Okostelefonos applikáció előnyei webáruházak számára

3

A gyorsan fejlődő webáruházak számára eljön az a pillanat, amikor már csak a webáruház fejlesztésével nem lehet rohamos fejlődést elérni. Ilyenkor a kérdés, hogy milyen megoldással lehet növelni webshopod bevételeit. Az egyik lehetőség az okostelefonos applikáció, ennek előnyeiről lesz szó.

Okostelefonos applikáció előnyei webáruházak számára

Nem elég a reszponzív, mobilbarát webáruház?

A reszponzív, mobilbarát webshop kialakítás ma már elengedhetetlen, és a webáruházak túlnyomó többségének megfelelő megoldást jelent az okostelefonos vásárlók kiszolgálásához, azonban a nagyobb webshopok - azok, melyek jelentős ismertséggel, forgalommal és nem utolsósorban visszatérő vásárlókkal rendelkeznek -, sokkal jobban ki tudják használni az ismertségüket, ha egy applikációval mindig jelen vannak a felhasználók telefonján.

Nincs szükség felesleges tartalomra

Az egyes webáruházak felületén rengeteg olyan tartalommal találkozhatsz, melyek magát a vásárlást nem segítik elő, hanem egyéb funkciókkal rendelkeznek. Ilyenek pl. a tartalommarketinghez használt szövegek, melyek a keresőoptimalizálásra jó hatással vannak, de magát a konverziót nem segítik annyira.

Ezeket a szövegeket az applikáción el lehet hagyni. Ha már valaki eljutott webáruházadhoz, és telepítette az applikációt, akkor az azt jelenti, hogy kapcsolatban akar maradni veled, így nincs szükség a vásárlás szempontjából felesleges kitöltő szövegekre.

Gyorsabb vásárlás

A mobilbarát webshop kialakítás feladata, hogy megkönnyítse, felgyorsítsa a vásárlást, ha telefonról látogatja meg valaki webáruházad. Hátránya, hogy ugyanúgy egy internetes böngészőt használva kell vásárolni az embereknek, aminek kezelése ugyan jelentősen könnyebb, mintha nem lenne reszponzív a webshop, de még mindig nem ideális. A böngészők további hátránya, hogy a főoldal (ahol a legtöbb vásárló belép) úgy van kialakítva, hogy az új és a visszatérő vásárlók igényeit is kielégítse, ami gyakorlatban azt jelenti, hogy nem lesz tökéletes egyik csoport számára sem.

Ezzel szemben a jól kialakított applikációk mindent a használhatóságnak, a visszatérő vásárlók igényeinek rendelnek alá. Nincs szükség az URL beírására, a belépési adatok megjegyzésére, könnyen lehet termékeket keresni, böngészni a kategóriák, csoportok között, és a rendelés is néhány kattintással leadható.

Korábbi vásárlók megtartása

Minden webáruház számára kiemelten fontos a korábbi vásárlók megtartása, amire az egyik leggyakoribb megoldás a hírlevél működtetése. Nem mindenki szeret azonban e-maileket kapni különböző webshopokból, ahonnan rendszeresen vásárol, főleg, ha több ilyen is van.

Egy applikáció segítségével azonban könnyedén kapcsolatban lehet maradni egy webshoppal, és biztos lehet a vásárló abban, hogy nem fog kéretlen üzeneteket kapni. Ha mégis szeretne üzeneteket kapni, ugyanúgy fel tud iratkozni a hírlevélre az applikáció használója is, de beállíthatja azt is, hogy telefonos értesítéseket kapjon arról, ha valami érdekes, hasznos dolog történik webshopodon.

Minél több lehetősége van kapcsolatban maradni egy webshoppal egy vásárlónak, annál nagyobb az esélye, hogy később is vissza fog térni vásárolni.

Vásárlók viselkedésének megfigyelése

Egyre több cég figyeli és elemzi a vásárlók szokásait, hogy annak megfelelően tudja kialakítani, javítani webáruházát. Ennek egy továbbfejlesztett változata, ha az adott felhasználó szokásai vannak elemezve, ami alapján személyre szabott ajánlatokkal, akciókkal, érdekességekkel lehet az adott felhasználó rendelkezésére állni. Ehhez azonban szükség van arra, hogy a felhasználó be legyen jelentkezve.

Mivel a felhasználók túlnyomó többsége csak magához a vásárláshoz jelentkezik be, így gyakran nem lehet tudni, hogy előtte milyen termékeket tekintettek meg. Applikáció használata esetén nincs ilyen probléma, ugyanis mindig lehet tudni, hogy melyik felhasználóról van szó, így személyre szabott adatokat lehet gyűjteni. Pl. ha egy műszaki cikk webáruház felhasználója a TV-k között keresgél, akkor valószínűleg TV-t szeretne venni, így a TV vásárláshoz lehet kedvezmény adni neki.

Közösségi média

A legtöbb webshop már felismerte az egyszerű közösségi média megosztások előnyét, azonban a legtöbb mobilos felhasználó applikációkat használ a közösségi média fogyasztásához is, amit sokkal egyszerűbb szinkronba hozni egy saját webáruházas applikációval.

Beépített telefonos funkciók

Egy okostelefon számos olyan funkcióval rendelkezik, melyekkel egy átlagos számítógép nem. Ilyen pl. a GPS, a mikrofon vagy a kamera. Ezeket egy webshop is hasznosítani tudja. A mikrofon segítségével lehet akár hangalapú kereséseket is végezni, a kamerával feltölteni képeket pl. jótállás, visszaküldés esetén, a GPS pedig fel tudja gyorsítani a szállítási információk megadását, vagy a fizikai üzlet (ha van ilyen) elérését.

Összefoglalás

Minden webshop arra törekszik, hogy folyamatosan növelni tudja eladásait, bevételeit, és minél több korábbi vásárlót tudjon megtartani. Erre az egyik legjobb megoldás az okostelefonos applikáció fejlesztése, használata, ami jelentősen megkönnyíti a böngészést, a vásárlást a felhasználók számára.

Vissza a listába!