Az affiliate marketing jelentése és alkalmazása

3

Az affiliate marketing napjainkban virágkorát élni, hiszen egyre több cégről halljuk, hogy alkalmazza ezt a marketing módszert. De hogy pontosan mit is jelent, mire jó, hogyan működik arra cikkünkben adunk választ.

Az affiliate marketing jelentése és alkalmazása

Az affiliate marketing jelentése

Az affiliate marketing magyarul partnerprogramot jelent. Segítségével bárhol, bármikor bevételhez tudsz jutni, akár akkor is, amikor alszol. Akár napi néhány óra munkával sokkal többet tudsz vele keresni, mint a munkahelyeden egész hónapban. Természetesen ezért is keményen meg kell dolgozni. Maga az affiliate marketing azt jelenti, hogy egy cég termékeit te promotálod különböző online marketing eszközökkel, lényegében te szerzed neki az ügyfeleket. Ezt a cég az online térben nagyon egyszerűen nyomon tudja követni, egy úgynevezett affiliate linken keresztül, mely hasonló az UTM paraméterezéshez. Ez tehát egy egyénileg beazonosítható promóciós linket jelent. Az Egyesült Államokban ez a módszer nagy népszerűségnek örvend, hiszen évről évre több milliárd dollárral növekszik az ebből származó bevételek mértéke, hazánkban is egyre inkább szeretik alkalmazni a cégek.

Hogyan működik az affiliate marketing?

Az online bevételszerzés egy nagyszerű eszköze, emellett kiváló az eladások számának növelésében is. Ezzel win-win alapon mindegyik fél jól jár, mind a cég, mind pedig maga az affiliate partner. Előnye, hogy a belső marketingesek válláról levesz egy terhet, mivel nem kell nekik akkora erőfeszítést beletenni a reklámozásba, hiszen ezt egy külsős partner végzi helyettük. A működéshez 3 résztvevő félnek kell jelen lennie: termék gyártója és értékesítője, affiliate partner, illetve maga a fogyasztó, aki vásárol. A termék értékesítője partneri megállapodásokat köt cégekkel, akik reklámozzák a termékét, ezáltal neki nem szükséges pénzt és időt invesztálni 1-1 termék eladásának fellendítésébe, vagy akár a termék piaci bevezetésére.

Ezzel szemben az affiliate partner az, aki online publikálási felülettel rendelkezik. Feladata, hogy minél több érdeklődőt vásárlóvá konvertáljon át, forgalmat tereljen, konverzióra bírjon, buzdítva őket arra, hogy kattintsanak az ő affiliate linkjére. Ennek segítségével tudja mérni a cég, hogy adott affiliate partnertől hány darab valódi vásárlás érkezett, vagy bármilyen konverziós esemény jött létre a link hatására. Értelemszerűen a link annak a cégnek a weboldalára vezet, aki megbízta a partnert a termék reklámozásával. Az egész folyamat természetesen akkor válik sikeressé, ha a fogyasztó ténylegesen vásárol. Ehhez jó termékre, kreatívan megírt szövegre és bemutatásra van szükség. Nem szabad elfelejteni, hogy minden szponzorált tartalmat fel kell tüntetni, például egy Facebook posztnál, mert súlyos büntetésekkel kell számolnunk a Gazdasági Versenyhivataltól.

Típusai

Az affiliate marketingnek 3 típusa van, most ezeket mutatjuk be röviden.

Az első a kötődés nélküli affiliate marketing. Ebben az esetben semmilyen kapcsolat nincs az affiliate partner, valamint a termék vagy szolgáltatás között. Semmilyen tapasztalattal, tudással nem rendelkezik, emiatt nem tűnik teljes mértékben hitelesnek ez a partner a fogyasztók szempontjából. Általában PPC hirdetések formájában valósul meg a legnagyobb arányban ez a típus.

A második típus a kapcsolódó affiliate marketing. Ez abban az esetben áll fenn, ha valamilyen szakmai kötődésünk van a reklámozott termékhez vagy szolgáltatáshoz. Egy adott iparágban nagy szakmai elismeréssel rendelkeznek.

A harmadik, mely egyben az utolsó is nem más, mint az érintettséggel járó affiliate marketing. Ebben az esetben a promotálónak van tapasztalata az adott termék kapcsán. Sokkal hitelesebb ez a típus a másik kettővel szemben, hiszen itt már használtuk a terméket, vagy igénybe vettük a szolgáltatást. Hátránya, hogy nagyon időigényes, mivel a tesztelés akár több hónapig is eltarthat, mégis jobban megéri, mert növelheti a hitelességet, továbbá bizalmat építhet.

Hogyan tudsz pénzt szerezni vele?

Azon cégek, akiknek van affiliate programja, általában a weboldalának láblécében teszi közzé. Regisztrációhoz kötött, mely után felveszik veled a kapcsolatot, majd kapni fogsz egy affiliate linket, mellyel be tudják majd azonosítani a tőled érkező vásárlásokat. Remek passzív bevételi forrásnak számít, ezért szeretnék sokan elsajátítani az alkalmazását. Az egyes vásárlások után a partnernek járó részesedés kifizetése többféle módon is megtörténhet, vegyük most ezt sorra:

  • Eladások után kifizetett részesedés: Ez csak abban az esetben jár, hogyha a te linkedet történt tényleges vásárlás, tehát pénzt költött az oldalon.
  • Leadek után fizetett részesedés: Ebben az esetben nem csak a vásárlás után, hanem valamilyen konverziós tevékenység elvégzése után is részesedést kapsz. Ilyen lehet például egy űrlap kitöltése, vagy egy hírlevélre történő feliratkozás.
  • Kattintások után kifizetett részesedés: Itt a lényeg, hogy minél több látogatót tereljünk át a cég weboldalába. Ilyenkor nem számít, hogy letöltött-e valamint, vagy vásárolt-e, hanem maga a forgalomterelés a weboldalra.
  • Telepítések után kifizetett részesedés: Természetesen ez mobiltelefonokra tervezett applikációk letöltése esetén releváns. Akkor fizetnek neked, miután letöltötték, és telepítették az alkalmazást a mobileszközükre.

Összefoglalás

Összefoglalva az affiliate marketinget, egy kiváló eszköz arra, hogy passzív bevételhez juthass. Bár szerencsésnek is kell lenned, mivel nem biztos, hogy a leendő vásárlók számára a termék vagy szolgáltatás szükséges. Ezen felül neked is erőfeszítéseket kell beletenned, leginkább az elején, hiszen semmi nem hull csak az ember ölébe. A kemény munka viszont a végén kifizetődővé válik. Javasoljuk, hogy akkor vágj bele egy affiliate programba, bármelyik oldalról is szeretnéd ezt a módszert alkalmazni, alaposan járj utána mielőtt aláírsz egy szerződést a partnereddel.

Vissza a listába!