A TikTok népszerűsége, és a platformon történő eladások növelése

3

Manapság nagyon népszerű platformmá vált a TikTok. De vajon minek köszönheti a népszerűségét és folyamatos növekedését? Cikkünkben emellett foglalkozunk azzal is, hogy milyen módon tudjuk növelni webshopunk növekedését a TikTok segítségével.

A TikTok népszerűsége, és a platformon történő eladások növelése

A TikTokról röviden

Ez nem más, mint egy közösségi média platform, melyet a felhasználói tartalmak gyártására, megtekintésére, illetve megosztására fókuszál. Ide rövid videós tartalmak kerülnek fel, kezdetben csupán 60 másodpercesek, manapság pedig már akár 10 perc terjedelmű videó is feltehető. A platform 2016-ban indult, mára már több, mint 1 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik. Hasonlít más közösségi média oldalakra, viszont a fő különbség a konkrét tartalomban van, hiszen ide csak rövid videókat lehet feltölteni. Kezdetben táncolós, vicces tartalmak voltak itt jelen, viszont ez azóta kiegészült bőven edukatív tartalmakkal. Ezeken felül használják még kapcsolatépítésre, ötletek gyűjtésére stb. A TikTok nyelvezete laza és közvetlen, tehát itt nem fogsz olyan jellegű sales tartalmakkal találkozni, ahol mindent rád szeretnének sózni.

A platform közönsége

Elterjedt a TikTokról, hogy leginkább a fiatalok használják, akik még nem rendelkeznek fizetőképes kereslettel, tehát nem tartoznak a releváns célcsoport kategóriába sok vállalkozás esetében. Magyarországon valóban a fiatalok vannak nagyobb részben jelen, melybe a 16-24 éves korcsoport tartozik, azonban nagy arányban vannak már a 25 év felettiek is, akiknek van saját keresetük. Ami jó hír a vállalkozásoknak, hogy nagyon sok döntéshozó használja az oldalt edukatív tartalmak böngészésére, emiatt B2B kapcsolatépítésre is tökéletesen használható.

Hogyan használd jól a platformot márkaépítésre és eladásra?

Elsőként figyelmet kell generálnod, ami nem egy könnyű feladat, hiszen nagyon sok tartalom kerül ki a TikTokra másodpercről-másodpercre. Az esszencia az érdekességben, aktuális téma feldolgozásában, valamint a szórakoztatásban van. Ezek egyikét mindenképpen fel kell használni a tartalom gyártásakor, itt is előkerül az aranyat érő mondás, hogy a célcsoportodnak készítsd videókat, ne magadnak.

Másodsorban szükséges ismerni az algoritmus működését, hiszen anélkül nincs siker. Folyamatosan tanul az algoritmus, figyeli a felhasználók viselkedését, ezáltal tudja személyre szabni az ajánlásait. Amiket figyelembe vesz a tartalomajánláskor azok az interakciók a videókon, kulcsszavak és megadott érdeklődési körök, valamint a felhasználóról megadott információk. A TikTok célja, hogy minél tovább maradj az oldalon, a legfontosabb mérőszám pedig a watch time, vagyis a nézési idő. Ezt másodpercben és percben méri a platform. A mérőszámok közé tartozik, hogyha valaki elmenti a videódat, hiszen azt értékes tartalomként tartja nyilván. Ezen felül a figyelem fenntartása is ide tartozik, ezt százalékban méri. Azt mutatja meg, hogy az emberek hány százaléka meddig nézi meg a tartalmadat.

Végül beszéljünk kicsit a For You Page-ről (FYP). Ez a színtér az, ahol látod a tartalmakat. Egyértelműen minden tartalomgyártónak az a célja, hogy ide kerülhessen, hiszen itt ingyenesen érheti a célközönségét.

Tippek, hogy minél több emberhez eljuthass pénzköltés nélkül

Ahogyan azt cikkünk korábbi részében is említettük lényeges a kreatív és egyedi tartalom készítése, ami felkelti a felhasználók figyelmét. Érdemes viszont követni a trendeket, mivel ha azokat felkapja az algoritmus, azzal is ingyenes megjelenéshez juthatsz. Interaktálj a közönségeddel is, hiszen ők a célközönséged, biztasd őket a kommentelésre, mivel ezzel is tudod „etetni” az algoritmust. Ezekre a kommentekre pedig válaszolj, akár szövegesen, és/vagy „lájkolással”. Az is segítségedre lehet, hogyha más videósok tartalmaira kommentelsz. A rendszeres tartalomgyártás és annak megosztás szintén kulcs, ezáltal fenn tudod tartani a nézőid figyelmét hosszabb távon. Érdemes odafigyelni, hogy rövid, lényegre törő és könnyen érthető videókat készíts, hiszen ezek a legnépszerűbbek.

