Instagram hirdetések és marketing szerepe webshopoknál

3

Számos social média platform van jelen napjainkban, ezért nehéz azt eldönteni melyik legyen az a néhány, melyen jelen vagyunk heti szinten többször. Webshopok esetében kiemelkedő az Instagram használata, mivel ezen a helyen el tudunk jutni olyan fizetőképes kereslettel rendelkező potenciális vásárlókhoz, akik valóban érdeklődnek a termékeink iránt.

Instagram hirdetések és marketing szerepe webshopoknál

Mi az az Instagram?

Az Instagram nem más, mint 1 social média platform, ahol szintén posztokat osztunk meg, mint a Facebookon. A kettő közötti különbség annyi, hogy az Instagram a képi világra helyezi a hangsúlyt, minimális szöveggel, fókuszban 1 vagy több képpel, illetve videókkal. Különböző filtereket tudunk használni a képek és videók feljavítására, amennyiben szükség mutatkozik rá.

Az Instagram a Meta vállalat alá tartozik, mint a Facebook, hiszen 2012-ben felvásárolta azt, egyesítve így a 2 platform tulajdonosi körét. Ezen a platformon leginkább az Y és Z generáció van jelen, eltérő a kutatók véleménye arról, hogy mely generációs csoportba melyik korosztály tartozik, viszont az elmondható, hogy a fő korosztályba a fiatal felnőttek, valamint a középkorúak vehetők bele.

Miért érdemes webshopként használni ezt a platformot

A legfontosabb a követőgyűjtés és az, hogy ezáltal minél több emberhez el tudjunk jutni. Ehhez viszont szem előtt kell tartani, hogy hasznos, aktuális és kreatív tartalmakat osszunk meg a követőkkel. A cél, hogy tudjanak azonosulni velünk, ezáltal közel tudjuk hozni őket magunkhoz. Az Instagramra, valamint a Facebookra való tartalomgyártás is rendkívül időigényes, de az Instagramra elkészített képeknek és videóknak nem szükséges profinak lennie, hiszen a cél, hogy minél inkább önmagunkat adjuk.

A túlzásba vitt filterek és retusálások a követők negatív érzését vonhatják magukkal, mivel azzal az elferdített valóságot mutatjuk csupán. Sokkal jobban szeretnek egy úgymond egyszerű és átlagos emberhez kötődni, mint egy például számukra elérhetetlen luxuséletet élő celebbel. Sok esetben az átlagemberek véleményére jobban is adnak a hírességekkel szemben, hiszen ők 1-1 termék reklámozásáért jelentős összeget kapnak, míg az átlagemberek a saját, őszinte tapasztalataikat osztják meg 1-1 termék vagy szolgáltatás kapcsán. Webshopként fontos platform az Instagram, mivel itt is célirányosan át tudod navigálni a webshopodba. nincs más dolgod, mint sztoriban kiválasztani a hivatkozás lehetőséget és a képen megjeleníteni. Egyszerű, és közvetlen átnavigálást tud ezáltal biztosítani számodra, melyre nem kell költened, mégis eredményezhet vásárlást.

A sztorikat organikusabban a platform jobban preferálja, több embernek mutatja meg, de itt is figyelni kell a SEO-ra. Ez azt jelenti, hogy a képen mindenképpen jelölj meg egy várost, ahol szeretnéd, hogy lássák, például, ha Pécsről több megrendelésed érkezik, akkor jelöld be azt, ezáltal még több potenciális vásárlóhoz el tudsz jutni. Emellett egy releváns hashtag-et is érdemes ide betenni, ez is segíti a keresőoptimalizálást, végül jelöld be a saját oldaladat. Nem bonyolult, viszont mindenképpen kellenek ezek az apró dolgok ahhoz, hogy előrébb tudj jutni az algoritmusban. Ugyanezeket a képeknél is meg lehet tenni, sőt érdemes is, hiszen ezáltal gyűlhetnek még többen a potenciális célcsoportodból.

Hogyan szerezz követőket az Instagramon?

