A sales funnel jelentése, értékesítési tölcsér webshopoknál

2

Minden vásárlásnak van egy úgynevezett vásárlói útja. Ezt onnan kezdjük el vizsgálni, hogy először találkozott a márkánkkal és a hirdetésünkkel. Ebben a blogcikkünkben bemutatjuk az értékesítési tölcsért.

A sales funnel jelentése, értékesítési tölcsér webshopoknál

A sales funnel jelentése

A sales funnel, vagyis más néven értékesítési tölcsér nem más, mint a vásárló útvonala, egészen attól az első pillanattól, hogy találkozott vele addig, amíg megtörtént a tényleges vásárlás. Azt viszont nagyon fontos megjegyezni, hogy nem mindenkiből lesz vásárló, hiszen ez rengeteg tényezőtől függhet. Miért is hívják tölcsérnek? Azért, mivel ahogy haladunk a szinteken végig, egyre közelebb kerülünk a tényleges vásárlás megvalósulásához. A marketingben AIDA-modellnek is szokták nevezni ezt a stratégiát.

A sales funnel szintjei

A sales funnelnek 4 szintje van: figyelem (awereness), érdeklődés (interest), döntés (decision) és cselekvés (action). Az első, vagyis a figyelem esetében a cél a minél több potenciális vásárló elérése, hogy megismerjék a márkádat. Ezt elérheted fizetett banner hirdetésekkel, közösségi média kampányokkal. A második, érdeklődés szintjén a cél az érdeklődés felkeltése a terméked iránt. Például e-mail kampányok, ingyenes letölthető e-bookok, szakmai blogcikkek. Harmadik szintként a döntésnél a célunk, hogy minket válasszon az érdeklődő a versenytársakkal szemben. Érdemes célzott kommunikációt folytatni, hogy meggyőzzük arról, hogy a mi termékünket válassza. Végül az utolsó szintén a cselekvésnél megtörténik a vásárlás, tehát minket választott a vásárló. Ha sikerrel zárult a folyamat, kérjük visszajelzését a termékünk kapcsán, cél legyen a további vásárlásra ösztönzés, akár százalékos kedvezmény adásával.

Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy minden szinten más kommunikációt kell folytatni, más üzenettel kell őket megcélozni. Ezzel lehet elérni a legoptimálisabb hatékonyságot, vagyis a tényleges vásárlás megtörténtét.

Hogyan lehet felépíteni az értékesítési tölcsért?

Mint ahogy azt írtuk, először arra van szükség, hogy ebbe a tölcsérbe belekerüljenek az érdeklődők, akikből a végére vásárlók lehetnek. A legfontosabb, hogy meg kell értened azt, hogy hogyan gondolkodik a leendő ügyfeled, minél többet tudsz róla, annál hatékonyabb lesz a sales funnel. A legjobban személyre szabni úgy tudod, hogy kérdéseket teszel fel számukra, mint például: Milyen nehézségeik vannak? Mi hiányzik a szükségleteik kielégítéséhez? Mik a motivációik és céljaik? Milyen lépéseket tettek meg céljaik elérésében? Az egyértelmű cél a nagyközönség megszólítása, még nem leszűrve, ezzel növelve az érdeklődők sokaságát. Érdemes a Google keresőmotorjában előrébb jutni olyan tartalmakkal, mint a blogcikkek, videók, közösségi média tartalmak készítése. Ha ezekkel megvagyunk, utána jöhetnek a PPC hirdetések.

Ne felejtsük el a landing page-et, vagyis a landoló oldalt megfelelően felépíteni. Célszerű egy visszautasíthatatlan ajánlatot közzétenni, amely konverzióra ösztönzi a látogatót. Ne vásárlásra ösztökélje, hanem csak arra, hogy megadja az e-mail címét. Következő lépés a hírlevél kampány létrehozása. A sikeresen feliratkozottakkal folytassuk a kommunikációt, ne hagyjuk magukra őket, hiszen elfelejtik, kik is vagyunk. Számukra érdekes és értékes tartalmakat osszunk meg velük a témában. A levél címe buzdítsa arra, hogy nyissa meg, ne csak a kallódjon a virtuális postaládájában. Érdemes bizonyos időközönként más-más tartalommal jelentkezni náluk, hogy ne unják meg az ugyanolyan témákat, majd fokozatosan kínálj nekik terméket. Ezeknek a lépéseknek a betartásával lassan, de annál biztosabban bővítheted a vásárlóid számát, ha pedig 1 vásárlót megnyertél, az utána hozni fogja magával a többit is.

Összefoglalás

A sales funnel, vagyis értékesítési tölcsér nagyon hasznos a webshopok számára, hiszen látogatásokat tudnak generálni, akikből szépen lassan, a tölcsérben lefelé haladva, valódi vásárlást eredményez.

Vissza a listába!