Webáruház indítása a koronavírus idején
A webáruházas, online kereskedelem népszerűsége az utóbbi években jelentősen megnövekedett, azonban az utóbbi hetekben a világ teljesen átalakult. A koronavírus miatt számtalan fizikai bolt, üzlet kényszerült arra, hogy teljesen bezárjanak, vagy csak rövidített munkaidőben tudnak csak nyitva lenni. Bármelyikről is van szó, a probléma ugyanaz, jelentős bevételcsökkenéssel kell számolni.
A cégvezetők, cégtulajdonosok feladata, hogy átalakítsák cégüket, úgy, hogy a jelenlegi helyzetben is gazdaságosan tudjanak működni, ez pedig sok esetben az internet kihasználását, webáruház indítását fogja jelenteni.
Működő vállalkozások könnyebben indítanak webshopot
Egy webshop indítása egyszerűbb, mint egy fizikai üzlettel rendelkező cég elindítása, azonban, ha céged eddig személyesen kereskedett, akkor annak az előnyeit webáruház indításánál is élvezni tudod.
Először is a termékek és a raktárkészlet már adott. A termékek megfelelő megválasztása gyakran okoz fejtörést webshop indítás előtt, azonban, ha eddig volt egy jól működő vállalkozásod, akkor az át lehet ültetni az internet világába.
Ne csak a spórolásra gondolj
A koronavírus gazdasági válságot is hozott magával, aminek hatására vállalkozások spórolásra, a kiadások csökkentésére vannak szorulva. Törekedni kell azonban arra, hogy minél kevésbé csökkents a kiadásokon, ugyanis azok a vállalkozásod hosszútávú működésére is hatással lesznek.
Ha elbocsátod a dolgozókat, megszüntetsz különböző munkafolyamatokat, sokkal nehezebb lesz újrakezdeni mindent, amikor a válság véget ér, és visszatérnek a dolgok a megszokott kerékvágásba.
A jó megoldás a jelenlegi helyzetben, az átalakítás, az erőforrások átcsoportosítása, a munkafolyamatok átalakítása.
A webáruház indítással kapcsolatban ez azt jelenti, hogy azok a dolgozók, akik eddig üzletedben dolgoznak, webáruház esetén tudják ugyanúgy adminisztrálni a rendeléseket, összeállítani a csomagokat, sőt, akár a kiszállítást is végezhetik a közelben.
Személyes kiszállítás a közeli vásárlóknak
Ha fizikai üzleted sikeres volt eddig, akkor valószínűleg rendelkezel olyan ügyfelekkel, akik továbbra is szeretnének tőled rendszeresen vásárolni. Ilyenkor érdemes céged településén, vagy a közeli településeken saját kiszállítást alkalmazni.
A webáruházból természetesen az egész ország területéről rendelhetnek emberek, ahova a futárszolgálatok szállítanak majd, azonban az 1-2 nap, a helyi ügyfeleknek viszont azonnal ki tudod küldeni a megrendeléseket, ha azt megszervezed.
A webáruház készítő megválasztása
A vállalkozások számára, akik most váltanak webáruházra, ha azonnal el tudnák indítani webshopjukat, is késő lenne, ez azonban nem jelenti azt, hogy csak a gyorsaságra kell figyelni. Olyan webáruház készítőt válassz, aki hosszú távú partnered lesz webshop működtetésében.
Azok a cégek, akik a jelenlegi helyzetben webshopot indítanak, jól teszik, ha a válság után is megtartják azt, ugyanis az online kereskedelem utána sem fog sehova menni, így a webshop később is profitot fog termelni.
Arra is figyelj oda, hogy tapasztalt webshop készítőt válassz. Mivel gyorsan kell elindítani a webáruházat, így a tapasztalat rengeteget számít. Te most fogod megtanulni a webáruház indítását, működtetését, nem fog sok jót jelenteni, ha a webshop készítője is veled együtt tanulja a folyamatokat.
Mit tegyél, ha nem termékeket árultál eddig?
Olyan vállalkozásokat, melyek nem termékeket, hanem szolgáltatásokat „árultak”, még rosszabbul érinti a jelenlegi helyzet, különösen amiatt, hogy rengeteg ilyen szolgáltatást nem lehet az interneten árulni abban a formában, ahogy személyesen lehetett.
Azok a cégek, melyek szállásokat adtak ki, nagyon rossz helyzetbe kerültek, és számukra az internet sem jelent megoldást. Számos esetben azonban lehetőség van a tevékenységen módosítani, majd az internetet kihasználni.
Ilyen pl. az éttermek helyzete. Ha éttermed van, akkor a személyes étkeztetés helyett, apró módosításokkal, át lehet térni az ételkiszállításra. Ehhez is szükség lesz egy internetes felületre, ami nagyon hasonló lesz működésre, mint egy webáruház. A kiszállítást ebben az esetben meg kell oldani, de lehetőség van személyes felvételre is, és akkor szinte semmit nem kell változtatni a korábbi működéshez képest.
Összefoglalás
A koronavírus okozta helyzet jelentősen megváltoztatta az egész gazdaság működését. Azok a vállalkozások, melyek nem tudják folytatni működésüket a korábbi módon, változtatásokra, fejlesztésekre kényszerülnek. Egy ilyen változtatás a webáruház indítása, amellyel nem csak a koronavírus cégre gyakorolt hatásait lehet könnyebben átvészelni, hanem hosszútávú befektetésnek is kiváló.