Google Shopping tanácsok: a termékképek optimalizálása
A Google Shopping (Google Vásárlás) a Google fizetett hirdetéseken alapuló szolgáltatása, amely most már hazánkban is elérhető. A Google Shoppingról írtunk már bővebben az előző linken. A legfőbb különbséget a Google Shopping és az Ads hirdetések között az jelenti, hogy a Vásárlás rendszerében nem csak szöveges hirdetéseket lehet megjeleníteni a keresési találatok felett, hanem képeket is lehet a hirdetésekbe tenni.
Ha maximálisan ki szeretnéd használni a Google Shopping előnyeit, akkor szükség lesz a képek megfelelő feltöltésére, optimalizálására. Lássuk, mit is jelent ez a gyakorlatban.
A termék fő képe
Minden termékről kötelező minimum egy képet feltölteni, amit image_link attribútummal kell jelölni a Shopping Feedben, és a termék fő képének linkjét kell, hogy tartalmazza. Figyelni kell arra is, hogy a kép URL-je (linkje) a Google számára feltérképezhető legyen, ezt a robots.txt.ben lehet engedélyezni.
Szeretne több terméket eladni a Google Shopping segítségével?
A fő termékképek technikai jellemzői:
- A kép pontosan mutassa be a webáruházban árusított terméket. Ha egy terméket árusítasz, akkor csak az az egy termék legyen a képen. Ha egy csomagban több terméket árusítasz, akkor a csomag minden terméke legyen rajta a képen.
- A képeknek a következő fájlformátumban kell lenniük: .gif, .jpg, .jpeg, .png, .bmp, .tif, .tiff, valamint nem lehetnek mozgóképek (pl. .gif esetén).
- A képek felbontása minimum 100*100 pixel kell, hogy legyen. Ez alól kivételt jelentenek a ruházati termékek, ahol a 250*250 képpontos felbontás a minimálisan szükséges.
- A képek ne legyenek kis méretről felnagyítottak, hanem eredeti méretükben feleljenek meg a minimális követelményeknek.
- A képek fáljmérete maximum 16 MB lehet, a felbontás pedig maximum 64 megapixel.
- A kép ne legyen vízjeles, keretes.
- Egyedi, pontos termékkép legyen feltöltve minden egyes termékhez. Számos webshop árusít úgy termékeket, hogy azok nem rendelkeznek képekkel, vagy csak illusztrációkat, logókat, ikonokat tartalmaznak. Ilyen termékek a Google Shopping rendszerében nem megengedettek.
Kivételt jelentenek a „Hardver”, a „Számítógépes szoftver” és a „Járművek és alkatrészek” kategóriák termékei, ezekhez lehet illusztrációkat feltölteni termékképnek.
További kivételt jelentenek még a festékek, ahol megengedett az egyszínű kép használata, mivel festékek esetén a szín jelenti a legfontosabb információt a termékekről.
A Google Shopping termékképek optimalizálása
Ha a konkurencia elé akarsz kerülni, akkor nem elég csak ezeknek a minimális feltételeknek megfelelni, hanem törekedni kell arra, hogy a lehető legjobb képeket töltsd fel a hirdetések rendszerébe. Ezt a következő tanácsok segítségével tudod megtenni.
További képek feltöltése
Egy termékképet kötelező mellékelni minden termékhez, de lehetőség van 10 további kép feltöltésére is. Ha nem is töltesz fel minden termék esetén 10 további képet, de néhány plusz kép minden termék esetén előnyt jelent. A potenciális vásárlók több képet, több információt láthatnak a termékekről, ami elősegítheti a vásárlást, az eladások növelését.
További képek az additional_image_link attribútum segítségével adhatók meg, és itt már megengedett a termék használat közben történő vagy illusztrációs bemutatása is, valamint lehetőség van a termékeket más szemszögből is bemutatni. A további képek ezeken kívül hasonló előírásokkal rendelkeznek, mint a fő termékkép.
A fő termékkép helyes megválasztása
Nem csak további képek feltöltésével lehet javítani a hirdetéseken, hanem a fő termékkép helyes megválasztásával is. Gyakori probléma Google Shopping hirdetések esetén, különösen dropshippingnél vagy egyen termékeknél, hogy az egyes webáruházak ugyanazt a képet jelenítik meg hirdetéseikben. Ilyenkor előnybe lehet kerülni a konkurenciával szemben, ha másik képet választasz saját webshopod hirdetéseihez, vagy ha saját, minőségi képeket készítesz a termékekről, és azokat jeleníted meg a hirdetésekben.
A képek minősége
Csak azért, mert a minimális képfelbontás 100*100 (vagy 250*250) pixel, nem ideális megoldás 100*100 képpontos képeket feltölteni. A 64 megapixeles maximális méret 10120*6328 pixeles felbontást jelent, ami természetesen jóval részletesebb, mint a 100*100-as képek. Nem kell ilyen nagy képeket készíteni azért, minimális képméretnek érdemes a 800*800 px felbontást megcélozni, de minél nagyobb a felbontás, annál jobb. A részletesebb, jobb minőségű hirdetés képek, termékképek több kattintót, több vásárlót fognak jelenteni.
Ha rendelkezel ekkora képekkel termékeidről, akkor könnyebb dolgod lesz. Ha nem, akkor a mai modern okostelefonoknak köszönhetően akár saját magad is tudsz jobb képeket készíteni termékeidről.
A termék legyen a kép középpontjában
A Google azt javasolja, hogy a termék töltse ki a rendelkezésre álló képterület 75%-át, de maximum 90%-a legyen a termék a teljes képnek. Ezeket a tanácsokat érdemes megfogadni, ugyanis ezek biztosítják a különböző platformokon történő optimális hirdetés megjelenést.
A kép háttere legyen fehér vagy világos hátterű. Ezzel biztosítani lehet azt, hogy nincsenek zavaró tényezők, melyek elvonják a figyelmet a termékekről, hanem az érdeklődők biztosan magára a termékre tudnak koncentrálni.
Használd a releváns képeket
Előfordulhat, hogy egy termékből több verzió (pl. szín, méret stb.) áll rendelkezésedre. Ilyenkor ügyelni kell arra, hogy a megfelelő hirdetésekhez a megfelelő képek tartozzanak. Pl., ha arra keres valaki, hogy „fekete női felső”, akkor a hirdetésedben a megfelelő ruhadarabok fekete változata jelenjen meg, ne egy másik színű, különben nem sokan fognak hirdetésedre kattintani.
Összefoglalás
A Google Shopping hirdetések megjelenésével egy új fizetett hirdetéses lehetőséggel bővült a webáruházak marketing kínálata. A Shopping hirdetések legnagyobb előnye, hogy termékképeket is lehet segítségükkel megjeleníteni a hirdetésekben. A cikkünkben bemutatott tanácsok segítségével optimalizálni, javítani tudod a hirdetések képeit, teljesítményét.
Szeretne több terméket eladni a Google Shopping segítségével?