SEO szövegírás ChatGPT-vel, jó ötlet?

3

Az utóbbi hetekben szinte a csapból is a ChatGPT folyik, aki egy kicsit is közelebbi kapcsolatban van az internettel, szinte biztosan hallott már róla. A ChatGPT egy olyan mesterséges intelligencia (MI) program, amely chatbotként működik. A felhasználók kérdéseket tehetnek fel, instrukciókat adhatnak neki, a program pedig ezek alapján elkészíti a választ, ami lehet szöveg, kép, de akár kód is. Nem csak egy válasz megírására, hanem akár komplett párbeszédre is alkalmas, így az indulást követően azonnal minden területen, munkakörben elkezdtek az emberek azon gondolkodni, hogy miben lehet segítségükre. Nincs ez másképp a keresőoptimalizálás területén sem.

SEO szövegírás ChatGPT-vel, jó ötlet?

A SEO szövegírás

A keresőoptimalizálási feladatok közül az egyik legfontosabb és legidőigényesebb teendő a keresőoptimalizált szövegek, tartalmak készítése. Egy egyszerű blog bejegyzés megírása is órákba telhet, ha beleszámoljuk a szövegírás megelőző kutatási időt, magát a szövegírást, és az utólagos módosításokat, optimalizálásokat is. Nem véletlen tehát, hogy a SEO területén sokan a szövegírást szeretnék kiváltani a ChatGPT segítségével.

Milyen szövegeket készít a ChatGPT?

A ChatGPT által készített szövegek nagyon hasonlóak az emberek által írt szövegekhez, szabad szemmel gyakran nem is biztos, hogy látni lehet, hogy ember vagy gép által készített szövegről van szó. Ez kifejezetten előny a marketing számos területén. Olyan esetekben, amikor emberek fogják a szövegeket olvasni, pl. reklámokban, hirdetésekben stb., bátran használható a ChatGPT szövegírásra. Keresőoptimalizálás esetén viszont nem emberek, hanem a Google rendszere „olvassa”, értékeli ki a szövegeket, ami viszont problémás lehet.

A Google hozzáállása a mesterséges intelligencia szövegekhez

A Google egyik, a keresővel foglalkozó munkatársa 2022-ben kijelentette, hogy a Google nem támogatja, és spamnek tekinti azokat a mesterséges intelligencia által generált tartalmakat, melyekben semmi egyediség nincs. Ez a keresőoptimalizálás szempontjából nem jelent sok jót, ugyanis ha a Google nem támogat valamit, akkor azt érdemes elfelejteni.

A ChatGPT által generált tartalom felismerhető

Gyakori tévhit, hogy a mesterséges intelligencia által generált tartalom nem ismerhető fel. Felhasználói szinte ez bizonyos esetekben igaz, de az olyan összetett rendszerek, mint amilyen a Google, felismeri, ha valamilyen szöveget nem emberek írtak, hanem egy másik program. Ha pedig felismeri, akkor biztosak lehetünk abban, hogy büntetni is tudja.

A ChatGPT által generált tartalmak hasonlók lehetnek

A SEO szövegírás egyik legfontosabb jellemzője, hogy egyedi tartalmakra, szövegekre van szükség ahhoz, hogy jó helyezéseket lehessen egy weboldallal elérni. Ha a ChatGPT-vel többen is ugyanarról a témáról generáltatnak szöveget, akkor a szövegek között szinte biztosan rengeteg hasonlóság lesz. Ezek a hasonló tartalmak pedig nem fognak megfelelni a Google azon követelményének, hogy a weboldalunk szövegei egyediek legyenek.

A ChatGPT és az alacsony minőségi tartalom

Ahhoz, hogy a keresőben előre kerüljünk, nem csak egyedinek kell lenni a tartalmaknak, hanem minőséginek is. A ChatGPT által generált szövegek ebben sem állják meg a helyüket.

A ChatGPT úgy működik, hogy az interneten található tartalmakat tanulmányozza, és ezek alapján generálja a válaszokat a kérdésekre. Az interneten található tartalmak nagy része azonban alacsony minőségű, gyakran ide-oda másolt tartalom. Az ilyen források alapján generált szövegek sem lehetnek jobbak, mint maga a forrás, tehát szinte biztosan alacsony minőségű tartalmat fogunk kapni, ami szintén nem sok jót jelent SEO szempontból.

Összefoglalás

A ChatGPT rengeteg esetben hasznos lehet, keresőoptimalizálás során azonban nagyon oda kell figyelni arra, hogy mire használjuk a mesterséges intelligencia által megírt szövegeket. A SEO szövegírási feladatokat nem szabad a ChatGPT-re bízni, mivel az így generált szövegeket a Google spamnek ítélheti meg, és emiatt a weboldalunk visszaeshet a keresőben.

Vissza a listába!