Mennyit érdemes marketingre költeni?
Azzal ma már a legtöbben tisztában vannak, hogy marketingre a mai világban szüksége van minden vállalkozásnak, de kérdéses, mennyit érdemes vagy kell rá költeni. Röviden és tömören a válasz attól függ, mekkora a cégméreted. Annak érdekében viszont, hogy segítsünk, a konkrét szám meghatározásában, olvasd el cikkünket. Ígérjük, hasznos lesz!
Szerencsére most már egyre ritkábban halljuk azt a mondatot: A marketing felesleges pénzkidobás! Ez a legnagyobb tévhit a vállalkozók körében. Ezen felül sokan elfelejtik azt, hogy a marketing nem sales, hanem a salest támogatja. Kérdésként felmerül mire mennyit költsünk. A jelenlegi gazdasági helyzet rengeteg nehézséget rejt magában, de nem lehetetlen így sem fennmaradnia a vállalkozásoknak.
Marketing eszközök, amikre érdemes költeni
Az első a social média hirdetések, itt sokkal egyszerűbb kommunikálni a célcsoporttal, hiszen közvetlenebb hangvételt lehet folytatni. A második a Google hirdetések, mivel még mindig nagyon sokan használják ezt a keresőmotort, ha valamit vásárolni szeretnének. A SEO (keresőoptimalizálás) is egy kifejezetten fontos dolog, nehéz jól csinálni, hosszú folyamat, de megéri a befektetett időt és energiát. A manapság talán leggyakrabban alkalmazott módszer az influencer marketing. A legnehezebb azt a személyt megtalálni, aki méltó arca lehet a márka képviseletének. Léteznek mikro, makro stb. influencerek is, de első alkalommal érdemes a kisebbeket megkeresni együttműködés céljából. Ez jó tapasztalat is lehet a későbbiekben a nagyobb követőbázissal rendelkező influencerekkel való együttműködés során.
Hiába mondják azt, hogy a hírlevelek időszaka lejárt, a webshopok számára még mindig gyümölcsöző lehet, hiszen tökéletes kiegészítése 1 kampánynak. Vegyünk sorra az online-on kívül pár offline eszközt is. Ide sorolhatók az óriásplakátok, szórólapok stb. Az online marketing térnyerésével, az offline eszközök jelentősen háttérbe szorultak. Ezeknek a használata márkaépítésre a legkiválóbb, de eladásra nem a legjobb módszerek. Akkor lehet ezeket a legjobban alkalmazni, ha helyben értékesítesz, például egy adott településen és vonzáskörzetében. Abban az esetben, ha országosan lefedett webshopról van szó, ezeket nem érdemes alkalmazni. Sokkal több potenciál van az online marketingben, mint az offline-ban.
Mennyit költsek marketingre?
Sajnos konkrét számot nem tudunk adni, hogy mekkora marketing költséggel kell számolnod minden hónapban, hiszen ez teljesen vállalkozás függő. Annak érdekében viszont, hogy segítsünk egy körülbelüli összeget meghatározni, teszünk 1-2 ajánlást. Abban az esetben, ha új vagy a piacodon, érdemes a bruttó bevételed 20-25%-át visszaforgatnod a marketingedbe. Amennyiben viszont már régi szereplője vagy a piacnak, elegendő kb. 5-10%-ot befektetned a marketingbe, a bruttó árbevételedhez viszonyítva. Egyértelműen, ahogy folyamatosan nagyobb szeletet kapsz a képzeletbeli tortából, megnövekszik az árbevételed, ezzel arányosan a marketing költségeid is. Azt viszont fontos megjegyezni, ha hosszú távon szeretnél a piac szereplője maradni, ezt az „áldozatot” meg kell hoznod.
Javaslatok
Mindig legyenek tervek előtted, a legfontosabb, hogy határozd meg te azt, mekkora a kereted, majd ezt bontsd le az offline és online marketing eszközökre úgy, hogy a leghatékonyabb eredményt érhesd el. Véleményünk szerint az online-ban sokkal nagyobb lehetőségek rejlenek, de minden piac és vállalkozás függő. Készíts el egy kampánytervet, írd fel, hogy milyen csatornákat, eszközöket szeretnél alkalmazni, ezekhez rendelj költségeket. Azt viszont fontos hozzátenni, hogy megdobhatja a kiadásokat, ha marketing ügynökséggel dolgozol. Velük dolgozni azért lehet jó ötlet, mivel többféle területről kaphatsz szakembereket, akik mindig tudnak neked 1-1 adott problémára megoldást kínálni.
Összefoglalás
Ha te is szeretnél kiemelkedni a saját piacodon, akkor ne sajnáld a pénzt marketingre fordítani, ez a költség szükséges ahhoz, hogy fenn tudj maradni és rendszeren rád tudjanak találni az új ügyfelek. A befektetett összeg függ a céged méretétől és attól is, milyen régóta tevékenykedsz a piacon. Ne felejtsd el, a marketing nem sales, hanem azt támogatja!