A webáruház termékek megfelelő csomagolásának előnyei

3

Internetes vásárlás esetén a vásárlók gyakran egy egyszerű karton dobozban, vagy akár egy zacskóban, szatyorban kapják meg a megrendelt termékeket. A nagyobb, híresebb webshopok már régóta tudják, hogy a megfelelő csomagolással is előnyöket lehet szerezni, de egyre több kisebb cég, webáruház is rájön arra, hogy megéri odafigyelni arra, hogy milyen csomagolásban juttatják el a termékeket a vásárlókhoz.

A webáruház termékek megfelelő csomagolásának előnyei

A termékek megfelelő védelme

A csomagolás fő feladata természetesen, hogy a termékek épségben megérkezzenek a vásárlókhoz. Ezt nem szabad szem elől téveszteni akkor sem, ha a csomagolással szerezhető többi előnyt is ki szeretnéd használni. Az első mindenképpen ez kell, hogy legyen. A védelem azonban ma már csak a minimális elvárás egy csomagolástól.

Kiváló első benyomás

Az első benyomás a mindennapi életben is nagyon fontos, és webáruházaddal is törekedni kell arra, hogy minden első benyomás a lehető legjobb legyen. Emiatt az egyik legfontosabb oldala webshopodnak a főoldal, emiatt kell a nyitó képernyőnek mindig rendezettnek, könnyen olvashatónak, „designosnak” lennie, és emiatt kell a termékek csomagolásának is esztétikusnak lennie.

Ugyan a megrendelt termékek megérkezésekor már nem teljesen ismeretlen a vásárló cégeddel, ugyanis webshopodból már rendelt, fizikailag azonban ekkor találkozik először termékeiddel. Érdemes tehát úgy gondolni a csomag kézbesítésére, mint egy első benyomásra.

Ha egy megrongálódott, rossz minőségű csomagolásban érkezik meg a csomag, akkor a vásárlónak az első gondolata az lesz, hogy a terméke is megrongálódott állapotban érkezik, ezt pedig el kell kerülni.

Felhasználóbarát webáruház készítés

Plusz értéket ad a vásárláshoz

A vásárlók szeretik, ha minél több értéket kapnak a pénzükért. Többek között emiatt szoktak a kereskedők ajándékokat is tenni a csomagba, és emiatt érdemes minőségi, jól kitalált csomagolásban küldeni a termékeket. Ha a vásárló az elvárásainál jobb csomagolásban kapja meg a termékeket, akkor azt gondolja majd, hogy többet kapott a pénzéért, mint amiért fizetett, ami segíteni fog abban, hogy később is visszatérjen webáruházadba.

A vásárlói élmény javítása

Minden lehetőséget meg kell ragadni a vásárlói élmény javítására, nem csak a rendelés leadása előtt, hanem a kiszállítás után is. Ezt nem csak magával a csomagolással, hanem a csomagba rejtett egyéni ajándékkal, meglepetéssel is javíthatod. Nem csak plusz értékre kell itt gondolni, mint amiről az előző pontban szót ejtettünk, hanem olyan egyszerű egyedi meglepetéssel, mint pl. a kézzel írt, egyéni köszönő üzenet, vagy valamilyen plusz információ, érdekesség a megrendelt termékekről. A vásárlók ezeket értékelni fogják, és szívesebben visszajönnek majd később vásárolni webáruházadhoz.

A céges arculat megerősítése

A webáruházad felületén valószínűleg céged arculatával, logójával, színvilágával találkoznak a vásárlók. A megvásárolt termékek csomagolása kiváló lehetőséget jelent arra, hogy erre az arculatra emlékeztesd a vásárlókat, hogy minél többen megjegyezzék céged logóját, ismertetőit. Minél többször találkoznak az emberek céged nevével, a logóval, annál nagyobb a valószínűsége, hogy később is emlékezni fognak cégedre, ha hasonló termékekre lesz szükségük.

Kicsomagolási, „unboxing” élmény

A Youtube-on rengeteg ún. „unboxing” videóval találkozhatsz. Ezek lényege, hogy az emberek videóra veszik, amikor egy csomagot kapnak, majd pedig megosztják ezt a videót az érdeklődőkkel. Ez egyfajta ingyen reklámként kiválóan használható.

Kisebb webshopok esetén valószínűleg nem a Youtube videó lesz a cél, hanem maga a kicsomagolási élmény növelése. A jól megtervezett kicsomagolás növeli az izgatottságot, a folyamatosan előkerülő kiegészítők segítségével a vásárló teljes képet kaphat arról, hogy mit is vásárolt tőled.

Nem csak kicsomagolási videóval lehet azonban népszerűsíteni a cégedet, hanem fényképek segítségével is. A minőségi, jól megtervezett csomagolásról pár másodperc alatt lehet képet készíteni, és azt feltölteni Facebookra, Instagramra, ezzel is népszerűsítve céged, webáruházad.

Összefoglalás

A webáruházas kereskedelem (és az általános kereskedelem) célja az, hogy minél több eladásod, bevételed legyen. Ha maximálisan ki akarod használni a webshopodban rejlő lehetőségeket, akkor mindent el kell követni az eladások növeléséhez. Egy ilyen feladat a termékek, csomagok csomagolásának megfelelő megtervezése és elkészítése. A minőségi csomagolás hozzájárul a vásárlók elégedettségéhez, növeli a visszatérő vásárlók számát és védi a termékeket is a sérülésektől.

Felhasználóbarát webáruház készítés

Vissza a listába!