Webáruház email marketing: a rendelés utáni email
Ha webáruházzal rendelkezünk, de nem foglalkozunk az email marketinggel, akkor valamit rosszul csinálunk. Cikkünkben azt fogjuk bemutatni, hogy lehet előnyünkre fordítani a vásárlás utáni emaileket, és több bevételt szerezni segítségükkel.
Vásárlás utáni visszaigazoló email
Közvetlenül a vásárlás után kerül kiküldésre a visszaigazoló email. Sokan nem gondolnák, de ezzel is lehet előnyt szerezni a konkurenciához képest.
Ennek nem csak a rendelés részleteit lehet tartalmazni, hanem például a szállítási információkat is. Az első dolog, amit a vásárló a rendelés leadása után elvár, hogy tudja, mikor érkezik meg a termék hozzá, így célszerű az emailnek tartalmazni egy linket, ahol a szállítási folyamat állomásait láthatja a vásárló. Ez alapján könnyen megtalálja, mikor adjuk fel a terméket, mikor kapja meg a futár, és mikor lesz várhatóan a kezében a termék. Ha ezeket az információkat könnyen megtalálja, később is szívesebben fog rendelni tőlünk.
Nem csak a szállítási információkat érdemes mellékelni, hanem a visszaküldési feltételeket és az ügyfélszolgálati elérhetőségeket is. Jó esetben nem lesz ilyen probléma, azonban, ha mégis lesz, azt várja el a vásárló, hogy azt minél könnyebben meg tudja oldani.
Az emailben mellékelhetünk egy rövid segítségnyújtást is a megrendelt termékhez. Ha vannak olyan gyakran ismételt kérdések, melyeket a termék rendelői fel szoktak tenni nekünk, akkor ezt mellékelhetjük az adott termék visszaigazoló emailjéhez is, így az új vásárlóknak nem kell külön utánajárni, ha esetleg nekik is kérdésük van.
Elég, ha az email tartalmaz linket olyan helyre, ahol a vásárló megtalálja ezeket a segítségeket. Ezek lehetnek például:
- Blog bejegyzés, cikk: Ha a webáruházunkhoz tartozó blogon foglalkoztunk már ezzel a témával, elég, ha odairányítjuk a vásárlót.
- Videós segítség: Ez jó megoldás lehet bonyolult összeszereléskor például. Ha olyan terméket árulunk, amit nem egyszerű összerakni, csinálhatunk egy videót a folyamatról, és azt küldhetjük el a vásárlók számára.
- GYIK: Ahogy korábban elmítettük, a Gyakran Ismételt Kérdések segítségével előnyt lehet szerezni, mivel itt megtalálják a legtöbb kérdésre a választ a vásárlók, így nem kell időt tölteniük internetes kereséssel, ügyfélszolgálati kérdésekkel. Ide is irányíthatjuk a vásárlót, hátha magától nem találná rá az oldalra.
Mindezek mellett küldhetünk használati tippeket a megrendelt termékhez: divat webáruház esetén tanácsokat a megrendelt ruha viseléséhez, főzéshez szükséges termékek esetén recepteket stb.
Vásárlás utáni egyéb emailek
Felmérés
Küldhetünk a vásárlás után egy emailt, amiben megkérjük a vásárlókat, hogy értékeljék a megrendelt terméket. Nem kell bonyolult felmérésre gondolni, néhány egyszer kérdéssel is rengeteg eredményt lehet elérni. Amiket megkérdezhetünk:
- Mennyire elégedett a termékkel?
- Szívesen ajánlaná-e barátainak, ismerőseinek?
- Értékelje a rendelési, szállítási folyamatot.
Ha kevesen válaszolnak rá, lehet kedvezményhez is kötni a válaszadást. Például aki válaszol, az a következő rendelésénél 10% engedményt kap. Minél többen válaszolnak, annál több lehetőségünk van arra, hogy javítsunk a vásárláson, termékeinken, ami a jövőben több eladáshoz fog vezetni, így nem kidobott pénz ez a kedvezmény.
Az elégedetlen vásárlókat felkereshetjük külön is, hogy mi volt a probléma, és segíthetünk nekik azt megoldani. Ha pl. olyan rendszert alkalmazunk, hogy 1-5-ig lehet válaszolni a kérdésekre, aki 1-et vagy 2-t válaszol valamelyik kérdésre, azt felkeressük, és megpróbáljuk orvosolni a problémát. Ez biztosítja azt, hogy a nagyobb problémákat részletesen megértsük, valamint azt is, hogy az elégedetlen vásárló esetlegesen később újra vásároljon majd nálunk.
Ha nem tudjuk, mi a probléma forrása, csak azt látjuk, hogy nem jönnek vissza a régi vásárlók, nem tudjuk, miben kellene javulnunk.
Nyilvános értékelések
Nem csak saját magunk számára, hanem a webáruház látogatói számára is gyűjthetünk értékeléseket. Ezek természetesen számunkra is jól jönnek, mivel segítik az eladásokat.
Lehet kérni a korábbi vásárlókat, hogy a webshop felületén is értékeljék a vásárlási folyamatot, a megvásárolt termékeket. Mivel az érdeklődők szeretik azt, ha korábbi vásárlók véleményét olvashatják rendelés előtt (nem mindegy, hogy a termékleírás tartalmazza azt, ha kiváló egy termék, vagy egy független vásárló állítja ezt). Szívesebben vásárolnak az emberek olyan helyről, ahol látják, a korábbi vásárlók nagy része elégedett a vásárlás után.
Összefoglalás
Láthatjuk tehát, hogy rengeteg lehetőségünk van arra, hogy a rendelés utáni emailekkel növeljük a későbbi eladásainkat, javítsuk a vásárlási élményt. Ha figyelmet fordítunk ezeknek az emaileknek a megtervezésére, akkor nem csak a korábbi elégedetlen vásárlókat tudjuk kompenzálni, hanem a jövőbeli vásárlók számára is tudjuk javítani a vásárlási folyamatot, ezzel is növelve elégedettségüket.