A webáruházas tranzakciós e-mailek típusai

3

A webáruházból rendelő emberek többsége elvárja, hogy a vásárlási folyamat minden lépéséről tájékoztatva legyen, hogy a lehető legtöbb információval rendelkezzen azután, hogy leadta a rendelését. Ezeket az információkat tranzakciós e-mailek segítségével lehet megosztani a vásárlókkal.

A tranzakciós e-mailek nem marketing, reklám levelek, hanem általában valamilyen tevékenység, vagy pl. a rendelés teljesítési folyamatának bizonyos lépései után kerülnek kiküldésre, hogy a vásárló tisztában legyen azzal, hogy hogyan áll a rendelés összekészítése, kiszállítása. Cikkünkben azokat a tranzakciós e-maileket fogjuk bemutatni, melyeket érdemes alkalmazni egy webshopban.

A webáruházas tranzakciós e-mailek típusai

Rendelés megerősítő e-mail

Amikor lead valaki egy rendelést, akkor szereti tudni, hogy beérkezett-e, hogy a webshop megkapta-e a rendelés adatait. Ilyenkor egy automatikus e-mailt javasolt azonnal küldeni, amiben felsorolod a megrendelt termékeket, a termékek és a teljes rendelés árát, a rendelés azonosítóját, amire probléma, kérdés esetén lehet hivatkozni, a szállítási, számlázási információkat, és néhány elérhetőséget. Fontos, hogy a várható szállítási időről is érdemes tájékoztatni a megrendelőket, hogy tudják, mennyi idő alatt fog megérkezni a csomagjuk.

Sokan szeretik a megerősítő e-mailben ellenőrizni az adatokat, hogy biztosan minden jól adtak-e meg a rendelés leadásakor, még azelőtt, mielőtt a rendelésük feldolgozásra, kiküldésre kerülne.

Webáruház indítás

Feldolgozás megkezdése e-mail

A rendelés megerősítő e-mail általában egy automatikus e-mail, amit a rendszer a megrendelés adataiból rak össze és küld ki. Érdemes arról is küldeni egy külön e-mailt, amikor a munkatársak megkezdik a rendelés tényleges feldolgozását, a termékek összekészítését. Ebből tudni fogják a vásárlók, hogy elkezdtek foglalkozni a rendeléssel, hogy megindult a csomag kiküldésének folyamata.

Rendelés összekészítő e-mail

Gyakran előfordul, hogy a megrendelt termékek különböző beszerzési idővel rendelkeznek, így nem lehet napra pontosan előre pontosan megmondani, hogy mikor lehet a csomagot kiküldeni. Ilyen esetben különösen, de minden rendelésnél jó ötlet egy e-mailt küldeni, ha a csomagot összekészítetted.

E-mail a kiszállítás időpontjáról, tudnivalóiról

Ha saját magad szállítod ki a csomagokat, akkor egy saját e-mailt kell összeállítani a legfontosabb információkkal. Mindenképpen legyen benne a termékek neve, ára, a csomag teljes ára, a kiszállítás várható időpontja (1-2 órás sávja), valamint a futár telefonszáma kérdés, probléma esetére. Manapság már gyakran lehet utánvét esetén bankkártyával is fizetni a futárnál, érdemes az e-mailbe a lehetséges fizetési módokat is beleírni.

Ha egy futárszolgálat szállítja ki a csomagokat, akkor olyan futárt válassz, amely küld ki ilyen e-mailt, amelyiknek a futárja felhívható, elérhető a szállítás napján. Sokkal jobb lesz a vásárlók véleményre webáruházadról, ha a kiszállítás zökkenőmentesen történik meg.

Rendelés utáni e-mail

A sikeres kézbesítést követően lehetőség van megköszönni a rendelést egy rövid e-mailben, és, ha szeretnéd, akkor itt lehet értékelést, véleményt kérni a vásárlóktól a vásárlásról, a megrendelt termékekről. Az itt kapott válaszokat aztán ki lehet értékelni, és a válaszok segítségével javítani lehet a webáruház működésén.

Regisztráció megerősítő e-mail

Legtöbb webshopban lehetőség van regisztrációra a vásárlás előtt/közben, valamint a vásárlástól függetlenül is. Amikor valaki regisztrál, akkor egy megerősítő e-mailt kell neki küldeni, amivel aktiválni tudja a fiókját.

Kosárelhagyás emlékeztető e-mail

A kosárelhagyás azt jelenti, amikor az érdeklődők termékeket tesznek a kosarukba, de a rendelést nem adják le, hanem elhagyják a webáruházat. Ha a felhasználó rendelkezik fiókkal, be van jelentkezve, amikor a termékeket a kosárba teszi, akkor követni lehet, hogy milyen termékek maradtak a kosárban megrendelés nélkül.

Ügyelni kell arra, hogy ne küldj rengeteg kosárelhagyás emlékeztető levelet egy vásárlónak, ugyanis ezzel éppen az ellenkező hatást lehet elérni. Jó megoldás, ha kosár elhagyása után néhány nappal küldesz egy emlékeztető e-mailt a kosárban maradt termékekről. A levélben mindenképpen legyen kép a termékekről, ugyanis képpel könnyebb visszacsábítani az embereket, hogy adják le a megkezdett rendelésüket. Gyakori megoldás, hogy kisebb kedvezményt is ajánlanak a webshopok a vásárlóknak, ha megrendelik a termékeket.

Emlékeztető e-mail

Vannak olyan vásárlók, akik hosszú ideig nem vásárolnak semmit webáruházadban, nem is kevesen. Ha már legalább egyszer vásárolt valaki, majd pedig hosszabb időre eltűnik, akkor küldhetsz neki emlékeztető e-mailt, hogy régen láttad már, nem szeretne-e újra rendelni valamit. Érdemes ebben az e-mailben pl. kupon kódot, kedvezményt is küldeni, ezekkel könnyebb rávenni a vásárlásra az embereket, és nem fogják tolakodásnak venni az emlékeztető e-mailt, amit kaptak.

Összefoglalás

Egy webáruházban leadott rendelésről a vásárlók szeretik, ha minél több információjuk rendelkezésre áll. Ezeket az információkat a rendelést követően e-mail formájában szokás kiküldeni számukra. Ha pontosan tájékoztatod a rendelés feldolgozásának minden lépéséről a vásárlókat, akkor sokkal nagyobb az esélye, hogy később is visszatérnek, és webáruházadból többször is vásárolni fognak.

Webáruház indítás

Vissza a listába!