A landing page felépítése, bevételnövelő használata

3

Te szoktál használni landing page-t a kampányaid során? Vagy csak az érdeklődőket szimplán a webshopodba vezeted? Cikkünkből megkapod arra a választ, hogy miként tudsz egy landoló oldalt létrehozni, mik a legfontosabb lépések, trükkök és tippek az elkészítésekor.

A landing page felépítése, bevételnövelő használata

Mi az a landing page?

A landing page szinte minden termék vagy szolgáltatás értékesítésekor kiválóan alkalmazható. Ez egy olyan tematikus aloldal, ahol általában egyetlen ajánlatot mutatunk meg az oda látogató számára. Nagyon fontos tisztázni a különbséget a landing oldal és a klasszikus weboldal között. Egy weboldal számtalan aloldalból állhat, ahol információk tömkelegével találhatod szembe magadat. Ezzel ellentétben a landing page egy konkrét céllal jött létre.

Pro tipp, hogyha nem akarod, hogy elkalandozzon az oldaladon a vásárló, hanem ténylegesen az adott ajánlatot akarok számára értékesíteni, elrejted a menüsort. Ennek a segítségével nem terelődik át a felhasználó, nagyobb mértékben vásárolnak majd nálad. Ne felejtsd, 8 másodperced van arra, hogy felkelts a figyelmét, vagy pedig tovább áll.

Típusai

Mindig válaszd az adott kampánycélodhoz leginkább passzoló típust, ezzel segítve annak eredményét.

1. Átkattintás: Ebben az esetben a végleges ajánlat nem a landoló oldalon van, hanem onnan tovább kell kattintani. Például egy webshopban található konkrét termékhez.

2. Lead generálás: Ennek a típusnak a célja, hogy begyűjtse a látogatók elehetőségeit, majd a későbbiek során ajánlatokkal tudja megcélozni őt.

3. A tényleges vásárlás: Ekkor a landing page célja egyértelműen az értékesítés. Ez általában sokkal hosszabb, mint a többi típus, hiszen itt meg kell győznünk, hogy valóban vásároljon tőlünk. Érdemes a hosszú szöveg, képekkel tarkítva, mivel ha olyan érdeklődő kattint, aki hezitál a vásárláson, minél többet tud meg a termékről vagy szolgáltatásról, annál valószínűbb a konvertálása.

Készítsünk el a landoló oldalunkat

Nézzük, lépésről-lépésre, hogyan hozzuk létre ezt az oldalt. Az első fázis természetesen a tervezés: kinek szól, mi a cél, honnan szerezzük a látogatókat. A második lépés az elemek felvázolása. Ez már az oldal tényleges kinézetét fogja megmutatni. A leggyakoribb blokkok: hero, szöveges magyarázat, vásárlói visszajelzések, árak, az ajánlat, CTA stb. Nem szükséges minden blokk felhasználása, ezek csupán opciók, hogy a legjobbat hozhasd ki belőle. Harmadikként a felépítés következik. Az egyes szakaszokat érdemes elkülöníteni, akár háttérszín használatával. Ebben a formájában már oda is tudod adni egy kivitelezőnek, aki ez alapján meg tudja neked csinálni a gyakorlatban is ezt az oldalt. 

Tippek és trükkök

A logód mindig legyen látható, ha a menüsort el is rejtjük, hogy könnyedén be tudjanak majd azonosítani, valamint később meg tudjanak ismerni. A címsorban figyelemfelkeltő mondatot használj, ami tudod, hogy egyből felkelti a célcsoportod figyelmét. Kontrasztos színek használata fontos, ne használj túl erős, vagy negatív érzelmeket kiváltó színeket, mert azok ronthatják a konverziót. Képekkel, esetleg videóval is lehet színesíteni a landing oldaladat, ezáltal nem válik unalmassá.

Ne felejts el bizalmat építeni azzal, hogy megosztod a korábbi vásárlóid véleményét. Emellett legyenek referenciáid is, akár csak a cégek logóinak feltüntetésével, az is nagyon bizalomébresztő tud lenni. A CTA gombot érdemes tesztelni időről időre, hogy melyik válik be jobban, sokszor ez is vezethet ahhoz, hogy végül nem vásárol az oldal látogatója.

Összefoglalás

A landing page egy kiváló eszköz, amit a kampányaid során alkalmazni tudsz. Megtervezése ugyan időigényes, viszont annál nagyon sikert tudsz vele elérni. A webshop megismertetésekor nem az a legjobb, ha magára a webshop linkjére hirdetsz, hanem egyből egy ajánlattal, kedvességgel készülsz az oda ellátogatónak. Bevétel növelésre kiválóan használható, legfőképpen ha az előbb említett ajánlattal is előállsz. Ilyen oldalt te is fel tudsz vázolni, viszont az elkészítéséhez szükséges weboldal készítési ismeret, ezért javasoljuk, hogy keress fele egy olyan szakembert, aki a gyakorlatban is el tudja neked készíteni. Ha segítségre lenne szükséged fordulj hozzánk bizalommal, hiszen sokéves tapasztalatunknak köszönhetően tudunk neked többféle variációt is javasolni arra, hogy a kampányod minél hatékonyabb lehessen.

Vissza a listába!