Webshop működtetés: a termékek csomagolása

4

Egy webáruház működtetésénél fontos, hogy minden lehetőséget kihasználj arra, hogy jobb szolgáltatásokkal, termékekkel, árakkal rendelkezz, mint a konkurencia. Ezek közül a termékek és az árak rendelés előtt a vásárlók rendelkezésére állnak, azonban a szolgáltatások közül nem mindegyik ilyen. Cikkünkben azt fogjuk megvizsgálni, milyen lehetőségeid vannak az előnyszerzésre, ha odafigyelsz a kiküldött csomagok csomagolására.

Webshop működtetés: a termékek csomagolása

Csomagolóanyagok webáruházas kereskedelemhez

Ha különböző méretű és súlyú termékekkel kereskedsz, akkor valószínűleg több különböző méretű és anyagú csomagolási módszert is alkalmaznod kell webshopodban. A legnépszerűbb csomagolóanyagok a következők.

Kartondoboz

Ha rendeltél már online valamit, akkor szinte biztos, hogy találkoztál már a jellegzetesen sárgás színű kartondobozzal. A kartondoboz több szempontból is előnyös. A legnagyobb előnyei, hogy rengeteg különböző méretben kapható, valamint a futárcégek is szeretik.

A kartondobozok anyaga papír, általában újrahasznosított, valamint a kézbesítés után továbbra is újrahasznosítható. Mivel a környezetbarát csomagolás sokak számára nagyon fontos, ezért ilyen szempontból is megállja a helyét. A kartondoboz ráadásul strapabíró is, így nehéz termékek kézbesítésére is kiválóan használható.

Hátránya, hogy sablon méretekben készülnek a dobozok, és legtöbbször szükség lesz valamilyen kitöltőanyagra a termékek mellé a biztonságos szállításért.

Légpárnás, buborékos boríték

Kisebb méretű termékek esetén nincs szükség kartondobozra, hanem a légpárnás, buborékos boríték lesz a jó megoldás. A buborékos borítékok ára kedvezőbb, mint a kartondobozoké, és a szállítást is olcsóbban vállalják a futárcégek.

Légpárnás buborékok is kaphatók több méretben, és kitöltőanyagra sem lesz szükség a speciális kialakítás miatt.

Stretch fólia

Gyakran előfordul, hogy az árusított termékeknek már van egy saját csomagolása, doboza. Ilyenkor felesleges még egy másik kartondobozba belerakni, majd pedig a hézagokat kitöltőanyagokkal kitölteni. Arra azonban ügyelni kell, hogy az eredeti csomagolásban szállítás miatt ne sérüljön meg a termék. Ilyenkor segít a stretch fólia.

A stretch fóliát a termék köré kell tekerni. A fólia rendkívül könnyű csomagolóanyag, minimálisan növeli csak meg a csomag súlyát, ennek ellenére viszonylag jó plusz védelmet nyújt. További előnye, hogy bármilyen méretű és formájú termékeket is egyszerűen körbe lehet stretch fóliával tekerni, és hézagkitöltésre sem lesz szükség.

Futártasak, csomagküldő tasak

A futártasakokat gyakran a külföldi vásárlásokhoz társítjuk, de természetesen itthon is rendelkezésre állnak. A buborékos borítékhoz hasonlóan a futártasakok is kis méretű termékek csomagolásához ajánlottak.

A csomagküldő tasakok előnye, hogy a csomagolás jellegéből adódóan nem lehet egy futártasakot kinyitni és visszazárni, így biztosítani lehet azt, hogy ha a feladás és a kézbesítés között felnyitják a csomagot, akkor a vásárló erről értesüljön kézhezvételkor. A futártasak hátránya a légpárnás borítékhoz képest, hogy nincs párnás borítás, így egy védelmi réteggel kevesebb van szállításkor.

Csomagoláson belüli anyagok

A csomagoláson belül is szükség van arra, hogy a termékek megfelelő védelemmel legyenek ellátva.

Légpárnás, buborékos fólia

Légpárnás fóliával biztosan mindenki találkozott már, a csomagoláson belül szokott lenni, és a termékeket szokták buborékfóliába csomagolni. Ez az az anyag, amin apró levegős buborékok szoktak lenni, amiket ki lehet pukkantani.

A légpárnás fóliának több feladata is van. Az egyik, hogy óvja a termékeket a csomagoláson belül, ezzel gyakorlatilag egy plusz védőréteget képezve. A másik, hogy ha minimális mértékben is, de segít a térkitöltésben is.

Térkitöltő anyagok

Hogy a karton anyagnál maradjunk, nem csak csomagolóanyagnak, hanem kitöltőanyagnak is kiváló megoldásról van szó, mert olcsó és jól kitölti a teret, ha a hullámozott változatot használjuk.

