Hogyan adjunk el drága termékeket webáruházunk segítségével?
Ha webáruházzal rendelkezel, vagy most tervezel webshopot nyitni, akkor valószínűleg gondolkodtál már azon, hogy mi van akkor, ha nem tudod elég olcsón adni termékeidet a konkurenciához képest. Természetesen a legjobb módja annak, hogy az érdeklődők nálad vásároljanak az, ha olcsóbban adod a termékeket, azonban nem ez az egyetlen lehetőség, hogy a konkurencia elé kerülj.
Csak azért, mert az olcsó árak miatt jön néhány új vásárló webshopodba, nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás. Akik a legolcsóbb megoldásokat keresik, valószínűleg továbbállnak az első adandó alkalommal, ha másik cégnél megtalálják a termékeidet alacsonyabb áron, így nem tudsz belük hosszú távra tervezni.
A vállalkozások által folyamatos egymás árai alá ígérés egy soha véget nem érő folyamat, ha mindenki csak az árait viszi lejjebb, amikor több vásárlót szeretne magának, akkor annak nem lesz vége, és egyre több terméket kell eladni ahhoz, hogy tartani tudd ugyanazt a profitot. Olyan megoldásokat fogunk bemutatni cikkünkben, melyekkel az árak csökkentése nélkül tudsz a konkurencia elé kerülni.
Építsd ki jó hírnevet
Ha sikerül a vásárlók, érdeklődők között jó hírnévre szert tenned, akkor ez megnövekedett eladásokkal, új vásárlókkal fog járni. Ehhez a következő dolgokra koncentrálj:
- Kiváló ügyfélszolgálat: Válaszold meg az érdeklődők, vásárlók kérdéseit amilyen gyorsan csak tudod, ha valakinek rossz élménye van a vásárlás után, elgondolkodhatsz ajándék, vagy kedvezmény biztosításán, hogy ne veszíts el egy-egy vásárlót.
- Minőségi termékek: Ha nem tudsz árban a többiek alá menni, akkor a következő legjobb lehetőség, ha a drágább termékeid jobb minőségűek, mint amiket a konkurencia árusít. Úgy válassz beszállítót, hogy biztos legyél benne, a legjobb termékeket vagy hozzávalókat fogod kapni.
- Szállítási csomagolás: Nincs annál rosszabb, ha megrendelünk egy terméket, és amikor kihozza a postás vagy a csomagküldő szolgálat, akkor össze van nyomva a doboz, vagy akár törött a termék. Ez egy kicsit drágább lesz számodra, mint az általános csomagolás, viszont kevesebbet kell később törött termékek cserélésére, javítására fordítanod.
- Gyors szállítás: Nem csak az árakat hasonlítják össze a látogatók vásárlás előtt, hanem azt is, hogy mennyi idő alatt érkezik meg hozzájuk a megrendelt termék. Szívesen fizetnek többet valamiért, ha tudják, hogy azt rövid időn belül megkapják. Amennyire lehetséges, érdemes minél gyorsabb szállítást biztosítani, majd ezt be is tartani.
- Visszaküldési lehetőségek: Egyre többen veszik figyelembe rendelés előtt a visszaküldési, pénz visszafizetési lehetőségeket. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy mindenki, aki figyelembe veszi, vissza fogja küldeni a megkapott terméket, hanem egyfajta biztonságérzetet nyújt, ha tudják, hogy a nem megfelelő termékeket nem kell megtartaniuk, és minél hosszabb idő áll rendelkezésükre, hogy visszajuttassák a webshopodhoz.
Előnyök hangsúlyozása
Ha ki akarsz tűnni a sok hasonló webshop közül, az egyik legjobb módja ennek, ha a terméklapokon nem csak a termékek tulajdonságait teszed közzé, hanem bemutatsz néhány példát, amilyen problémákat lehet velük megoldani. Ha sportolási eszközöket árulsz, mutasd be, milyen előnyökkel jár az adott eszköz használata. Ha ruhákat árulsz, hangsúlyozd ki, hogy milyen alkalmakra ajánlod őket.
Termékek összekapcsolása
Bármilyen termékeket árulsz, valószínűleg lehet hozzá kapni kiegészítőket is. Pl. okostelefon árusításakor érdemes lehet a termékoldalak mellett megjeleníteni hozzá tartozó tokokat, fülhallgatókat. Ha laptopokat árulsz, akkor laptop táskát, extra akkumulátort, fejhallgatót. Ha megéri számodra, az összekapcsolt termékek egy időben történő vásárlására adhatsz kedvezményeket, ha az érdeklődők egy helyen meg tudnak venni mindent, akkor lehet, hogy nem fogják külön helyekről megrendelni a termékeket, hanem megvesznek nálad mindent.
Közösségi vélemények
Amikor az emberek interneten vásárolnak, főleg drágább termékeknél, mindig keresik a megerősítéseket, hogy nem fognak rossz vásárlást csinálni. Erre a megerősítésre szolgál, ha korábbi vásárlók véleményét megjeleníted a termékek oldalain. Lehet, hogy drágábban adod termékeidet, mint mások, azonban sokkal szívesebben rendelnek tőled új látogatók, ha látják, hogy a korábbi vásárlók meg vannak elégedve a nálad vásárolt termékekkel.
Néhány módszer, amivel rá tudod venni a vásárlókat, hogy értékeljék a szolgáltatást, terméket:
- Kérd meg őket rá. Sokan szívesen hagynak egy rövid értékelést vásárlás után, ha megkéred őket erre, akkor nem fogják elfelejteni.
- Kiszállítás utáni email: Miután megkapták a megrendelt termékeket, küldj a vásárlóknak egy emailt, amiben megköszönöd a vásárlást, és arra biztatod őket, hogy értékeljék röviden honlapodon.
- Kedvezmények: Ha az előző módszerekkel nem tudsz elég értékelést generálni, akkor adhatsz kedvezményeket következő vásárláshoz, amennyiben a mostanit értékelik a vásárlók.
Hiánycikkek kiírása, mutatása
Ha valamiből kevés van már raktáron, azt érdemes a termékek oldalán megjeleníteni. Ezzel gyorsabb vásárlásra lehet bírni az érdeklődőket, mert nem biztos, hogy várni fognak a vásárlással, ha van esély arra, hogy később nem fogják megvenni a kiszemelt árut.
Amit mindenképpen fogadj meg: tartsd a szavad az ilyen ajánlatoknál. Ha azt írod ki, hogy egy bizonyos időszakra szól a kedvezményes ár, tartsd be azt az időszakot. Ha a készlet erejéig, akkor tartson is addig. Legtöbb vásárlónál csak egyszer tudod megszegni ígéretedet, ha egyszer elveszítesz valakit, később már nagyon nehéz visszaszerezni.
Cikkünkből jól látható tehát, hogy nem az árakkal történő versenyzés az egyetlen, amivel a konkurencia elé lehet kerülni. Ezek a megoldások, amiket bemutattunk, hosszú távú megoldásokat nyújtanak, míg az árcsökkentés csak addig tart, amíg egy másik cég alánk nem ígér, érdemes tehát megfontolni ezeket a tanácsokat, ha sikeres webshopot szeretnénk működtetni.