban, különösen nagyobb, több terméket árusító webshopoknál elkerülhetetlen, hogy egyes látogatók 404-es oldalra érkezzenek. Úgy kell tehát a 404-es oldalt elkészíteni, hogy az a lehető legjobb hatással legyen webshopod teljesítményére és a felhasználói élményre.
Mi az a 404-es hiba?
A 404-es hiba az ún. „Az oldal nem található” hibakód, valószínűleg a leggyakoribb hibakód, amivel az emberek internetezés közben találkoznak. Akkor jelentkezik, amikor egy olyan linkre kattintasz, amely nem létezik, vagy nem létező URL-t írsz be a böngésző címsorába. Azt mindenképpen el kell kerülni, hogy webshopodon olyan linkek legyenek, melyek nem létező URL-re mutatnak, amit javítani is tudsz, de ez sem fogja kiszúrni a 404-es hibákat, ugyanis a Google-ből, más weboldalakról vagy az elírások miatt találkozni fognak velük az emberek. A feladat tehát, hogy olyan 404-es hiba oldalt kell készíteni, ami segít az eladások növekedésében.
Tippek egyedi 404-es oldal készítéséhez
A legtöbb felhasználó nem tudja, hogy a 404-es hiba gyakorlatban mi is jelent, csak azt látják, hogy nem jelenik meg a tartalom, amire számítottak. Ha egyedi 404-es oldalt készítesz, akkor is jelezd valahogy 404-es hibáról van szó, hogy aki tudja mit jelent, vagy érdekli, tudja, hogy miért találkozott azzal az aloldallal, amire megérkezett. Ezen kívül azonban olyan információkat lehet itt megjeleníteni, amilyeneket csak szeretnél.
A menü és a főbb elemek megtartása
A webshop menüjét és a főbb elemeket mindenképpen tartalmazza a 404-es hiba oldal is, hogy tudják a látogatók, hogy továbbra is a webshop felületén tartózkodnak, és azt is, hogy nem olyan nagy a probléma, mert a webshop főbb funkciói rendesen működnek.
Link a főoldalra
Gyakori megoldás, hogy a 404-es hiba oldalon főoldalra mutató linket helyeznek el a webshopok, és ha valaki ilyen URL-re érkezik, akkor újra tudja kezdeni a böngészést a webshop főoldalán. Megoldható az is, hogy automatikusan átirányítja a webshop ilyen esetben a látogatókat a főoldalra, de ezt csak késleltetve, megfelelő magyarázat mellett szabad alkalmazni, hogy a látogatók tudják, hogy mi történik, hogy tudják, hogyan kerültek a webshop főoldalára.
Termékek, kategóriák megjelenítése
Ha webshopról van szó, akkor a cél, hogy a látogatók a termékekkel, kategóriákkal találkozzanak, akkor is, ha nem létező oldalra érkeznek. Ezeket meg is lehet jeleníteni a 404-es oldalon. A termékmegjelenítés hátránya, hogy egy oldalon nem lehet nagyon sok terméket megjeleníteni, 8-10 kategóriával azonban már folytatni tudják tovább az érdeklődők a böngészést, vásárlást.
Kereső mező, kereső funkció
Webáruház böngészése esetén a látogatók valószínűleg termékeket szeretnének megnézni, megrendelni. Ha nem működő URL-re érkeznek, akkor meg lehet adni a lehetőséget számukra, hogy a lehető legegyszerűbben megtalálják a terméket, amire kíváncsiak, mégpedig egy kereső mező megjelenítésével.
Ez a kereső mező ugyanolyan, mint a webshop más részén használt keresés, csak a 404-es hiba oldalon sokkal kiemeltebb szerepet kap.
Kuponkód, kedvezmény
A nem várt 404-es hiba oldal zavarhat, idegesíthet egyes felhasználókat, és akár azonnal el is hagyhatják webshopodat, amikor ilyennel találkoznak. Ha azonban egy kuponkódot jelenítesz meg a 404-es hiba oldalon, akkor azzal nem csak az érdeklődőket lehet megtartani, hanem az eladásokat is növelni lehet.
Figyelni kell azonban, nehogy túl sokan kihasználják a kuponkódot, vagy olyanok is, akik valószínűleg nem böngészés során találkoztak a hibával, akkor lehet, hogy módosítanod kell, vagy akár teljesen meg kell majd szüntetned.
Hírlevél feliratkozás
Kiváló lehetőséget jelent a 404-es hiba oldal arra is, hogy a hírlevél feliratkozókat gyarapítsd segítségével. Itt is igaz azonban, hogy csak azért, mert megkéred az embereket, nem sokan fognak feliratkozni valamilyen kedvezmény nélkül. Érdemes lehet pl. a hírlevélre történő feliratkozás utáni első vásárlásból kedvezményt adni, vagy egyéb promóciót használni a feliratkozók számának növelésére.
Összefoglalás
A 404-es hiba minden webáruház esetében előjön, akkor is, ha minden a lehető legjobban van beállítva, elkészítve. Törekedni kell arra, hogy a lehető legtöbbet ki tudd hozni a 404-es hiba oldalból, hogy növelni tudd vele a bevételeket.