Blog bejegyzés ötletek webáruházak számára
Korábban már írtunk arról, hogy a sikeres webshopok egyik alapeleme a gyakran frissített blog. Ha már elhatároztad, hogy indítasz blogot, vagy már van egy blogod, de kifogytál az ötletekből, akkor jó helyen jársz, mert bejegyzésünkben azokról a témákról lesz szó, amikből érdemes lehet cikket készíteni.
Saját céged, webshopod története
Ha nem vagy jártas cikkírásban, akkor az első cikk lesz a legnehezebb, úgyhogy érdemes olyan témát választani hozzá, amiben tapasztalt vagy. Amiről biztosan tudsz írni, függetlenül attól, hogy milyen webshopod van, a saját történeted. Foglald össze röviden, hogy honnan jött a vállalkozásod ötlete, mikor indult, milyen tapasztalatokat szereztél az eddigi működés alatt stb. A lényeg, hogy ha személyes, egyedi dolgokat írsz le, akkor attól cikked is egyedi lesz, amit szívesebben olvasnak látogatók, mint általánosságokat.
Saját élmények
Az előző fejezethez tartozik ugyan, de érdemes külön kiemelni. Írhatsz olyan történésekről, találkozókról, amik a cégedhez tartoznak. Céges konferencián voltál? Valamilyen a webáruházad témájába tartozó találkozón vettél részt? Valamilyen nagy esemény történt vállalkozásod körül? Ezekről mind írhatsz röviden, akár néhány kép segítségével. Ez mutatja a látogatók számára, hogy lépést tartasz a webshopodhoz kapcsolódó újdonságokkal.
A webshopos csapat bemutatása
Ha nem egyedül működteted webáruházad, hanem többen vagytok, mindenkiről (aki hozzájárul természetesen) írhatsz egy rövid bemutatkozást, leírást arról, hogy jutott el ebbe a munkakörbe, milyen tapasztalatokat szerzett az ide vezető úton. A látogatók értékelni fogják, ha megismerkedhetnek a webshopod mögötti emberekkel.
Különböző listák készítése
Az egyik legegyszerűbb, de mégis legtöbbet olvasott bejegyzés, ha listát készítesz. Kedvelik a látogatók, mert rövid, lényegre törő, de mégis fontos információkat tartalmazó cikket olvashatnak. Ilyen lehet pl. a vállalkozásod témájába tartozó hírességek listája, egyéni blogok, honlapok listája. Röviden foglald össze, hogy miért gondolod úgy, hogy az egyes elemeknek helyük van a listán, és már kész is a cikk.
A webshopod témájához tartozó kérdések megválaszolása
Az ilyen cikkek lényege, hogy megválaszold azokat a konkrét kérdéseket, amiket az érdeklődők kérdezhetnek. Természetesen, ha pl. divat webshopod van, akkor jó eséllyel már minden kérdésre megtalálható a válasz az interneten, de néhány cikket megérhet számodra. Ha olyan témában utazol, amelyik nem elterjedt, akkor ez a fajta bejegyzés még több látogatót hozhat. Ha nincs ötleted, milyen kérdéseket vegyél be egy ilyen cikkbe, nézd meg azt, hogy tőled miről érdeklődnek a vásárlók, amikor tőled rendelnek, és írj egy cikket, ahol ezeket foglalod össze.
Új termékek bemutatása
Ha új termékeket fogsz árusítani, azokat egy rövid cikk keretén belül be tudod mutatni a rendszeres látogatóidnak, akik így tudni fogják, hogy mire számítsanak vásárláskor.
Ha saját magad gyártod vagy készíted árusított termékeidet, akkor ez a téma még jobban illeszkedik webshopodhoz, ugyanis tudsz bemutatókat készíteni a gyártási folyamatról, az eléküszült termékekről, kérheted a vásárlók véleményét, ha valamiben nem vagy biztos új termékekkel kapcsolatban. Ez duplán hasznos, először reklámozni tudod vele az éppen készülő termékeket, másodszor pedig a visszajelzések segítségével javítani tudsz ezeken a termékeken.
Különböző akciók, kedvezmények meghirdetése
Ha valamilyen akcióval (leértékelések, ingyenes szállítás stb.) fogsz kedveskedni vásárlóid számára, egy cikkben előre beharangozhatod azt. Ennek segítségével a látogatók mindig naprakészek lehetnek új ajánlatokról, lehetőségekről, így biztosak lehetnek benne, hogy amennyiben követik blogodat, nem fognak lemaradni semmiről.
Ha nem tudtad mivel elindítani blogod, akkor ezek a témák segítséget nyújtanak hozzá, azonban mivel Te ismered legjobban vállalkozásod, webáruházad, így ha bármi eszedbe jut ezeken a témákon felül, nyugodtan oszd meg az érdeklődőkkel, látogatókkal.