Az előzőekben már kapargattuk ennek az Instagram marketing kérdéskörét, most viszont ássunk egy kicsit mélyebbre. Régebben még működött az a módszer, hogy kövessünk be több embert, bízva abban, hogy majd ők is vissza fognak minket követni. Sajnos ez a módszer már korántsem működik úgy, mint mondjuk a platform elindulásakor. Ne dőlj be annak sem, ha profilok rád írnak azzal a címszóval, hogy vásárolhatsz követőket tőlük, ezek rendszerint csalások, lehet, hogy megkapod a követőket, de nem lesznek validok, tehát lényegében ablakon kidobott pénzként fog számodra realizálódni.

A kulcs a rendszeres, minőségi, releváns tartalmakban rejlik, sok idő, mire felépítesz egy masszív követőbázist, de ne feledd, nem az tesz sikeressé egy iparágban sem, hogy hány követőd van, hanem a tényleges bevételed minden hónapban.

Hirdess, de ne minden áron!

Az algoritmus célja az, hogy ösztönözzön a hirdetések közzétételére, mivel profitorientált cégről beszélünk, ez természetes. Mint minden platform sajnos az Instagram sem tökéletes. Sokszor tévesen ítéli azt meg, hogy egy posztod mikor volt népszerű, és irrelevánsan javasolja annak kiemelését. Hiába ad neked lehetségesen elérendő számokat adott poszt kiemelésével, sajnos ő sem lát a jövőbe, tehát nem biztos, hogy a te célcsoportod számára valóban releváns lesz az a poszt, amit hirdetsz. Ezáltal csak pénzt égetsz, és nem hasznosan költöd el az erre szánt összeget.

Plusz a rosszul teljesítő posztokat felesleges kiemelni, más néven boostolni. Első körben legyen konkrét marketing célod, majd utána kezdj el annak a témájában tartalmat gyártani. A legcélszerűbb a Facebookon keresztül feladni Instagramra is hirdetést, hiszen ha össze van kötve a 2 platform, akkor ugyanazok mehetnek mindkét helyen, ezáltal még szélesebb körben juthatsz el a potenciális célcsoportodhoz. Fontos megjegyezni, hogy egyedül soha ne állj neki hirdetéseket készíteni, hiszen ez egy olyan komplex, hogy megfelelő háttértudás nélkül nem szabad nekiállni, mivel így is tudsz pénzt égetni, például azzal, ha rosszul állítod be a célcsoportodat.

Instagram tippek és trükkök

Sokféle tipp és trükk van az Instagram fiók létrehozásához, kezdjük a legalapabbakkal. Mindenképpen hozz létre üzleti profilt, ne a saját oldaladon kezd el a termékeidet hirdetni, jobb elválasztani a kettőt. A felhasználóneved a vállalkozásod, céged neve, vagy fantázianeve legyen, ékezetek és speciális karakterek nélkül. Profilkép tekintetében érdemes saját logót használni, mivel ezzel tud beazonosítani az akár leendő vásárlód, fontos az első benyomás.

A következő a BIO, ami tulajdonképpen a céged leírása, mivel is foglalkozik. Javaslom, hogy ne folyószöveget írj, hanem csak néhány gondolatot például emojival feldobva. Linket is tudsz tenni a biodba, sőt kötelező, mivel ha több linket van, például van egy a webshopodnak, van egy az aktuális kampányodnak akkor érdemes linkfát építeni, erre különböző online szoftverek, mint például a linktree.com. A rendszeres posztolás is elengedhetetlen, legalább heti 2 vagy 3 alkalommal fenn kell tartani az algoritmus érdeklődését.

Összefoglalás

Összegezve a leírtakat az Instagram egy rendkívül fontos platform webshopok életében. Néhány egyszerű tippel és trükkel sok emberhez eljuthatsz, akikből vásárlók lehetnek, akár hosszú távon is, ha pozitív élményük volt veled. Fontos, hogy hirdesd magad, mivel az algoritmus sokszor nem a barátunk, emiatt kevés embernek mutatja meg a posztjainkat. Kiemelni 1-1 posztot viszont pénzkidobás, sokkal kevesebb célzási lehetőséget lehet itt beállítani, mint például a Facebook hirdetéskezelőben. Egyedül ne állj neki hirdetést közzétenni, mivel nem biztos, hogy tudni fogod, mi miért van, és mikor milyen típusú kampányt indíts el.

Vissza a listába!