Hogyan csinálj az egyszeri webshopos vásárlókból visszatérőt

3

A webáruházas kereskedelem két fontos folyamatból áll: az első feladat, hogy a látogatókat rávedd arra, hogy vásároljanak nálad, majd a következő feladat, hogy az egyszeri vásárlók visszatérjenek webshopodra, és még többször vásároljanak a jövőben.

Hogyan csinálj az egyszeri webshopos vásárlókból visszatérőt

A legtöbb egyszeri vásárló az ünnepi időszakban érkezik a webáruházakhoz, mivel ilyenkor jelentősen megnő a vásárlási kedv, az átlagos vásárlók többszöröse rendel termékeket, ajándékokat az internetről. Ha azt szeretnéd, hogy webáruházad minél több profitot termeljen, akkor minél több ügyfelet meg kell tartani ezekből az egyszeri vásárlókból. Lássuk, hogyan tudod ezt elérni.

A hírlevél

Az e-mail marketingről és a hírlevelekről írtunk már az előző linken. Ideális esetben a vásárló egyből feliratkozik hírleveledre, és utána az e-mailek segítségével rá tudod venni további vásárlásra. A vásárlók túlnyomó többsége azonban nem fog feliratkozni csak úgy feliratkozni minden egyes hírlevélre, amivel az interneten találkozik, így alternatív megoldásokra lesz szükséged.

Az érdeklődés felkeltése

Ha azt szeretnéd, hogy a vásárló a későbbiekben is visszatérjen hozzád, akkor okot kell neki adni erre. Erre az egyik legjobb megoldás, ha hasznos, érdekes tartalommal állsz az érdeklődők rendelkezésére. Ez természetesen nem megy egyik napról a másikra, hanem szükség van hozzá arra, hogy legyen már webáruházadon olyan értékes tartalom, amit meg tudsz osztani a vásárlókkal.

A rendelést megerősítő e-mail

Mivel hírlevélre automatikusan feliratkoztatni nem lehet embereket a GDPR miatt, így gyakorlatilag csak egy lehetőséged van arra, hogy felkeltsd az egyszeri vásárló figyelmét, ez pedig a rendelést megerősítő e-mail. Ennek előnye, hogy minden egyes vásárló meg fogja kapni. Hátránya, hogy nem lehet belezsúfolni számtalan cikket, videót, hanem maximum néhány linkkel kell tudnod megfogni a vásárlókat.

Amire figyelni kell, hogy a cél a jó kapcsolat kialakítása az egyszeri vásárlókkal, így ha egyből promóciós üzenetekkel tömöd tele a visszaigazoló e-mailt, azzal könnyen az ellentétes hatást érheted el, mint amit szeretnél.

A figyelemfelkeltő tartalmak

A feladat, hogy olyan tartalmakat, cikkeket, videókat ossz meg a vásárlókkal, melyek hatására később is visszatérnek webáruházad felületére.

Ilyenek pl. az ismeretterjesztő tartalmak, melyek segítséget nyújtanak a megrendelt termékekben rejlő lehetőségek maximális kihasználására. Pl. a karácsonyi időszakban jelentősen megnő a ruhákat, divat cikkeket vásárlók/ajándékozók száma. Célszerű lehet öltözködési tanácsokat küldeni a ruhákat vásárlók számára. Sokan rendelnek ilyenkor pl. TV-t (vagy egyén elektronikai eszközöket). Ők lehet, hogy értékelni fogják, ha van egy rövid videó webáruházad felületén a TV működéséről, beállításáról.

Ezek az ismeretterjesztő tartalmak azt mutatják a vásárlók felé, hogy értesz ahhoz, amivel foglalkozol, és később is visszatérnek, ha hasonló információkra lesz szükségük.

Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Hűségprogram

A webáruházas hűségprogram lényege, hogy a vásárlók minden vásárlás után pontokat kapnak, amiket aztán később be tudnak váltani kedvezményekre. Ha ilyen hűségprogramot üzemeltetsz, akkor ezt mindenképpen tudatni kell az új vásárlókkal, mivel ennek hatására szívesebben fognak a későbbiekben újra vásárolni nálad.

Kiváló vásárlási élmény

Ha nem rendelkezel webáruházad felületén ismeretterjesztő tartalmakkal, és hűségprogramot se működtetsz, akkor sem kell feltétlenül lemondanod a visszatérő vásárlókról, viszont szükséged lesz arra, hogy a vásárlási/szállítási folyamat tökéletes legyen.

A számtalan webáruháznak köszönhetően könnyedén belefutnak az internetes vásárlók olyan webshopokba, ahol nem foglalkoznak velük a működtetők, akkor sem, ha már leadták rendelésüket. Ha a te webshopod a vásárlók rendelkezésére áll minden tekintetben, akkor szívesen vásárolnak majd tőled később is.

A szállítás

A visszaigazoló e-mailt akkor is ki kell küldeni, ha nem tudsz benne tartalmakat ajánlani. Ilyenkor jó megoldás a vásárlás rövid megköszönése, valamint az e-mail tartalmazza a fontos információkat a csomag későbbi nyomon követéséhez, valamint az ügyfélszolgálat eléréséhez.

Maga a szállítás emellett legyen gyors, problémáktól mentes, és a termékek épségben érkezzenek meg a vásárlókhoz. A gyorsaság különösen fontos az ünnepi időszakban, mivel senki nem akar úgy járni, hogy megrendeli időben az ajándéknak szánt termékeket, de azok nem érkeznek meg a vállalt időn belül.

Az ügyfélszolgálat

Az ünnepi időszakban a megnövekedett forgalom megnövekedett feladatokat is jelent, amit legtöbbször az ügyfélszolgálat működésén tud észrevenni a vásárló. Törekedni kell arra, hogy az ügyfélszolgálat minél gyorsabban, minél pontosabban végezze a munkáját, hogy a vásárlók érezzék, minden problémájukat a lehető leggyorsabban megoldod.

A termékek csomagolása

A megrendelt termékek csomagolásával is lehet jó pontokat szerezni a vásárlóknál, mivel legtöbben az egyszerű, extráktól mentes papír dobozhoz vannak szokva. Ha te figyelsz arra, hogy a termékek minél biztonságosabban legyenek csomagolva, valamint a kicsomagolási élményre is, akkor ezekkel az egyszeri vásárlóknál könnyen jó pontokat lehet szerezni.

Manapság egyre többen figyelnek a környezet megóvására, így a környezetbarát, vagy újrahasznosított csomagolás használatával rengeteg ember kedvében lehet járni, akik aztán később is szívesebben vásárolnak majd tőled, mint más webshopoktól, melyek nem figyelnek a környezetre.

Összefoglalás

Az ünnepi időszak az egyik legforgalmasabb időszak a webáruházak számára. Ilyenkor nem csak visszatérő vásárlók aktívak, hanem új vásárlók sokasága rendel ajándékokat, termékeket. Ha webshopoddal további bevételekre akarsz szert tenni, akkor ezeket az új vásárlókat meg kell próbálni rávenni arra, hogy a továbbiakban is kapcsolatban maradjanak webshopoddal, rendeljenek később is tőled, amit el lehet érni a cikkben bemutatott módszerekkel.

Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!