Az EDM kampányok és a webshopok kapcsolata

3

Biztosan te is hallottad már a manapság divatos EDM kifejezést, de tudod mit jelent pontosan? Cikkünkben bemutatjuk az EDM kampányt, valamint a webshopokkal való kapcsolatát is.

Az EDM kampányok és a webshopok kapcsolata

Az EDM bemutatása

Az EDM egy angol kifejezés rövidítése, melyet röviden magyarul e-mail marketingnek hívunk. Legfőbb jellemzői közé tartozik, hogy vele célzott kommunikációt tudsz folytatni. Költséghatékonynak is mondható, hiszen költsége alacsony, attól függ, hogy milyen szoftvert, azon belül pedig milyen előfizetést választasz. Létezik ingyenes verzió is, viszont azokban jelentősen kevesebb hírlevelet lehet küldeni, mint a fizetős társáéban. Mérhetőségben is verhetetlen, mivel megmutatja hányan nyitották meg a levelet, hányan kattintottak a linkre stb. Véleményünk szerint a legszuperebb az automatizálás, vagyis bármikor, amikorra te beállítod elküldi az előzetesen összeállított leveledet a megadott célközönséged számára.

EDM Kampányok

Az EDM kampányok direkt marketing tevékenységek, tehát konkrét célja van.

  1. Ilyen lehet egy termék vagy szolgáltatás népszerűsítése.
  2. Értékesítés növelése, kosárelhagyók visszacsábítása, érdeklődőből vásárlás generálása stb.
  3. Tudásmegosztás, márkaépítés is lehet cél, ebben az esetben esettanulmányokat vagy érdekességet küldünk ki a releváns célcsoport számára.
  4. Ügyfelekkel való kapcsolat ápolása sem elhanyagolható. Ide tartozik a cross-sell (keresztértékesítés), valamint az up-sell (felülértékesítés) fogalma is.

A sima e-mail marketing kampányoktól abban tér el, hogy itt végbemehet SMS küldés, push üzenetek, szórólapok vagy hirdetések.

Kampányok indítása

Milyen esetekben érdemes ilyen jellegű kampányokat indítani?

  1. Termék bevezetésekor: Érdemes az érdeklődés felkeltésére használni néhány EDM levél kiküldését. Az emberek kíváncsi természetek, ezáltal tudsz előrendeléseket generálni. Amikor már debütált a termék érdemes rövid ismertetőt küldeni a leendő vásárlóknak, hogy még több információt megtudjanak.
  2. Esemény népszerűsítése: Jelezni a feliratkozóknak, hogy lesz egy rendezvény, amin szívesen látjuk. Emellett természetesen emlékeztető leveleket is kell küldeni az esemény előtt, vagy akár save the date meghívót.
  3. Akció: Az akció kezdetekor ezt jelezzük mindenképpen, valamint emlékeztető email ebben az esetben is, hogy az utolsó esélye van annak, hogy éljen az akció lehetőségével.
  4. Ügyfélkapcsolatok: A feliratkozókkal való kapcsolat ápolása elengedhetetlen, hiszen senki nem örül annak ha folyamatosan sales jellegű üzeneteket kap. Emiatt érdemes kiegészíteni ezt hasznos tippekkel, trükkökkel, amiket szívesen megosztanál velük. Ha viszont bedobnánk az eladásösztönzést, akkor személyre szabott ajánlatokkal kedveskedjünk, mivel ezt a vásárlók értékelik.
  5. Szezonális: Fókuszáljunk a kiemelt ünnepekre, mint például húsvét vagy karácsony, ilyenkor speciális akciókkal lehet élni.

Fontos, hogy ne ostromoljuk feleslegesen a feliratkozókat kéretlen üzenetekkel, hiszen könnyen le is iratkozhatnak, ezáltal lemaradhatnak olyan akciókról, amik érdekelnék őket. Mi is lemaradhatunk ezáltal jelentős árbevételtől.

A kampány összeállítása

Az első a cél meghatározása, mint például új termék bevezetése. Második lépésként meg kell határoznunk a célközönséget, kinek szeretnénk értékesíteni. Ebben az esetben részletekbe menően le kell írni a buyer personánkat. Harmadikként megadjuk az üzenetet és a CTA-t. A CTA gomb nagy jelentőségű, hiszen ez a lépés választ el attól, hogy tovább navigáljuk a webshopra az érdeklődőt. A szöveg mellett a dizájnra is érdemes figyelmet fordítani, valamint arra is, hogy optimalizált legyen mobil nézetben is. Végül a beütemezés marad hátra, hogy mikor küldjük ki a közönségnek.

Miért jó az EDM a webshopoknak?

A webshopok számára azért kiemelt fontosságú az EDM, hiszen segíti az eladásokat, alacsony költség mellett. A legjobb módszer legfőképpen termékek értékesítésekor, hiszen ha a levelünkkel könnyedén vissza tudjuk terelni a webshopba a leendő vásárlót nyert ügyünk van. Az új termékek bevezetésekor is kiváló, mivel fel lehet használni ezt az alkalmat arra is, hogy körbenézhessen az oldalon a felhasználó. A webshop látogatókból pedig könnyen további célközönségeket, vagy hasonmás célközönségeket is létrehozhatunk, ezáltal növelve webshopunk értékesítését.

Összefoglalás

Az EDM egy kiváló választás webshopok marketingjére, hiszen olcsón juthatunk tényleges vásárláshoz, ezen felül könnyedén mérhető is az eredménye. A forgalomterelés kiváló eszköze az EDM, használd te is a marketingedben, ha webshoppal rendelkezel, mivel rövid időn belül meg tud térülni a befektetett összeg. Azt viszont ne felejtsük el, hogy a beltartalom is szükséges az eladáshoz, mind a szöveg, kép, továbbá a konkrét téma, amivel kiküldjük a levelet. Még egy tipp, minden legyen összefüggésben mindennel, színvilágban és szövegileg is.

Vissza a listába!