2024-es Google Ads trendek webáruházaknak
Ha a vállalkozásod fenntartásához neked sem elég az, hogyha ajánlás útján történik az értékesítésed, akkor biztosan te is hirdetsz online. Az egyik legfontosabb elem a Facebook hirdetések mellett a Google Ads. Hoztunk most nektek néhány változást az idei évre vonatkozóan, amit te is bele tudsz könnyedén építeni a hirdetéseidbe.
A Google Ads fontossága
2022-ben a Nagy Webáruház Felmérés adatai szerint a Google Ads az a hirdetési forma, mely a legnagyobb megtérülést biztosítja a hirdetők számára. Ez a tény még a tavalyi, 2023-as évben sem mutatott változást. Egyre több mesterséges intelligencia alapú funkciókat fog bevezetni a Google. Fejlettebb célzási lehetőséget ígér többek között erre az évre, valamint olyan előrejelzéseket kínál majd nekünk, melyből a fogyasztói viselkedést minél jobban meg tudjuk ismerni.
AI alapú funkciók
Félautomata hirdetések
A Performance Max hirdetések használatára továbbra is ösztönözni fog mindenkit a Google. Az ebben található AI funnkcióknak köszönhetően több esetleges hirdetésszöveg is tesztelhető.
Célzási lehetőségek fejlesztése
A Facebook Advantage+-hoz hasonlóan a mesterséges intelligencia segít minél szélesebb körben megtalálni a célközönségedet. Képesek lesznek sokkal pontosabban megjósolni a felhasználói viselkedést.
Állandó fejlesztések
Az AI képes a folyamatos tanulásra, valamint a finomhangolásra. Emiatt sokkal hatékonyabb kampányokat lehet majd vele létrehozni. Az elemzés tekintetésben hatalmas segítség, viszont nem tudja teljes egészében a marketingest kiváltani.
Változások 2024-ben
2024-től népszerűbbé válik az automatizáció, valamint az intelligens licitálás. Ez a funkció szintén a hirdetések létrehozásába, továbbá az automatizált célzásban lesz segítség, függetlenül a kampány típusától. Az adatvédelem és az adathasználat tekintetében is lesznek változások, melyeket jó szem előtt tartani. Szigorodtak az adatvédelmi törvények, eközben pedig igyekszik maximalizálni a belső adatoknak a hatékonyságát. Nyilvánvalóan alkalmazkodni kell ezekhez, az adatgyűjtésnek mindenképpen átláthatóan kell történnie, amellett természetesen, hogy a felhasználónak ehhez hozzá kell járulnia. A Big Data elemzések segíthetnek majd téged az idei évtől, mivel általa olyan hirdetési stratégiát tudsz megalkotni, melyek a korábbinál részletesebbek, szélesebb képet mutatnak.
Ezek mellett az eddig is fontos minőségi adatok szerepe is megnövekedik. A visszajelzések, felmérések elvégzéséből származó adatokkal a kép teljesebbé tud válni. A kulcsszavakon lévő hangsúly még nagyobb lesz. Ezt azért preferálja a Google, mivel minél több adatot ad meg valaki a kereséskor, annál pontosabb találatokat tud prezentálni a kereső részére. A reklámok terén is megjelenik a kiterjesztett és a virtuális valóság lehetősége, annak érdekében, hogy a felhasználó számára minél megragadóbb élményt okozzon. Ez azért jó a fogyasztóknak, mivel mielőtt megvásárolják az adott terméket, meg tudják nézni, hogy az a térben hogy néz ki. Legyen az akár bútor, vagy egy étkészlet, a vásárlói élmény ezáltal jelentősen megnövekedik.
Megjelenik a Merchant Center Next, mely a korábbi Merchant Centernek egy egyszerűsített verziója. Újítást hoz a termékadatok feltöltésében, hiszen a saját e rendszerhez tartozó fiókjában megjelenik az adott termék, amit értékesíteni szeretne. Akár termékképeket is lehet majd generálni az AI segítségével. A megjelenésére még sajnos hazánkban várni kell, viszont Amerikában már teszt fázisban tart.
Összefoglalás
Izgalmas 2024-es évnek nézük elébe a Google Ads hirdetések tekintetében. A hangsúly a mesterséges intelligencia funkcióin lesz. Rengeteget tervez bevezetni a Google, melyből néhány Magyarországon is elérhető, viszont több csupán teszt fázisban tart más országokban. Érdemes ezeket a változásokat szem előtt tartani a kampányok tervezése során, mivel az új funkciók könnyítenek rajtuk. A legnagyobb változások az adatok terén figyelhető meg, hiszen azzal szemben, hogy szigorodtak az adatvédelmi törvények, mégis a célzást jóval pontosabban tudjuk végezni az AI funkcióknak köszönhetően.