Kulcsszókutatás kezdőknek, egyszerűen

3

Kulcsszókutatás alatt azt a folyamatot értjük, melynek során meghatározzuk azokat a szavakat, kifejezéseket, melyekre a weboldal, webáruház célközönsége keresni szokott. A kulcsszavak ismerete nélkül lehetetlen a keresőoptimalizálás, az online marketing.

Kulcsszókutatás kezdőknek, egyszerűen

Kulcsszókutatásért gyakran komoly összegeket kell fizetni, induló weboldal, webáruház esetén azonban erre nem mindig marad már pénz. Saját magad is el tudsz azonban végezni egy alap kulcsszókutatást, akkor is, ha még soha nem foglalkoztál a témával. Mutatjuk, hogyan.

Miért fontos a kulcsszókutatás?

A kulcsszókutatás során a feladat, hogy megtaláld azokat a szavakat, kifejezéseket, melyekre az emberek keresnek, amikor a webáruházad termékeihez hasonlókat szeretnének vásárolni. Ha nem tudod, hogy hogyan keresnek rá az érdeklődők a termékeidre, akkor nem is tudok őket megcélozni, elérni.

A kulcsszókutatás során nem csak az fontos, hogy megtaláld ezeket a kulcsszavakat, hanem az is, hogy tisztában legyél azzal, hogy melyik mennyire népszerű. A keresőoptimalizálást első körben érdemes a népszerűbb kulcsszavakra elvégezni, hogy minél többen rátaláljanak webáruházadra. Cikkünkben arra is lesz példa, hogy hogyan lehet a kulcsszavak népszerűségét meghatározni.

Keresőoptimalizálás, webshop készítés

A kulcsszókutatás menete

Kulcsszavak, amik eszedbe jutnak

Az első lépés mindenképpen az kell, hogy legyen, hogy készíts egy listát saját magad a lehetséges kulcsszavakról. Nyiss egy táblázatkezelő vagy szövegszerkesztő programot, és írj fel minden olyan szót, kifejezést, amit te beírnál a Google-be, ha a webáruházad termékeire lennél kíváncsi.

Érdemes egy részletes, mindenre kiterjedő listát készíteni, kevésbé népszerűnek tűnő kifejezéseket is feljegyezni, minél több ilyen kulcsszó jut eszedbe, annál könnyebb dolgod lesz a későbbiekben a végleges kulcsszó lista összeállításakor.

Kulcsszókereső programok

Ha sikerült összeállítani egy kezdeti listát, akkor azt fel lehet használni különböző kulcsszókereső programokban a kulcsszavak vizsgálatára, további kulcsszavak keresésére. Ha kulcsszókutatás szolgáltatásra fizetsz elő, akkor a cég valószínűleg fizetős programokat (is) használ a kulcsszavak összegyűjtésére, de az ingyenes megoldásokkal sem leszel nagyon nagy hátrányban a fizetős programokhoz képest.

A legnépszerűbb, magyar nyelven is elérhető program a Google Ads Kulcsszótervezője. Ehhez csak egy Gmail fiókra van szükség, ha esetleg rendelkezel Google Ads fiókkal is, akkor viszont pontosabb adatokat fogsz kapni. A Kulcsszótervezőbe be tudod írni a magadtól összegyűjtött kulcsszavakat, és plusz információkhoz jutsz róluk. Ilyen plusz információ, hogy hányan keresnek egy adott kulcsszóra havonta, mekkora a verseny a kulcsszóra, és mutatja a háromhavi változást, valamint a tavalyi évhez viszonyított változást is a kulcsszó népszerűségét tekintve. A legjobb funkciója azonban a Kulcsszókeresőnek, hogy a beírt kulcsszavak alapján rengeteg hasonló kulcsszót fog megadni, a statisztikákkal, népszerűség változásokkal együtt. Ezért fontos, hogy az első lépésben minél több kulcsszót határozz meg, mert a Kulcsszótervezővel meg lehet sokszorozni az ott feljegyzett kulcsszavakat.

További ingyenes programokat is lehet az interneten találni, mint pl. az Ubersuggest, de kezdőként a Kulcsszótervező tökéletesen megfelel a célra.

Keress rá a kulcsszavakra a Google-ben

A Kulcsszótervező segítségével sikerült kibővíteni a kulcsszó listát, azonban ezeket a kulcsszavakat meg kell még vizsgálni egyesével. Ez viszonylag egyszerűen működik, de időigényes lehet. Minden kulcsszóra rá kell keresni a Google-ben, hogy milyen találatokat ad ki a Google rájuk, hasonló témájuk van-e, mint a webáruházadnak. Ezzel azt lehet ellenőrizni, hogy az emberek többségének is ugyanaz jut-e eszébe a kulcsszavakról, mint neked. Azokat a kulcsszavakat, melyekre teljesen más témájú weboldalak vannak a Google első oldalán, ki lehet húzni a listáról.

További előnye a manuális Google keresésnek, hogy a Google további tippeket ad minden beírt kulcsszó esetén. Ezek általában olyanok, melyek a Kulcsszókeresőben is megjelentek, de előfordulhat, hogy új kulcsszavakat, kifejezéseket találsz. Először is, amikor elkezdesz valamit beírni a keresőbe, a Google kiegészíti azt népszerű keresésekkel. A második segítség pedig, hogy amikor valamire rákeresel, akkor az oldal alján a Google mutat hasonló kereséseket. Ezeket mind fel lehet használni később az optimalizálás során.

Fontossági sorrend felállítása és a keresőoptimalizálás

Ha megvannak azok a kulcsszavak, melyek relevánsak a webshopod szempontjából, akkor egy fontossági sorrendet kell felállítani, ami alapján el lehet kezdeni az optimalizálást. A fontossági sorrend alapesetben úgy fog kinézni, hogy a legnépszerűbb kulcsszavakkal érdemes először foglalkozni, hogy minél hamarabb tudj minél több látogatót, vásárlót szerezni. Ha induló webáruházról van szó, akkor azonban érdemes lehet a rendkívül népszerű és nagy versennyel járó kulcsszavak helyett közepesen népszerűekkel kezdeni, mert kisebb versenyben könnyebb sikereket elérni.

Érdemes a kulcsszavakat csoportosítani is, ha vannak nagyon hasonló kulcsszavak, akkor azokra gyakran lehet ugyanazon az oldalon optimalizálni.

A fontossági sorrend felállítása és a kulcsszavak csoportosítása után következhet maga a keresőoptimalizálás

Összefoglalás

A kulcsszókutatás nagyon fontos része a keresőoptimalizálásnak és a sikeres webáruház üzemeltetésnek, de nem kell tőle megijedni, cikkünk segítségével saját magad is el tudod végezni a kulcsszókutatást, nem muszáj másoknak fizetni ezért.

Keresőoptimalizálás, webshop készítés

Vissza a listába!