Mi az a Google Ads, és az előnyei webshopok számára
Amikor egy webáruház tulajdonos elkezd foglalkozni a marketinggel, akkor általában két lehetőség áll rendelkezésére: a keresőoptimalizálás és a Google Ads (korábbi nevén Google Adwords). Mivel a webáruházak számára az egyik legfontosabb feladat a látogatók szerzése, így minden lehetőséget ki kell használni, hogy minél több ember látogasson webáruházadra.
A Google keresési találatai
Amikor elvégzel egy egyszerű internetes keresést, két fajta találatok jelennek meg: általában a találatok tetején és alján jelennek meg a fizetett hirdetések, kis „hirdetés” ikonnal, közöttük pedig a természetes találatok. A hirdetéseket a Google Ads rendszerével lehet ott elhelyezni, a természetes találatokat pedig keresőoptimalizálással lehet változtatni.
Azonnali, de fizetett Google Ads hirdetések
Ha foglalkoztál már webshopok keresőoptimalizálásával, tudod, hogy a SEO eredményei nem egyik napról a másikra látszanak. Ahol kisebb a verseny, ott néhány hét alatt is lehet eredményt elérni, nagy konkurencia esetén azonban akár hónapokat is kell várni, mire webshopod megindul felfelé a keresési listán. A SEO előnye azonban, hogy nem kerül konkrétan pénzbe az, ha valaki a Google-ben megjelenő linkedre kattint, csak a SEO-ért kell fizetni, hogy oda kerülj.
A Google Ads ezzel szemben azonnali megjelenést kínál a keresési találatok első oldalán. Ennek a gyorsaságnak, előkelő helyezésnek ára van, amelyet minden egyes kattintás (látogató) után meg kell fizetni. Ha olyan területen működik webáruházad, ahol a konkurencia is előszeretettel hirdet a Google Ads rendszerében, akkor egy kattintás akár több száz forint is lehet, amit nem mindenki engedhet meg magának.
Mitől függ egy kattintás ára?
A találati listán elfoglalt hely két fontos részből tevődik össze: a maximális beállított kattintásonkénti összegből és az ún. „minőségi mutató”-ból. A minőségi mutató részei: átkattintási arány, a hirdetés relevanciája és a landoló oldal minősége. Ezekből jól látszik, hogy minél magasabb a minőségi mutató, annál kevesebbet kell fizetni azért, hogy az első oldalon jelenjen meg hirdetésed.
Ha minimalizálni akarod a költségeket, akkor azt a minőségi mutató növelésével lehet elérni. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy azok az aloldalak, ahova a látogatók érkeznek, amikor a hirdetésre kattintanak (landoló oldal), legyenek minőségi tartalommal feltöltve, tartalmazzanak minden olyan információt, amire az érdeklődőknek szüksége lehet. A hirdetések szövegeit pedig úgy kell elkészíteni, hogy tükrözzék a landoló oldal tartalmát.
Mennyiért lehet hirdetni?
A Google Ads beállításai napi limitet engednek, így nem kell attól félni, hogy több pénzt költenél el hirdetésekre, mint amennyit szánsz rájuk. Lehet közvetlenül bankkártyával is fizetni, de népszerű megoldás az előreutalás is, melynek előnye, hogy semmiképpen sem fogsz úgy járni, hogy változtatsz valamilyen beállításon, és egyik napról a másikra jelentősen megugranak a költségek. Csak annyiért tudsz hirdetni, amennyit már előreutaltál.
Google Ads hirdetéseket szeretne indítani? Kérje ingyenes ajánlatunkat a kampány elkészítéséhez!
Hol lehet hirdetni?
A Google Ads rendszerének előnye, hogy földrajzilag meg lehet adni, hogy hol szeretnéd, hogy megjelenjenek a hirdetések. Webáruházak számára általában az egész ország területének lefedése szokott lenni a cél, azonban számos olyan helyzet lehet, amikor ennél kisebb helyen akar hirdetni egy cég.
Azok a vállalkozások is használhatják tehát a Google Ads rendszerét, melyek csak helyi szinten tevékenykednek. Meg lehet adni megyéket, de nagyobb városok vonzáskörzetét is, így nem kell attól félni, hogy olyan látogatók után fizet a cég, melyek az ország másik végén keresnek hasonló vállalkozást.
