A webshopos termékkészlet megjelenítésének lehetőségei
Ideális esetben a webáruházadban megjelenített minden egyes termékből teljes készlettel rendelkezel, hogy ne ess el egy eladástól sem amiatt, hogy nincs a megvásárolt termékből egy sem raktáradban. Gyakorlatban azonban ez nem így működik. A népszerű termékek hamar elfogyhatnak, a kevésbé keresett termékeket pedig nem biztos, hogy azonnal pótolni fogod, amikor a limit alá esik a raktáron levő darabok száma. Ki lehet azonban használni a megjelenített raktárkészlet számokat az eladások növelésére.
Az igazat jelenítsd meg
Amire mindenképpen figyelj oda, hogy valós adatokat jeleníts meg a raktáron levő termékekről, és ha valaki megvásárol egy terméket, akkor azt a megjelenített raktárkészlet változása is azonnal tükrözze. Ez azért fontos, mert a vásárlók nem szeretik becsapva érezni magukat. Ha úgy gondolják, hogy csak a vásárlások növelésére használod a raktárkészlet megjelenítését, és nem valós adatokat tartalmaznak, akkor később nem fognak visszajönni vásárolni, sőt, akár a már leadott rendelést is töröltethetik emiatt.
Növeli az eladásokat, bevételeket
Az interneten vásárlókra jellemző, hogy gyakran csak nézelődnek, a kínálatot böngészik, ugyanis rengeteg webshopot meg tudnak nézni percek alatt. Ilyenkor sokan úgy gondolkodnak, hogy ráérnek majd később, akár több nap múlva rendelni, először minél több webshopot végignéznek. Ha webáruházad felületén nincs megjelenítve a készleten levő termékek száma, akkor úgy gondolják, hogy napok múlva is visszajöhetnek és megvásárolhatják a terméket. Ha azonban azt látják, hogy az adott termékből már csak néhány darab elérhető, akkor nem biztos, hogy lesz egy hetük böngészni, hanem hamarabb kell dönteniük, hogy megvásárolják-e vagy nem, és sokan meg fogják gyorsan rendelni inkább.
Webáruház készítés raktárkészlet kezeléssel
A készletmegjelenítésben rejlő lehetőségek
Megjelenítés a termékoldalakon
A leggyakoribb megoldás a termékoldalon történő készlet megjelenítés. Amikor valaki eljut a termékoldalra, akkor valamilyen szinten már érdeklődik az adott termék iránt. Ha itt látja, hogy már csak néhány darab érhető el a termékből, akkor alaposabban megvizsgálja a termék jellemzőit, jobban elgondolkodik azon, hogy megrendelje azt.
Megjelenítés egyéb oldalakon
Ugyan a termékoldal a legfontosabb megjelenítés, de több egyéb aloldalon is előnyhöz lehet jutni készlet megjelenítésével.
Ilyen pl. a kategória oldal. Itt a hasonló termékek ki vannak listázva. Sokan itt kezdik el megismerni a kínálatot, így az alacsony raktárkészlettel rendelkező termékeket ki lehet emelni, ezzel is rájuk irányítva a figyelmet. Az így jelölt termékekre többen fognak kattintani.
Szintén kiváló lehetőséget jelent a kosár oldalon történő készletmegjelenítés. Gyakori problémát jelentenek webshopok számára a kosárelhagyások. Sokan vannak, akik bepakolják a kosárba a terméket, melyek érdeklik őket, de nem fejezik be a vásárlást, hanem rendelés leadása nélkül továbbállnak. Ha azonban a kosár oldalon látják, hogy egy kinézett termékből kevés áll már csak rendelkezésre, akkor jobban elgondolkodnak azon, hogy mégis leadják a rendelésüket.
A rendelkezésre álló készlet szövege
Nem csak a darabszám megjelenítésével, hanem a mellékelt szöveggel is segíteni lehet az eladásokat. Amikor egy bizonyos szám alá csökkennek a rendelkezésre álló termékek, akkor lehetőség van megjeleníteni egy rövid mondatot, ami tovább segíti az eladásokat. Gyakori megoldások közé tartoznak a következők:
- „Már csak X termék áll rendelkezésre!”
- „Még X termék van!”
- „X darab maradt!”
A „még” és a „már csak” kifejezések segítenek tudatosítani a vásárlókban, hogy ha nem akarnak lemaradni a termékről, akkor érdemes minél előbb megrendelniük azt. A felkiáltójel használata is fontos ilyen esetekben, ugyanis ez is cselekvés késztet, ami ebben az esetben a megrendelés, vásárlás lesz.
A kifutó termékek
Az alacsony raktárkészlet megjelenítését alkalmazni lehet kifutó termékek esetén is. Arra kell csak figyelni, hogy ne minden esetben közöld a termékek kifutásának okát. Szezonális termékek esetén nem probléma, hogy megtudják a vásárlók, hogy a szezon végeztével nem lesznek már elérhetők az adott termékek, de előfordulhat olyan eset is, amikor csak egyszerűen nincs nagy kereslet egy termék iránt. Ilyenkor ne tudják meg a vásárlók, hogy egy nem népszerű terméket akarsz nekik eladni így, csak egyszerűen, indoklás nélkül írd ki inkább, hogy kifutó termékről van szó.
A megszűnt termékek problémája
Amikor egy termékből elfogy a raktárkészlet, akkor adódik a kérdés, hogy mi történjen a termékoldallal, töröld/rejtsd el teljesen, vagy csak jelezd, hogy elfogyott az adott termék.
Mindkét megoldásnak megvannak a maga előnyei és hátrányai is.
A termékoldal megtartásának előnyei:
- Megmarad az értékes tartalom SEO szempontból, valamint a linkek is, amik a termékoldalra mutatnak.
- A látogatók láthatják, hogy korábban volt egy ilyen népszerű terméked.
A termékoldal törlésének előnyei:
- Nem fog úgy tűnni, hogy rengeteg olyan „termék” van webáruházadban, melyeket amúgy már nem forgalmazol.
- A sok nem megvásárolható termék nem fogja idegesíteni a potenciális vásárlókat.
Összefoglalás
A rendelkezésre álló raktárkészlet nem csak a webshop látogatóinak tájékoztatására alkalmas, hanem az eladások, bevételek növelésére is kiválóan használható. Az alacsony raktárkészlet hatására az emberek bátrabban, gyorsabban fognak rendelést leadni, vásárolni webáruházadban.