A landing page készítés előnyei webshopoknak, weboldalaknak

3

A landing page (magyarul landoló oldal) a webáruház, weboldal egy olyan aloldala, ahova egy linkre, hirdetésre kattintva megérkezik a látogató. A landing page elkészítéséről, kialakításáról korábban írtunk már egy bejegyzést. Ebben a cikkben arról lesz szó, hogy milyen előnyei vannak a landing page készítésnek.

A landing page készítés előnyei webshopoknak, weboldalaknak

A landing page feladata, hogy a megérkező látogatókat vásárlókká, ügyfelekké konvertálja. Általában egy webáruház kategória és termékoldalakkal rendelkezik, ahova lehet a hirdetésekre kattintókat irányítani, de ha speciális hirdetéseket, akciókat indítasz, akkor sok esetben célszerű ezeknek egy-egy külön, egyedi, optimalizált landoló oldalt készíteni.

Kiváló első benyomás

A marketing kampányok, hirdetések jellemzője, hogy általában olyan látogatókat csábítanak webáruházadra, akik korábban még nem jártak ott. Mivel legtöbbször egy webshop esetén a főoldalt szokták csak egyedire tervezni, így szükség lehet egyéb, speciális aloldalakra is. Ezek a landing oldalak.

Egyedi landoló oldalak

Egy webshopnak csak egy főoldala van, azonban landing page-et bármennyit lehet készíteni, akár minden egyes akciónak, marketing kampánynak lehet külön landoló oldala. Ezek a landing page-ek gyakran egyedi designnal készülnek, így az oda látogatóknak biztosan kiváló felhasználó élményben lesz részük. Gyakori megoldás, hogy a landing page egyáltalán nem, vagy csak minimálisan hasonlít magára a webáruházra. Ha új design elemeket szeretnél kipróbálni, tesztelni, vagy új célközönséget szeretnél megcélozni, akkor az egyedi landing oldal kiváló lehetőséget nyújt.

Egy landing page különböző változatokban

A különböző célközönségek számára készíthető különböző landing oldal, azonos kampányon belül is. Pl. lehet, hogy olyan termékeid vannak, melyek fiatalok és idősek számára egyaránt hasznosak. Ilyenkor lehet készíteni egy tegező és egy magázó hangvételű landing oldalt is, és a hirdetéseket olyan helyeken tudod elhelyezni, hogy a fiatalabb kattintókat a tegezőre, az idősebbeket a magázóra irányítsák majd.

Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Konverziók növelése

Az általános marketing kampányok, fizetett hirdetések általában a kategória oldalakra, termékoldalakra irányítják a látogatókat. Ez egy jó megoldás, azonban ezeket az oldalakat nem fogod tudni az aktuális hirdetésekhez igazítani, különösen akkor, ha egyszerre több marketing kampányt is működtetsz.

A landoló oldalak segítségével azonban maximalizálni tudod a konverziókat, a kampányok teljesítményét. A landing oldalakat mindig úgy kell elkészíteni, hogy tükrözzék azokat az információkat, amiket a hirdetésben látnak az érdeklődők. Ha egy terméket reklámozol, akkor a landing oldal is a termék köré épüljön fel, ha egy szolgáltatást, akkor a szolgálatatás köré. Ezeknek köszönhetően a látogatók a hirdetés megpillantásától a vásárlásig egyforma vagy nagyon hasonló szövegekkel, képekkel, tartalmakkal találkoznak, és nagyobb valószínűséggel fogják végigcsinálni a teljes vásárlási folyamatot.

A konverziók növelésében segít, hogy a landing oldalakon nincsenek zavaró tényezők. Egy feladattal rendelkeznek, hogy vásárlásra, feliratkozásra stb. ösztönözzék a látogatókat. Ennek megfelelően úgy vannak elkészítve, hogy semmi olyan információt ne tartalmazzanak, amelyek nem ezt segítik elő. Ha megnézed egy webshop főoldalát, általános bemutatkozás, képek, közösségi média linkek, menüpontok stb. találhatók ott meg. Ha valaki egy hirdetésre kattintva megérkezik a főoldalra, több lehetősége is van, hogy merre induljon tovább. A landing page azonban csak a célját végrehajtó gombbal, linkkel rendelkezik, valamint az ehhez szükséges információkkal.

Keresőoptimalizálás javítása

Gyakori probléma webáruházak esetén a kevés tartalom. A jól elkészített landing oldalak azonban színes, releváns tartalommal rendelkeznek. Mivel a landing oldalak specifikusak, egy témáról szólnak, így könnyen lehet azokat optimalizálni a releváns kulcsszavakra, kifejezésekre. Ha a landing oldal előkelő helyen lesz megtalálható a Google keresési találatai között, akkor nem csak a fizetett hirdetésekre kattintók fognak ide eljutni, hanem a természetes Google keresők is, így a jobb konverziók rájuk is vonatkozni fognak.

Könnyen tesztelhető

Számos tényező van hatással egy landing oldal eredményeire. Szerencsére azonban a landoló oldalak könnyen tesztelhetők, így biztos lehetsz abban, hogy amikor számít, akkor a lehető legjobb megoldással, kialakítással fogsz a látogatók rendelkezésére állni.

Ezt általában úgy szokták megoldani, hogy a fő marketing kampány elindítása előtt kisebb hirdetéseket készítenek a landing oldal különböző variációira. A landing oldal variációk eredményeit rögzítik, kiértékelik, és a legjobbat lehet alkalmazni magára a fő marketing kampányra.

Segít a hírlevél lista bővítésében

A webáruházak elsődleges célja a termékek eladása, így egy webshop felületén a termékek vannak előtérbe helyezve. Ahhoz azonban, hogy maximálisan ki tudd használni a webáruházadban rejlő lehetőségeket, szükséged lesz a hírlevél lista bővítésére, a feliratkozók számának növelésére.

A landing oldalak kiváló lehetőséget nyújtanak erre, ugyanis lehet kifejezetten erre a célra is landing page-et készíteni. Ilyenkor a landing oldal a hírlevélre történő feliratkozás előnyeit szokta tartalmazni, valamint egy feliratkozó űrlapot. A termékek gyakran teljesen el vannak rejtve.

Összefoglalás

Az egyedi landing page készítés számos előnnyel rendelkezik a webáruházak, weboldalak számára. A jól kialakított landing oldalak segítenek a konverzió növelésében, a vásárlók szerzésében és a keresőoptimalizálásban is.

Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!