Mikor lehet hirdetni?
A hirdetések megjelenésének ideje szintén nem a webáruházak számára jelent első sorban előnyöket, mivel egy webshopan éjjel-nappal lehet rendelést leadni.
Egyéb cégek esetén azonban fontos lehet, hogy pl. nyitvatartási időben jelenjenek csak meg hirdetések, vagy abban az időben, amikor a legtöbben használják az internetet releváns keresésekre.
Céged ismertségének növelése
Minden cégnek fontos, hogy minél ismertebb legyen a vásárlók körében, nem véletlenül találkozhatsz az utcán számos hirdetéssel, plakáttal, vagy adják el a tv-társaságok még ma is az összes rendelkezésre álló reklámidőt. A Google Ads is képes hasonló célokat kiszolgálni.
Általában az emberek általános kulcsszavakra keresnek a Google-ben, tehát aki cipőt akar venni, arra keres, hogy „cipő webshop”. Azonban, aki ismeri a területen található nagyobb cégeket, gyakran úgy fog keresni pl., hogy „Adidas cipő”. Ez az ismertség jelentős előnyöket hoz az egyes cégeknek, mivel kevesebb lesz egy kattintás ára, ha valaki konkrétan céged nevére keres, ráadásul könnyebb dolgod lesz abban is, hogy meggyőzd a vásárlásról a látogatót.
Long tail kulcsszavak
A long tail kulcsszavak azok a kifejezések, melyek több szóból állnak. Nem csak szavakra, hanem kifejezésekre is hirdetéseket megjeleníteni. Pl. rengetegen keresnek egy hónapban arra, hogy „cipő”. Nem mindenki akar azonban közülük cipőt vásárolni, és főleg nem az interneten. Az ilyen általános kulcsszavak esetén rengeteg nem releváns látogató is jöhet a hirdetések alapján, amely csak pénzkidobást jelent.
Ehelyett jó megoldás lehet szűkíteni a keresések körét, pontosítani a kulcskifejezést, és pl. a „cipő webshop” vagy „cipő rendelés” kifejezéseket megcélozni. Ezek általában olcsóbbak (kevesebbe kerül egy látogató) és relevánsabbak is, mint az általános kifejezések, de természetesen darabszámra kevesebben keresnek rájuk a Google-ben.
Korábbi látogatók elérése: a remarketing
Jártál már úgy, hogy meglátogattál egy honlapot, webshopot, de nem vásároltál semmi, majd egy másik honlapon, vagy pl. Youtube-on megjelent egy hirdetés a cégtől? Ez a remarketing.
A remarketing hirdetések előnye, hogy nagyságrendekkel kevesebbe kerülnek, mint a keresési találatok között megjelenített hirdetések. Ugyan csak olyan felhasználókat lehet elérni remarketinggel, akik már jártak webshopod felületén, de cserébe már van információd arról, hogy mit is keresnek. Aki pl. a férfi cipőket böngészi egy webshopban, annak lehet férfi cipőket tartalmazó hirdetést megjeleníteni.
A remarketing további előnye, hogy nem csak szöveges formában lehet hirdetni, hanem képeket is lehet mellékelni, ami javítja az átkattintási arányt.
Google Ads vagy keresőoptimalizálás?
Általában ez szokott lenni a kérdés, amire a válasz, hogy „mindkettő”. Egy webshop elindulás után valószínűleg nem fog egyből természetes látogatók sokaságával találkozni, így érdemes lehet addig mindenképpen fizetni a látogatókért, amíg a keresőoptimalizálás nem hozza az eredményeket.
A SEO elvégzése, eredményei után is biztosan lesznek azonban olyan kulcsszavak, melyekre nem fog a Google első oldalán megjelenni webshopod, így ezekre érdemes lehet a későbbiekben is hirdetni. Olyan kulcsszavak biztosan lesznek, melyekkel nem fogsz felkerülni a találati lista legelső helyére. Ha meg akarod előzni az első helyen található konkurenciát, akkor viszont nem marad más választásod, mint fizetett hirdetésekkel elé kerülni.
Keresőoptimalizált webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!