Hogyan lehet csökkenteni az át nem vett csomagok arányát?

3

Az elmúlt években egyre növekvő tendenciát mutat a webáruházakból való rendelésekkor az át nem vett termékek aránya. Ha téged is érdekel, hogy ezt milyen módon tudod ezeknek a számát csökkenteni, olvasd végig blogcikkünket, igyekeztünk olyan tippeket és módszereket bemutatni, melyekhez nem kell nagy erőfeszítés.

Hogyan lehet csökkenteni az át nem vett csomagok arányát?

Mi az az át nem vett csomag?

Az át nem vett csomag nem más, mint amit egy webshopból rendelt az ügyfél, viszont nem vette át. Ezzel bevételtől eshet el a webshop, sőt, neki még plusz költségei is keletkezhetnek ezzel. Ilyen például a szállítási, valamint a visszaküldési költség. Mivel ez nem átvett csomag, ezért hiába nem a webáruház saját hibájából nem került átvételre, a költségek őt terhelik.

Mik lehetnek az okai, hogy nem veszi át a csomagot a megrendelő?

Első körben azt javasoljuk, hogy cégen belül kezd el vizsgálni az okokat. Elképzelhető, hogy túl hosszú idő telt el a megrendelés leadása, a csomag feladása, valamint a megérkezés között. A fogyasztói trendeknél megfigyelhető, hogy minél gyorsabban hozzá akarunk jutni 1-1 termékhez, emiatt nem vagyunk hajlandóak 1 hétnél tovább várni valamire. Azonnal szükségünk van arra a dologra, amit megrendeltünk! Érdemes megvizsgálni a beszállítókat, a készletezést, valamint a megrendelés leadása előtti kommunikációt.

Emellett természetesen fontos a kollégák munkájának is a megvizsgálása. Előfordulhat, hogyha nagyon sok megrendelés érkezik egyszerre, akkor a munkavállalók nem tudják időre összekészíteni a rendelést. Érdemes bizonyos időszakokban felvenni néhány hétre, vagy hónapra segítséget, hiszen ezáltal hatékonyabb lehet egy webáruház, továbbá az alkalmazottak sem lesznek leterheltek. A futárcéget, aki a csomag szállításával megbízásra kerül szintén érdemes megvizsgálni. Mennyi ideig tárolja a csomagot, mennyi idő telik el az átadás, illetve a termék leszállítása között. A kommunikáció itt is rendkívül fontos tényező, hiszen ha nem időben kerül kiértesítésre a címzett, hogy érkezik a csomagja, nem biztos, hogy meg tudja oldani, a másik címen való átvételt. A rugalmasság és a kommunikáció tehát nagyon fontos az ilyen cégek kiválasztásakor.

Végül mindenképpen meg kell vizsgálni a vásárló felől érkező problémákat. Nem kommunikál a futárral, ha nem tartózkodik otthon, vagy elfelejti mit rendelt, ezért nem is veszi át azt. Az is eléggé elterjedt manapság, hogy több helyről rendeli meg ugyanazt a terméket, viszont csak azt veszi át, ami legkorábban megérkezett hozzá. Nem túl etikus hozzáállás, viszont sokan alkalmazzák. A legrosszabb eset az, ha szánt szándékkal akar valaki ártani egy webshopnak, mellyel jelentős anyagi kárt okoz számukra.

Tanácsok az át nem vett csomagok számának csökkentésére

Az első, és talán a legfontosabb, a szállítási idő csökkentése. Mint azt már előzőleg említettük, a mai rohanó világunkban szinte mindent, azonnal akarunk. Megjegyzendő, hogy a szállítási idő hosszával már nem azt az élményt fogja nyújtani a fogyasztó számára a termék, mint a megrendelés leadásakor. Ha pedig nem váltja ki azt az élvezeti értéket, mint azt remélte, akkor a vásárló visszaküldi. Köss olyan szerződést a jelenlegi futárcéggel, akivel dolgozol, hogy maximum 2-3 nap alatt szállítsák ki a megrendelést a vásárlónak.

