A válság hatása a webáruházas kereskedelemre
A koronavírus az élet minden területén éreztetni hatását, munkahelyek szűnnek meg, sporteseményeket halasztanak el, és rengeteg ember kényszerül arra, hogy otthon kell maradnia, hogy nem hagyhatja el a lakását. Az óvintézkedések, teendők az egész világ gazdaságát visszavetik, szinte minden cég, vállalkozás át kell, hogy gondolja a terveit, kell, hogy számoljon a válsággal. Bejegyzésünkben a webáruházakat, az online kereskedelemet fogjuk megvizsgálni a válság szempontjából.
Az emberek több időt töltenek otthon
A koronavírus azok számára is jelentős változásokat hozott, akik egészségesek, ugyanis sokan otthonról dolgoznak, de az otthonon kívüli szórakozási lehetőségek is megszűntek. Ez a webáruházas kereskedelem malmára hajtja a vizet. Minél több időt töltenek otthon, bezárva az emberek, annál többet fogják az internetet böngészni. A vásárlói kedv ugyan valószínűleg csökken, mivel a munkahelyi változások, leállások miatt sokan kevesebb bért kapnak, mint a válság előtt kaptak.
Webáruház indítása válság idején
Sok kereskedő, akik csak fizikai üzlettel rendelkeznek, keresik a megoldást arra, hogy cégüket működtetni tudják, hogy vásárlókat találjanak akkor is, ha az üzletbe nem tudnak menni az érdeklődők. Itt jön képbe a webáruház indítása, ugyanis ehhez nem kell kimozdulni a vásárlóknak otthonról, csak megrendelik, amire szükségük van, a futárszolgálat pedig házhoz szállítja a termékeket.
A webshop készítése nem csak erre az időszakra lehet előnyös, hanem hosszú távú befektetésnek is kiváló. A vásárlói szokások egyre jobban tolódnak el az online vásárlás felé, egyre többen rendelnek webáruházakból, ha valamire szükségük van. A most elindított webáruház a válság után is hozni fogja a vásárlókat, hozzájárul a vállalkozás eredményes működéséhez.
Mit tegyél, ha már van webáruházad?
Ha már rendelkezel webáruházzal, akkor törekedni kell arra, hogy minél jobban ki tudd használni a jelenlegi helyzetet, valamint fel kell készülni arra, hogy nem biztos, hogy minden olyan gördülékenyen fog menni, mint a válság előtt.
Ne vegyél vissza a marketing költségekből
A legtöbb webáruház tulajdonos elgondolkodik ilyenkor, hogy hogyan lehetne a kiadásait csökkenteni. Az egyik legelső dolog, amin a spórolás meg szokott látszani, az a marketing kiadások. Ha megengedheted magadnak, akkor a marketingre költött összeget ne csökkentsd. A konkurencia egy része biztosan vissza fog venni a keresőoptimalizálásra, fizetett hirdetésekre fordított összegből, ha a te webáruházad a megszokott módon hirdet, akkor előnybe kerül a többiekkel szemben. A kisebb versenyben sokkal egyszerűbb lesz látogatókat, vásárlókat szerezni, mint korábban.
Vedd fel a kapcsolatot a beszállítókkal
Ha saját magad gyártod termékeid, vagy ha kész termékeket vásárolsz és adsz tovább, akkor is vannak webáruházadnak beszállítói. Az első esetben az alapanyagokat, a második esetben pedig magát a termékeket kell beszerezned. Előfordulhat azonban, hogy a beszállítók nem tudják biztosítani az alapanyagokat, termékeket, ami a te webáruházadra is hatással lesz.
Mindenképpen vedd fel a kapcsolatot a beszállítókkal, üzletfelekkel, hogy várhatóan teljesíteni tudják-e a megszokott igényeket, ha pedig nem, akkor ideje új beszállító után nézni.
Változtatás a webáruház tevékenységi körén
A koronavírus miatt több olyan terület is van, ahol visszaesett az érdeklődők, vásárlók száma. Ezeknek a webáruházaknak érdemes azon elgondolkodni, hogy változtatni tudnak-e úgy a tevékenységükön, hogy a jelenlegi keresletet tudják kiszolgálni.
Ilyen lehetőség pl. ruha webáruházak számára, ha a megszokott ruhák helyett maszkokat kezdenek el készíteni, értékesíteni. Mivel ezekre jelenleg nagyon nagy a kereslet, így a kieső bevételeket pótolni tudják új, jelenleg népszerű termékek készítésével.
Összefoglalás
A jelenlegi, koronavírus okozta helyzet jelentősen átalakítja a mindennapjainkat. A magánszemélyek és a vállalkozások is kihívások előtt állnak, hogy meg tudjanak birkózni a feladatokkal. Az internetes kereskedelem az egyik olyan terület, amely talán az átlagosnál kevésbé fogja megérezni a válságot, mert a személyes vásárlás helyett valószínűleg egyre többen fogják az online rendelést választani. Ha te is webáruházat működtetsz, vagy webshopot indítanál, akkor kellő odafigyelés mellett sikereket lehet elérni a mostani helyzetben is.