Youtube hirdetés létrehozása, előnyök, hirdetés típusok

3

Téged is érdekel, hogy hogyan tudsz webshop tulajdonosként YouTube hirdetéseket létrehozni? Akkor ez a cikk neked szól, hiszen ezen platform segítségével megsokszorozhatod a bevételed.

Youtube hirdetés létrehozása, előnyök, hirdetés típusok

A platform

Rengeteg ember használja napi szinten a YouTube-ot, akár szórakozási vagy tanulási céllal. Ez egy olyan nyilvános videómegosztó webhely, ahol a felhasználói videókat tölthetnek fel, továbbá nézhetnek meg ingyen. Van fizetős verziója is, a YoutTube prémium, mely a reklámmentes videómegtekintést teszi lehetővé, mely havi 1790 Ft 1 hónapos próbaidőszak után. Ebbe a díjba a YouTube Music is beletartozik. A platform népszerűsége szinte töretlen az évek múlásával, viszont versenytársa a fiatal, tinédzser generációt beszippantó TikTok.

A YouTube hirdetésekről röviden

Felmerül a kérdés, hogy sokan miért nem élnek a platformon való hirdetés lehetőségével. Az emberek egy része zavarónak találja, ha az éppen nézett videót megszakítja akár egy pár másodperces reklám spot. Ezzel szemben a hirdetők számára remek hirdetési lehetőséget jelent, akkor is, ha átugorható, és akkor is, ha nem, mivel „kényszeríti” a nézőt a képernyő előtti maradásra. Emiatt egy rendkívül hatékony digitális marketing eszközről van szó. Ha megfelelően kerül beállításra a célzás akkor akár 5 Ft-os megtekintésenkénti árral is lehet számolni. Abban az esetben, ha átkattintást szeretnénk elérni, magasabb költséggel kell számolnunk. Ennek okán nagyobb hirdetési büdzsé esetén érdemes forgalomterelési célra alkalmazni.

Youtube hirdetés típusok

A YouTube-on 4 féle hirdetési lehetőség közül lehet választani, mindegyik más-más módon lesz hatékony. Ez nagyban függ attól, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást szeretnénk értékesíteni. Vegyük sorra a típusokat:

1. Nem átugorható hirdetések

Az előzőekben tettünk már erről említést, de most vesézzük ki mit is jelent ez pontosan. Ez az a típus, amit szinte kivétel nélkül ismernek a felhasználók. Ez egy olyan spot, mely a videó megtekintése előtt „ugrik fel”, illetve 15-20 másodperces, nevéből fakadóan pedig nem tudjuk átugorni, tehát végig kell néznünk. Előnye, hogy a nézőre „rákényszeríti” a videó megnézését, 15-20 másodperc alatt meg lehet győzni a leendő vásárlót, hogy miért vásároljon náluk az ember. Ez webshopok esetében nagyon népszerű, hiszen ez alatt a néhány másodperc alatt szerezhetsz egy új vásárlót, aki akár rendszeresen fog nálad venni termékeket. Természetesen minél tömörebben, lényegre törőbben kell megfogalmazni a hirdetés üzenetét ahhoz, hogy valóban hatékony legyen.

2. Átugorható hirdetések

A felhasználók által ez az előbb említettnél kedveltebb, mivel nem szükséges a reklámot végignézni, hanem 5 másodperc után átugorható, ha nem szeretné a néző megtekinteni. Ez a hirdetés olcsóbb, mint az előzőekben kifejtett, viszont nehézsége, hogy a rendelkezésre álló 5 másodpercbe kell belesűríteni minden fontos információt, ami megragadja a nézőt.

3. Rövid hirdetések

Ez a típus összesen 6 másodpercből áll, viszont nem átugorható. Ennél is ugyanaz a probléma felmerül, mint az előző esetben, hogy csupán néhány másodpercünk van a néző figyelmének felkeltésére, valamint a kampány üzenetének átadására. Fontos megjegyezni, hogy ezt a típust csak akkor lehet alkalmazni, ha az átugorható és a nem átugorható hirdetések is be vannak kapcsolva.

4. Fedvényhirdetések

Ez a Display hirdetésekhez hasonlít a leginkább. Jellemzője, hogy bármikor bezárható, viszont feltűnik a felhasználónak, hiszen a videó alsó 20%-ában jelenik meg csak az asztali gépek használói számára.

Ha ezeken felül más fajta hirdetésekkel is találkozol a YouTube-on, akkor az abból fakad, hogy a Google Display hirdetések is megjelennek ezen a platformon. Tehát akkor is tudsz hirdetni a YouTube-on, ha nem kifejezetten ide tervezted a hirdetésedet, ebben a Google Ads segít.

Youtube hirdetések célzása

Ahogyan azt már a Google hirdetéseknél is megszokhattuk itt is hasonló paraméterek szerint tudunk célozni. Ezzel szemben van a YouTube-nak néhány extra kiegészítője is, nézzük őket sorban:

  • Demográfiai adatok: pl. életkor, nem, családi állapot, végzettség
  • Érdeklődési kör: pl. kulcsszavak alapján
  • Ügyfélegyezés szerint: ezzel hasonló felhasználókat tudsz megcélozni, mint akik már vásároltak a webshopodból, vagy teljesítettek más célt, amit meghatároztál, mint például hírlevélre való feliratkozás
  • Remarketing: ennek lényege, hogy vissza tudd csábítani a webshopodra azt a személyt, aki korábban már járt ott, vagy akár vásárolt

Összefoglalás

A YouTube mivel egy kedvelt videómegosztó platform érdemes webáruház tulajdonosként számba venni a benne rejlő lehetőségeket. Az emberek szeretnek itt videókat, YouTuberek mindennapjait figyelemmel kísérni. A legcélszerűbb véleményünk szerint a néhány másodperces reklámspot alkalmazása, hiszen rohanó világban élünk, emiatt az emberek a lényeget akarják hallani. A legfontosabb, hogy átmenjen feléjük az az üzenet, amit a kampányunkkal szeretnénk feléjük kommunikálni.

Vissza a listába!