Webáruházkészítés során a szállítási díjak meghatározása

2

Webáruházkészítés közben nem biztos, hogy elsőre magától értetődőnek tűnik, de ha interneten vásárolunk, a kifizetendő ár nem csak a termék árából áll, hanem ki kell fizetnünk a szállítás költségét is. Az eddig megfelelő árú termékek hirtelen meghaladhatják azt az összeget, melyet hajlandók lennénk kifizetni érte.

Ezt a folyamatot kell figyelembe vennünk akkor is, ha webáruházat tervezünk készíteni. Azokat a lehetőségeket mutatjuk be, melyekkel konkurenciánk elé kerülhetünk a szállítási és kezelési költségek helyes megválasztásával.

Különböző tanulmányok, felmérések bizonyítják, hogy az egyik vezető ok, amiért a vásárolni szándékozók meggondolják magukat, a szállítási és kezelési költségek. Hiába töltötték már fel kosarukat és tartanak a fizetési folyamatnál, ha nem megfelelő a szállítási ajánlat, rendelés nélkül tovább állhatnak.

Webáruházkészítés során a szállítási díjak meghatározása

Ingyenes szállítás

Az ingyenes szállítás az egyik legjobb módja a vásárlók figyelmének felkeltésére. Természetesen az ingyenesség csak a vásárlók számára jelenti ezt, valahogyan akkor is elő kell teremteni a szállítás költségét, melyet a futárszolgálat fog felszámolni. Erre két lehetőség van:

  • termékek árának megnövelése
  • mi vállaljuk át a költségeket (ez a profitból természetesen lejön akkor)

Egy köztes megoldás az, ha valamilyen értékű vásárlás felett biztosítunk ingyenes kiszállítást. Ez azért jó, mert biztosak lehetünk benne, hogy a kis összegű rendelések után nem kell sokat fizetnünk, a nagy összegű rendelésekből pedig könnyebb kigazdálkodni a szállítás költségét.

Általánosságban elmondható, ha drága, luxuscikkeket árulunk, akkor valószínűleg megtehetjük azt, hogy ingyenes szállítást biztosítunk, mert nem olyan nagy tétel ez a termékek árához képest. Kivétel ez alól, ha nagy tömegű termékeink vannak, mert azok szállításáért általában magasabb díjakat számolnak fel a futárszolgálatok, így ezt figyelembe kell vennünk.

A teljes szállítási díjat a vásárló fizeti

Ez a módszer, ahogy a neve is mutatja, minden szállítási költséget a vásárlóra hárít. Marketing szempontból természetesen nem olyan jó megoldás, mint pl. az ingyenes szállítás, de cserébe biztosak lehetünk benne, hogy nem fogjuk mínusszal zárni az eladásokat.

Általánosságban azt mondhatjuk, hogy a nagy tömegű vagy nagy méretű csomagokat, termékek költségeit érdemes a vásárlókra hárítani, mert ezek szállítása sokkal többe kerülhet, mint egy átlagos csomagé.

Fix szállítási költségek

A harmadik nagy csoport a szállítási díjak meghatározására, ha fix árat ajánlunk pl. súlyonkénti vagy értékenkénti beosztásban. Ennek lényege, hogy pl. 0-5 kg-ig fizet a vásárló x forintot, 5-10 kg-ig x+y forintot stb. Ez kis számolást, tervezést igényel előre, mert meg kell határozni a várható átlagos szállítási költségeket, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy nem fizettetünk túl sokat vagy túl keveset a szállításért. Ha hasonló méretű és súlyú termékeket árulunk, lehetséges értékhatárra készíteni ezt a beosztást, mely megkönnyíti a számolást a vásárlók és saját magunk számára is.

Jól látható tehát, hogy a szállítási díjak meghatározásának nagy szerepe van webáruház készítésekor, mert hatással van a vásárlások számára, majd a vásárlásokból származó profitra is.

Webáruházunkban lehetőség van értékhatáros szállítás beállítására, ahol megadhatjuk például, hogy 0-10.000 Ft-ig 2.000 Ft a szállítási díj, 10.001 Ft-tól pedig ingyenes. Webáruházunk alkalmas a fent említett súlyhatáros szállítás beállításra is. Megszabhatunk egy fix szállítási díjat, melyet bizonyos összeg elérésétől ingyenessé teszünk.

Kérje ajánlatunkat és segítségünket, hogy közösen megtaláljuk a legjobb megoldást a webáruház szállítás díjainak kialakítására.

Vissza a listába!