Kitöltőanyagként (és később látni fogjuk, hogy csomagolóanyagként is) nagyon jó a légpárnás fólia. Kitöltésre érdemes olyan légpárnás fóliát használni, ahol nagyok a buborékok, mert így könnyebben ki lehet tölteni a rendelkezésre álló helyet.

Térkitöltőként rendkívül népszerű a fagyapot is. A fagyapot teljesen környezetbarát, könnyen lebomlik, és jó megjelenést is ad a csomagnak, sokkal jobban mutat, mint pl. a légpárnás térkitöltő fólia.

A termékek megóvása

A csomagolás legfontosabb feladata természetesen a termékek kiváló állapotának megőrzése a szállítás során. A termékmegóvás minden webshop számára kötelező feladat, előnyt csak minimálisan lehet szerezni vele, azonban hátrányba kerülni annál könnyebb. Figyelembe kell venni, hogy a futárszolgálatok nem minden esetben figyelnek oda a csomagok állapotára szállításkor, így könnyen károsodhatnak a csomagok, termékek, ha erre nem figyelsz.

Az általad árult termékek fogják meghatározni, hogy milyen minőségű csomagolásra lesz szükséged. Ha általános ruhákat árulsz, akkor sokkal egyszerűbb csomagolás is megelőzi a problémát, mint akkor, ha mondjuk üvegpoharakat.

A céges arculat felhasználása

Az első dolog, amivel előnybe lehet kerülni a konkurenciához képest, az a céges arculat. Ha már van kialakult arculata cégednek – vagy ha új webshopról van szó, akkor lehet, hogy most kerül kialakításra –, akkor azt fel lehet használni a csomagoláshoz is. A csomagolás elkészítéséhez jó megoldás lehet használni a cég logóját, valamint a kialakult színvilágát is. Ezzel könnyen lehet egyedivé tenni webshopod csomagjait, és a vásárlók könnyen meg tudják róla jegyezni vállalkozásod.

Visszaküldhető csomagolás használata

Fel kell készülnöd arra, hogy lesznek olyan vásárlók, akik valamilyen oknál fogva vissza szeretnék küldeni rendeléseiket. Ezt meg kell könnyíteni számukra, hogy később is szívesen vásároljanak nálad. Ha megnehezíted a visszaküldést, lehet, hogy azt az egy rendelést megtartják, de soha többet nem fognak nálad vásárolni.

Az egyszerű visszaküldés különösen ruhaneműk esetén fontos, mivel ezek érkeznek általában zacskóban. Az egyszerű zacskó felbontás után eldobandó, így visszaküldés esetén a vásárlónak saját magának kell biztosítani a megfelelő csomagolást. Ezzel szemben ma már egyre jobban elterjednek a visszazárható csomagolások, így visszaküldés esetén nem terheli semmilyen plusz költség a vásárlót. Ha hasonló megoldásokat alkalmazol, akkor bátrabban vásárolnak a látogatók majd webshopodból.

A kicsomagolási élmény javítása

A kicsomagolásra gondolhatsz úgy is, mint az ajándék kibontására. Természetesen az egyszerű termékek csomagolását nem minden esetben kell túlbonyolítani, azonban az egyedi, különleges termékeket a külső csomagolás mellett is érdemes lehet egy belső réteg mögé zárni, amely a feszültség fokozására alkalmas néhány másodpercig, amikor a vásárló kibontja a megkapott csomagot.

Ehhez az élményhez nagyban hozzá lehet járulni személyre szabott megoldásokkal. Itt olyanokra kell gondolni, mint pl. kisebb személyes ajándékok, kiegészítők a megvásárolt termékekhez, vagy kuponok ajándékba adása.

Környezetbarát anyagok

A világon egyre többen foglalkoznak a környezet megóvásával. Ezen emberek kedvében tudsz járni, ha a papírdobozok, szórólapok a csomagban újrahasznosítottak, és újrahasznosíthatók. Ezek az anyagok a mai technológiáknak köszönhetően minőségben már nem különböznek a megszokott anyagoktól, és a környezet előtérbe helyezésével jó pontokat lehet szerezni számos vásárlónál.

Vásárlói visszajelzések

Bármilyen csomagolási módszereket is alkalmazol, fontos, hogy tisztában legyél azzal, hogy a vásárlók mit gondolnak róluk. Ennek megfelelően nem csak a termékekről érdemes visszajelzést kérni, hanem a csomagolásról, a szállítási folyamatról is. A vásárlók véleményére a vásárlás minden egyes folyamatában figyelni kell, ha meg akarod előzni a konkurenciát.

Összefoglalás

A rendelések csomagolására is igaz, hogy a megfelelő megoldásokkal jó pontot lehet szerezni velük a vásárlóknál, és hatással vannak a további eladásokra is, csak arra van szükség az előnyszerzéshez, ha tisztában vagy a termékeid és a vásárlóid sajátosságaival. Ha ezeket figyelembe veszed a csomagolások összeállításakor, akkor növelni tudod eladásaidat, bevételeidet.

Vissza a listába!