Webáruház készítés, webshop indítás előtti tanácsok
Az internet rohamos elterjedésének köszönhetően a webshopok száma is vele együtt növekszik. Azt gondolhatjuk, hogy egy webáruház készítésével majd indításával meg is van oldva minden feladat, azonban ez koránt sincs így. Néhány tippet, tanácsot mutatunk be, amivel webshopod indítása az első perctől kezdve zökkenőmentes lehet.
Ne siesd el a webáruház készítés utáni indítást
Az egyik legnagyobb hiba, amit sokan elkövetnek, hogy azelőtt elindítják a webshopot, mielőtt az teljesen elkészült volna. Csak egy lehetőséged van arra, hogy elinduljon webshopod, nem szabad elrontani. Ha vállalkozásod rendelkezik már fizikai bolttal, akkor ott érdemes előre reklámozni, hogy webáruházat készítesz. Ha még nem rendelkezel semmivel, mert most indul céged a webshoppal együtt, akkor még fontosabb, hogy a látogatók első benyomása ne a félkész webshop alapján alakuljon ki, mivel sok munkába, nagy erőfeszítésbe fog kerülni esetleges negatív véleményük megváltoztatása.
Az előző esetek mindegyikénél (régi és új vállalkozás) érdemes lehet indulás előtt reklámokat, marketingkampányt csinálni. ez természetesen inkább nagyobb cégek esetén érvényes, kisebb vállalkozások számára elég lehet, ha előre megtervezik az indulás utána marketingstratégiát, közösségi média terveket, hogy ezeket is lehessen a webshop indulásával együtt kezdeni.
A látogatók előtérbe helyezése
Az egyik legnagyobb hiba, amit új webshopok készítésekor elkövetnek, hogy nem nézik a látogatók szemével a weboldalt, csak a saját, tulajdonosi szemükkel. Végig kell gondolni, hogy milyen információkara lehet szüksége a vásárlóknak, nem csak azt kell megosztani oldaladon, amit te szeretnél, hanem minden olyan információt is, ami a vásárlást segíti elő, ahhoz szükséges. Ezután az egész vásárlási folyamatot tesztelni, tökéletesíteni, egyszerűsíteni kell. Ehhez kapcsolódik a következő fejezet is, a tesztelés.
Funkciók tesztelése
Ha elkészült webshopod, az nem jelenti azt, hogy indítható állapotban is van. Különböző hibák, ún. bugok maradhatnak benne, vagy az is lehet, hogy nem minden olyan, mint azt elképzelted előre. Ezeket a dolgokat mind részletesen tesztelni kell. Ennek legfontosabb eleme a vásárlási folyamat tesztelése, mivel ha ez nem tökéletes, rengeteg vásárlót veszíthetsz vele. Csinálj több próbavásárlást indítás előtt, lehetőleg tesztelj minden egyes szállítási, számlázási, fizetési opciót egyesével, hogy biztosan minden megfelelően működjön. Inkább tölts több időt ezzel, mint, hogy ne te találd meg az esetleges hibákat, hanem a vásárlók.
Közösségi média fontossága
A webshop indításával együtt érdemes közösségi média profilokat is létrehozni. Magyarországon a Facebook a legfontosabb, de ha olyan területen van vállalkozásod, ahol fontosak a termékek, szolgáltatások képei (pl. divat webshop, lakberendezési eszközök), akkor Instagram profilt is ajánlatos létrehozni, ezzel is elősegítve a marketinget. Ezen közösségi média oldalak nem csak a reklámhoz járulnak hozzá, hanem segítségükkel megkönnyíthető az érdeklődőkkel történő kapcsolattartás is.
Láthatjuk tehát, hogy egy webáruház indítása nem csak annyiból áll, hogy elkészíttetjük a webshopot és ha már kb. használható állapotban van, elindítjuk, hanem az indítás is pontos tervezést, tökéletesítést igényel. Mivel csak egyszer tudsz elindítani egy webáruházad, ne siesd el!