Tippek és trükkök a hirdetésekhez

A vállalkozások marketing stratégiájában előszeretettel szerepel a platform, arra viszont ajánlatos odafigyelni, hogy más felbontású tartalmak kerülhetnek fel, mint a Facebook, vagy az Instagram esetében. Emiatt érdemes lehet akár egy tartalmat több eszközzel is felvenni, hogy minden platformra optimalizálni tudjuk. Itt a függőleges megjelenés az opció, tehát ilyen formátumban érdemes gondolkodni. Ezen a platformon a hirdetés hossza 5-60 másodpercig terjedhet, de minél rövidebb, annál jobb eléréseket tud produkálni.

Figyeljünk oda a gyártáskor, hogy minden fontos információ, gomb látható legyen a felhasználó számára, ne takarja ki semmi. Érdemes kísérőszöveget írni, természetesen röviden, amivel fel tudjuk kelteni a figyelmet. A háttérzene használata kötelező, hiszen a legnagyobb számban a videókat hanggal együtt nézik, viszont opció lehet akár a feliratozás is. Ösztönözzük a nézőt cselekvésre, tehát hozzunk létre egy egyszerű, de nagyszerű CTA gombot, aminek a megnyomásával tovább tudjuk navigálni a landing page-re.

Hirdetési típusok

Háromféle hirdetési típust különböztethetünk meg. Foglalás, Licit típusú és Branded TikTok hirdetések. A Foglalás típusú hirdetéseket ügynökségi partnereken keresztül lehet elérni. Több fajtája létezik, mint például a Brand Takeover hirdetések, amik a TikTok alkalmazás első indításakor felugró hirdetés. Ezeknek az ára 1000 eurónál indul, viszont lehetőség van egyedi ajánlat kérésére, melyet a nevünkben az ügynökség kérhet meg.

A második a Licit típusú hirdetési forma. Ez a For You hírfolyamban jelenik meg a napi minimum költség pedig 20 eurónál kezdődik. A feltöltött keretösszeg erejéig tudunk hirdetni az ügynökségi partner segítségével.

Végül a Branded TikTok hirdetések, amik más platformon nem igazán megfigyelhetők. Nagyfokú kreativitást és interaktivitást igényelnek, ezért célszerű zenék, nyereményjátékok, illetve promóciók terjesztésére. Megjelenésük formája lehet hashtag kihívás, vagy akár brandek kapcsolódó effektusok használata. Minél többen alkalmazzák az effektet, annál nagyobb elérést tudnak elérni a márkák. Hirdetni nem csak ügynökségen keresztül lehet, de érdemesebb őket megbízni ezzel, hiszen a tapasztalat náluk van. Emellett ne felejtsük el, hogy ez még mindig egy újabb platformnak számít, sok időbe telik a kiismerése és az itt található célcsoport megismerése.

Összefoglalás

A TikTok egy nagy népszerűségnek örvendő platform napjainkban. Egyszerű rá a tartalmak létrehozása, de nagyon sok mindenre oda kell figyelni a gyártásuk során. Az edukatív tartalmak népszerűsége növekvő tendenciát mutat, tehát a felhasználók nem feltétlenül csak a vicces, táncolós tartalmakat kedvelik. A legtöbb felhasználó a fiatal kategóriába sorolható, de mára már a fizetőképes felnőtt, fiatal felnőttek körében is folyton növekvő a népszerűsége. A hirdetéseket ügynökségen keresztül tudjuk létrehozni. A hirdetések típusa többféle lehet, itt is a célt érdemes előbb meghatározni, és ahhoz kiválasztani magát a hirdetést. Az algoritmusának köszönhetően nem csak a hirdetésekben mutat erős eredményt, hanem a megfelelő kulcsszavak használatával könnyen bekerülhetünk a felhasználók For You Page-ére.

Vissza a listába!