A remarketing és alkalmazása
Biztosan te is hallottad már a remarketing kifejezést, de pontosan nem tudtad, hogy ez micsoda, valamint, hogyan tudod beépíteni a saját marketing aktivitásodba. Cikkünkben megmutatjuk, hogyan tudod a javadra fordítani ennek alkalmazását.
A remarketing jelentése és működése
A remarketing lényege, hogy azokat a látogatókat tudod megcélozni a segítségével, akik korábban már jártak az oldaladon. Tehát már korábban valamilyen interakcióba léptek veled. Más néven retargetingnek is szokták hívni, amely újra megcélzást jelent, utóbbi mégsem teljesen ugyanazt jelenti.
Bizonyos kódokat kell a honlapba ágyazni, melyek információkat gyűjtenek a látogatókról, ezáltal listákat, vagy közönségeket hoznak létre a hirdetési rendszerekbe. Segítségével egyszerűbb a célközönséged felkutatása, hiszen megtudod, hogy kik is a te célközönséged. Olyan információkat tudhatsz meg róluk, hogy mi érdekelte őket, mikor jártak ott stb., szóval szinte mindent megtudhatsz, amelyek megkönnyítik számodra a hirdetésekkor a célközönség meghatározását. A legjobban a Google és a Meta hirdetéseiben tudod őket alkalmazni.
Remarketing vagy retargeting
Ahogyan a cikkünk elején is említést tettünk arról, hogy a remarketing és a retargeting nem ugyanaz, most kifejtjük mit is jelentenek külön-külön. A remarketing esetében a korábbi vásárlókat, kosárelhagyókat célozzuk meg újból egy kampány során. Ezzel szemben a retargeting esetében bármelyik korábbi látogatót megcélozhat, aki már egyszer járt a weboldalunkon. Ez általában a leggyakrabban a Google és Meta hirdetéseiből valósulhat meg.
A remarketing kampányok fontossága
Teheted fel teljesen nyugodtan nekünk azt a kérdést, hogy miért is fontosak a remarketing kampányok, hiszen te csak vásárlókat akarsz, de nem mindig ugyanazokat. Fontos, hogy van egy úgynevezett sales funnel, vagyis értékesítési tölcsér, melynek a felépítéskor megfigyelhetjük, hogy 1-1 vásárláskor a látogatók több lépcsőfokot járnak be, minthogy csupán megnyomják megrendelem gombot. Ez azért történhet így, mivel az első látogatáskor csak kutatást végeznek arról, hogy a termék milyen tulajdonsággal rendelkezik, milyen áron kínálják stb. Ezt követően döntenek a vásárlás mellett, körülbelül átlagosan a 3. látogatási alkalom után. Ahhoz viszont, hogy ne felejtsenek el minket emlékeztetnünk kell őket az oldalunkon tett látogatásukra, esetlegesen arra, hogy mit felejtettek nálunk a kosárban.
Maga a vásárlási folyamat sok nehezítő körülménnyel lehet megtűzdelve az online tér miatt, mint például, ha a termékünkkel való megismerkedésükkor egy tömegközlekedési eszközön ül. Adott pillanatban pedig nem jutnak eszébe a bankkártya adatai, emiatt nem tudja véglegesíteni a rendelését, ezáltal könnyedén el tudja felejteni, hogy mit szeretett volna, miután hazaért. Ekkor célszerű képbe hozni egy remarketing kampányt, amely által emlékeztetni tudjuk a leendő vásárlókat arra, hogy abbahagyta a rendelését és fejezze be azt, ha nem szeretne lemaradni a termék beszerzéséről. Ez lehet akár email kampány, Google vagy Facebook hirdetés is. A leghatékonyabban ilyen módon tudjuk visszacsábítani az oldalunkra a leendő vásárlókat.
Az AIDA modell
Az AIDA modell, amely a remarketing működését szemlélteti. Bemutatja a vásárlóvá válás útját, ez 4 részből áll: Figyelem felkeltése, Érdeklődés kialakítása, Vágykeltés, illetve a Cselekvés.
Nézzük sorra az egyes pontokat, mit is foglalnak magukban:
- Figyelem felkeltése (Attention): a termékeink, szolgáltatásaink megismertetése a leendő vásárlókkal
- Érdeklődés kialakítása (Interest): a megismertetés mellett nagyon fontos, hogy fokozzuk az érdeklődésüket a vásárlásra
- Vágykeltés (Desire): itt már érzelmi kötődés alakul ki a márka iránt, ekkor tudatosul bennük a birtoklási vágy, hogy meg szeretnék venni a terméket vagy szolgáltatást
- Cselekvésre ösztönzés (Action): ez az utolsó pont a kapcsolatfelvételt, vagy már a tényleges konverziót jelent, mely jelen esetben a vásárlás megvalósulása
Általánosságban egy vásárló ezen az értékesítési tölcséren megy végig egészen addig, amíg a tényleges vásárlás megtörténik.
Összefoglalás
A remarketing egy nagyon hasznos marketing módszer, hasonlít a retargetinghez, de mégsem ugyanazok. A remarketing segítségével olyan látogatókat tudsz visszahozni a webshopodba, akik már jártak ott. Ez a megkeresés Meta vagy Google hirdetésekkel, de akár e-mail marketinggel is történhet. A leginkább az AIDA modell szemlélteti a remarketing működését, mivel figyelembe kell venni azt, hogy a leendő vásárló éppen az értékesítési tölcsér melyik szintjén van.