Emellett a kommunikáció is fontos, ez azt jelenti, hogy mind a te webshopodból, mind pedig a futárcégtől kapjon értesítést, hogy a csomag átadásra került, várhatóan 2-3 munkanapon belül szállításra kerül. Akkor is kapjon e-mailt, vagy SMS-t, amelyik nap a szállítás ténylegesen megtörténik. Azért szükséges ez, hogy a csomag átvevője is fel tudjon készülni, át tudja venni a csomagot, vagy megkérni mást az átvételre. Lehet, hogy a futárcég ezekért az extra szolgáltatásért magasabb árat kér, mint korábban, viszont adódik a kérdés, hogy megérné ez, ha a visszaküldött csomagok számát körülbelül 20%-kal tudnád csökkenteni? Szerintem a válasz egyértelmű igen, hiszen ezáltal több bevételt is termelsz. Tehát válassz megbízható futár céget, aki már nagyon régóta ebben a szakmában dolgozik, így lehetsz biztos abban, hogy valóban elvégzik a feladatot, és nem kell attól félned, hogy a futár viselkedése miatt esetleg nem fognak többet rendelni tőled.

Másik szuper tipp lehet a logózott csomagolás, legyen az kartondoboz, vagy műanyag tasak. Szerepeljen mindegyiken a saját logód, ami azért előnyös, mert így a vásárló is megbizonyosodhat róla, hogy valóban tőled kapta a csomagot, és nem valaki mástól. Ugyanis emiatt is kialakulhatnak félreértések, ebből pedig növekedhet az át nem vett csomagok száma. Ez a logózás lehet akár csak a ragasztószalag is, hiszen így sokkal kedvezőbben jössz ki a költségek tekintetében.

Csökkenthető továbbá az át nem vett termékek száma online vagy pedig előre utalás esetében is. Ekkor a vásárló úgy van vele, hogy ő már ezt kifizette, tehát emiatt mindenképp átveszi. Sok webáruház megszüntette ezen okok miatt az utánvétes fizetési opciót, mivel több esetben is visszaéltek ezzel, ezáltal nagy anyai kárt okozva a webshopnak.

Végül, de nem utolsó sorban érdemes fontolóra venni a csomagpontra történő szállítási lehetőséget. Ennek 2 hatalmas előnye van, az egyik, hogy bármikor átvehető a termék, a másik pedig a kedvezőbb ár. Webáruházas rendelés esetén ismerjük azon fogyasztói magatartást, hogy nem szeretnek sokat költeni a szállításra a vásárlók. Ennek okán, ha van egy költési limit meghatározva, hogy például 15 000 Ft felett ingyenes a szállítás, akkor inkább elérik azt az összeget, csak a szállításért ne kelljen fizetniük.

Az Utánvét Ellenőr használata

Azokat, akik egyszerre több helyről is rendelnek, és csak az először megérkezőt veszik át, nem lehet a fent bemutatott megoldásokkal rávenni a csomagok átvételére. Ilyen esetben a megelőzés az egyetlen járható út. A nehézséget az jelenti, hogy a webshopoknak általában nincs elég információjuk az előzetes kiszűrésre. Ebben segít az Utánvét Ellenőr szolgáltatása, ahol most már több mint ezer webshop közösen próbál fellépni az át nem vett csomagok ellen. A szolgáltatásból lekérdezhetők azok a vásárlók, akik másik webshopokban többször nem vették át a megrendelt csomagokat.

Összefoglalás

Tudjuk, hogy a nehéz jelenlegi gazdasági helyzetben nem egyszerű az online értékesítés, viszont cikkünkben igyekeztünk olyan használható ötleteket adni számotokra, melyeket be tudtok majd építeni a mindennapokba. Első körben vizsgáljátok meg a saját cégeteket, hogy milyen fejlesztéseket tudtok eszközölni a hibák kiküszöbölése érdekében. Ezután pedig a futárcéget, mivel személyes kapcsolatba az ő alkalmazottjukkal kerül az ügyfeled.

Vissza a listába!