Kötelező feltüntetni a webáruházban a gyártó adatait 2024. december 13-tól

2

Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2023/988 rendelete (2023. május 10.) az általános termékbiztonságról szól, és célja a fogyasztók egészségének és biztonságának védelme, valamint a belső piac megfelelő működésének biztosítása.

Ez a rendelet hozott néhány változást, ami érinti a webáruház tulajdonosokat is.

Ez a rendelet felváltja a korábbi 2001/95/EK irányelvet, és figyelembe veszi a technológiai fejlődést, különösen az online kereskedelem és a digitalizáció terén. A főbb változások közé tartozik az online piacterek felelősségének növelése, a termékvisszahívások hatékonyabb kezelése, valamint a termékek nyomon követhetőségének javítása.
A teljes rendelet elérhető az EUR-Lex hivatalos oldalán.

A rendelet előírja, hogy a webáruházak üzemeltetőinek részletes és pontos információkat kell feltűntetnie a termékek adatlapján.

Mik ezek a kötelezően feltűntetendő adatok?

  • A termék neve és típusa, modell- vagy sorozatszáma (ha van).

  • Vonalkód vagy egyéb azonosító (pl. QR-kód), amely segíti a termék nyomon követhetőségét.

  • A termék gyártójának neve, bejegyzett címe és elérhetősége (pl. e-mail-cím).

  • Ha a terméket nem az Európai Unióban gyártották, akkor az importőr nevét, címét és elérhetőségét is meg kell jeleníteni a termékoldalon.

  • A termék származási országa, tehát az az ország, ahol a termék készült.

  • A termék rendeltetésszerű használatával kapcsolatos biztonsági utasítások.

  • Termékjellemzők, az anyagok vagy összetevők részletes listája.

  • Termékspecifikációk (méret, súly, kapacitás, műszaki adatok stb.).

  • Megfelelőségi nyilatkozat CE-jelölés, amely igazolja, hogy a termék megfelel az uniós biztonsági és megfelelőségi szabványoknak.

  • Használati és karbantartási utasítások. 

  • Információ arról, hogy milyen eljárást kell követni a termék visszahívása vagy cseréje esetén.

  • Kapcsolattartási pont a problémás termékek bejelentésére.

  • Digitális termékek és okos eszközök esetén információt kell nyújtani a vásárlnak az elérhető szoftver frissítésekről.

Mi a teendő a webáruházak számára?

  • Felülvizsgálni a beszállítói láncot és biztosítani, hogy a beszállítók megbízhatóak, valamint a webáruház termékei megfelelnek az uniós előírásoknak.

  • Frissíteni a vásárlói tájékoztatókat, termék adatlapokat, hogy minden releváns információ elérhető legyen a termékekről.

  • Erősíteni a termékek nyomon követhetőségét.

  • Képzéseket tartani a munkatársaknak és felkészíteni őket az új szabályok alkalmazására.

Az már látszik, hogy megint iszonyú terhet ró ez az intézkedés a webáruházakra, mire a fenti adatokat összegyűjtjük (ha egyáltalán van honnan begyűjteni) és feltűntetjük a termék adatlapokon. 

Segítünk eligazodni, kérje ajánlatunkat!

Vissza a listába!