Ki lehet ma még tűnni a közösségi médiában, ha webshopod van?
A reklámzaj évről évre növekszik, és látszólag mindenki ugyanolyan módszert használ arra, hogy hirdesse a vállalkozását. A legkedveltebb felület webshopok esetében a Facebook és Instagram felületeken történő reklámozás. Vajon napjainkban ki lehet még tűnni Facebook hirdetésekkel? Cikkünk erre a kérdésre ad választ.
Közösségi média jelenlét
Ha közösségi média, akkor mindenkinek első hallásra a Facebook és az Instagram jut eszébe, hiszen a legtöbb felhasználó ezen a 2 platformon van leginkább jelen Magyarországot tekintve. A TikTokon a fiatalabb generáció található meg a legnagyobb mértékben, akik nem feltétlenül rendelkeznek fizetőképes keresettel. Ez amiatt lényeges, mivel mi a webáruházunkból eladást szeretnénk generálni, tehát hiába teljesít jól egy TikTok videó organikusan, attól még nem biztos, hogy annyi bevételt képes legyen generálni, ami miatt érdemes oda tartalmat gyártani. Nem véletlenül mondják, a kevesebb néha több, hiszen inkább 1-2 social media felületre koncentráljunk, és oda töltsünk fel minőségi tartalmat, minthogy annyira elaprózzuk a mondanivalónkat, hogy csak az energiát fecséreljük el rá.
Tippek posztoláshoz
Mindenhonnan azt lehet hallani, hogy hetente legalább 2-3 posztot szükséges közzétenni a Facebookon és/vagy az Instagramon. Jogosan merül fel a kérdés viszont a tartalom témájának tekintetében. Nézzünk először néhány alapvető ötletet:
Mutasd meg magad! Nem elég az, ha a vállalkozásodat promotálod minden posztodban. Az emberek szeretik a logót, a webshopot emberhez is kapcsolni, ezért fontos számukra, ki van a monitor másik végén. Ezt megteheted azzal, hogy bemutatod egy átlagos munkanapodat, vagy miként készültek el a webshopos képeid (sneak peak). Mutasd meg az újdonságokat, amik újonnan érdekeztek a kínálatodba, de az összeget, amennyibe az adott termék kerül, ne írd oda. Az emberek kíváncsiak, ezáltal növelni tudod azzal az elérésedet, amennyiben azt kéred a felhasználóktól: a részletekért írj üzenetet vagy kommentelj a kép alá, like-old, hogyha tetszik és oszd meg másokkal.
Az is járható, ha mondjuk azt kéred, válasszanak 2 szín közül melyik tetszik nekik, a kék vagy a piros, ezt szíves emojival fejezzék ki a véleményüket a komment szekcióban. Ezzel magasabb számú lesz az organikus elérésed is. Jegyezd meg, sose eladni akarj a posztjaidban, hanem edukálni vagy bármilyen információt átadni, amely a vállalkozásod profiljába tartozik. Hallgass a bűvös 80/20-as szabályra, eszerint 80% edukáció, viszont csupán 20% sales.
Azt mondják, 2023-ban a rövid videós tartalmak korszakát éljük, tehát érdemes lehet azon gondolkodni, milyen témájú videókat posztoljunk a követőink számára. Emellett persze a szöveges tartalmakat se hagyjuk teljesen figyelmen kívül, hiszen vannak olyan felhasználók, akik ezeket a tartalmakat preferálják.
Az esszencia
A 3 fő hozzávaló ahhoz, miként emelkedj ki a tömegből: az ügyfél problémájának kidomborítása, a harmonizáló színekből álló kreatív elkészítése és a figyelemfelkeltő szöveg megírása. Vegyük sorra ezeket, az ügyfél problémájával kezdve. Kulcsfontosságú a posztjaid során az ügyfélközpontúság, tehát a központban az ő problémájukon legyen a hangsúly, és ne az önpromóción, hiszen a vásárlók mindig a saját problémájára keresik megoldást. A képek tekintetében olyat alkalmazzunk, ami kitűnik a Facebook vagy az Instagram feedből, tehát nem a platformok megszokott színeit alkalmazd, ezáltal nagyobb valószínűséggel megáll rajta a tekintete a potenciális vásárlónak.
Emellett figyelembe kell venni, hogy a kreatívnak, vagyis az alkalmazott képnek tükröznie kell az ügyfél problémáját, a használt színeknek pedig összhangban kell lenniük. A szöveg tekintetében kerülendő a szóismétlés, az idegen szavak túlságosan gyakori használata, amiatt kell ezt figyelembe venni, mivel egy átlagos ember olvassa nagy valószínűséggel, aki nem tudja melyik szakszó mit is jelent. Ha szakértő lenne az olvasó, ő is el tudná végezni a probléma megoldásának kivitelezését.
Jegyezd meg: egy jó terméket csak releváns tartalommal lehet eladni. Ez a 3 fő dolog, aminek mind a posztok, mind pedig a hirdetések tekintetében egy csillag alatt kell állnia. Másképpen nem fogsz tudnia kitűnni a tömegből, mindegy, hogy milyen vállalkozásod van, ha ezeket szem előtt tartod nyert ügyed van.
Webshop reklám a social médiában
Erre a legideálisabb a galéria típusú Facebook hirdetések létrehozása. A galéria formátum lehetővé teszi, hogy 2 vagy több képet és/vagy videót helyezz el egyetlen hirdetésben, és mindegyikhez saját címet, leírást, hivatkozást és felhívást adj meg. Fel tudod tüntetni a legnépszerűbb termékeidet, árral vagy ár nélkül (attól függ, mi a célod), de akciót, kuponkódot vagy ingyenes szállítást is hirdethetsz ilyen módon. A képzeletedre van bízva, melyik hirdetési stratégiát alkalmazod.
Azért ezt a típusú Facebook hirdetést javasoljuk, mivel az emberek szeretnek „lapozgatni”, ha megtetszik számukra egy termék, akkor rá is kattintanak, hogy megnézzék a webshopon a többi képet és információt. Itt már el is kalandozhat, belerakhat a vásárló több mindent a kosarába, innentől a webáruházad kialakításán, felhasználóbarát jellegén fog múlni a kosárelhagyás vagy a rendelés leadása.
Összefoglalás
Sok vállalkozás van jelen ma a social mediában, viszont még mindig van mód arra, hogy kitűnj a tömegből. Ha megfelelő stratégiát alkalmazol, következetesen készíted a tartalmaidat és posztolsz, akkor nyert ügyed van. Az igényességet sem szabad figyelmen kívül hagyni, hiszen egy esztétikusan elkészített vagy megszerkesztett kép önmagáért beszél, ezáltal referenciát is ad arra, hogy a vállalkozás milyen minőségben végzi el az adott területen a munkáját. Amikre mindenképp figyelj oda: felhasznált képek és szövegek, továbbá az ügyfél problémáinak kidomborítása, miként lehet azt megoldani.