Blog készítés webáruházaknak - Miért állj neki?
Az egyes webáruházak között egyre nagyobb a verseny. Ma már nem elég csak minőségi termékeket árusítani, lehetőleg minél olcsóbban, hanem egyéb megoldásokat is kell találni, hogy vásárlókat csábíts webshopodhoz. Egy ilyen megoldás a blog készítés, amely számos előnnyel rendelkezik a webáruházak számára. Cikkünkben a blog készítés előnyeiről lesz szó, és arról, hogy miért ajánlott minden webshopon a blogolás.
A blog készítés és a keresőoptimalizálás
A webáruházak egyik legnagyobb problémája, hogy kevés lehetőségük van arra, hogy egyedi, hosszabb szövegeket tudjanak megjeleníteni az oldalon. Erre általában a néhány bemutatkozó aloldal és a kategóriaoldalak nyújtanak lehetőséget. Ezeket a tartalmakat azonban nem kell sűrűn frissíteni, ha egyszer elkészülnek, akkor legtöbbször csak apró módosításokra lesz szükség rajtuk a következő hónapokban.
A blog készítés előnye a SEO szempontjából, hogy rendszeres, friss tartalmak jeleníthetők meg webshopod felületén, melyeket optimalizálni tudsz olyan kulcsszavakra is, melyekre a kategóriaoldalak és az egyéb aloldalak nem alkalmasak. Mivel a Google díjazza a weboldalak rendszeres frissítését, így egy blog készítésével ezt könnyen meg lehet oldani.
Keresőoptimalizált webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!
Linképítés
A linképítés a keresőoptimalizálás fontos része, de érdemes külön is megemlíteni, ugyanis egy blog készítésével, minőségi bejegyzésekkel értékes, természetes viszontlinkeket lehet szerezni webshopodhoz.
A termékoldalak, kategóriaoldalak nagyon ritkán tartalmaznak olyan információkat, melyekre ismeretlen weboldalak linkelnének. Ezzel szemben a hasznos cikkeket linkelik az emberek saját blogjukon, honlapjukon, ami nem csak a keresőoptimalizálást fogja javítani, hanem potenciális új vásárlókat is jelenthet.
Blog készítés és a belső linkek
Nem csak a külső linkek (másik weboldalakról webshopodra mutató) szempontjából előnyös egy blog készítése, hanem a belső linkeknek köszönhetően is. A belső linkek azok a linkek, melyek webáruházad egyik részéről mutatnak egy másik részére.
A belső linkekkel olyan aloldalak erősségét is növelni lehet, melyeket amúgy nem ítél fontosnak a Google, plusz a linkek horgonyszövegeinek tudatos megírásával kiválóan ki lehet egészíteni a természetes külső linkeket.
Közösségi média
Hasonlóan a linképítéshez, a közösségi média megosztásoknál is sokkal nagyobb az esélye, hogy az emberek megosztják blogodat, mint webshopod termékeit. Ezek a megosztások aztán könnyedén eljuthatnak olyan emberekhez is, akik másképp nem találkoztak volna cégeddel, így a blog készítés kiváló marketing megoldás is.
Megbízhatóság növelése
Az új, kisebb webáruházak gyakori problémája, hogy mivel még nem ismeri őket senki, így nem tűnnek megbízhatónak az új látogatók körében. Ha webshopod felületén csak a termékeid és az elérhetőségeid vannak feltüntetve, akkor csak ezekkel nehéz lesz meggyőzni az érdeklődőket, hogy miért jobb a te webshopod, mint a rengeteg hasonló webáruház.
Egy blog készítésével azonban bizonyítani tudod hozzáértésed, valamint az érdeklődők látni fogják, hogy foglalkozol webáruházaddal rendszeresen, hogy működő webshopról van szó. Általában a webáruházak felületén nincsenek olyan elemek, melyek alapján következtetni lehetne arra, hogy a webshop mennyire aktív, működik-e még. Ezt egy blog készítéssel, működtetéssel orvosolni lehet.
Termékek reklámozása
A blog bejegyzésekbe nem csak az érdeklődők számára hasznos információkat lehet tenni, hanem reklámokat, termékeket is. Természetesen, ha csak reklámnak számító bejegyzésekkel tömöd tele bejegyzéseidet, akkor azzal éppen az ellenkező hatást lehet elérni, de az olyan cikkek, melyek értékesek a látogatók számára, és tartalmaznak egy-egy termékbemutatást is, aranyat érhetnek az eladások szempontjából.
Visszatérő látogatók
Mivel sok webshop nem frissíti rendszeresen a kínálatát, vagy csak néhány termékkel, így a korábbi látogatók, vásárlók gyakran nem maradnak rendszeres kapcsolatban egy céggel, hanem maximum csak akkor térnek vissza, ha a termékekre kíváncsiak. Ez azonban gyakran azt jelenti, hogy amikor szükségük van egy termékre, már lehet, hogy elfeledkeztek webshopodról.
A blogolásnak köszönhetően azonban lesz oka rendszeresen visszatérni az érdeklődőknek, mivel mindig érdekességekre, hasznos cikkekre számíthatnak. Ennek köszönhetően, ha szükségük lesz a termékeidre, akkor nem egy 3 hónappal ezelőtti webáruházra kell emlékezniük, hanem egy olyanra, melynek blogját hetente látogatják.
Bizonytalan vásárlók elérése
Rengeteg olyan internetes vásárló van, akik nem szeretnének egyből vásárolni, hanem először csak keresgélnek, információkat gyűjtenek. Ilyenkor a legjobb dolog, amivel meg lehet fogni őket, azok a hasznos bejegyzések, segítségnyújtó cikkek, melyek megválaszolják minden kérdésüket. Blog nélkül viszont ezeket a kérdéseket nagyon nehéz rendesen megválaszolni.
Ebben az információszerzési fázisban még gyakran nem is webshopokat, termékeket keresnek az emberek, így már a vásárlási folyamat korai fázisban találkoznak webáruházaddal az érdeklődők, ami több vásárlót fog jelenteni.
Hosszú távú eredmények
Az elkészített bejegyzések akár hónapokon, éveken keresztül is hozni tudják a látogatókat webáruházadra, ehhez gyakran csak arra van szükség, hogy egy kicsit aktualizáld a cikkben található információkat, amikor azok elavulnak.
A fizetős marketing megoldások általában csak a fizetés ideje alatt, vagy a megjelenés utáni közvetlen időszakban szolgáltatják csak a látogatókat, a minőségi blog bejegyzések így kiválóan kiegészítik ezeket a marketing lehetőségeket.
Összefoglalás
A blog készítés számos előnnyel rendelkezik webáruházak számára, a keresőoptimalizálástól kezdve az eladások növeléséig. Ha webáruházadat maximálisan ki szeretnéd használni, akkor valószínűleg szükséged lesz egy blogra, mivel ez az egyik legegyszerűbb módja a webshop frissen tartásának, látogatók szerzésének, eladásainak növeléséhez.
Bloggal felszerelt webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!