A webáruház kategória oldal keresőoptimalizálása
A keresőoptimalizálás, SEO minden profittermelő webshop számára fontos helyet foglal el a tevékenységek, teendők között. A legfontosabb oldal egy webshop esetében a főoldal, melynek keresőoptimalizálásáról már írtunk korábbi cikkünkben. A fontossági sorrendben, a főoldal után, a következő szint a kategória oldalak, melyek optimalizálásával kiváló eredményeket lehet elérni, rengeteg látogatót lehet szerezni.
A kategória oldalak szerepe
A kategória oldalak egyik legnagyobb előnye, hogy az egyes kategóriák egy-egy termékcsoportot jelölnek, ami a felhasználók, vásárlók számára előnyös a webshop használhatóságának szempontjából.
Ezek az oldalak azonban nem csak hasonló termékeket tartalmaznak, hanem hasonló kulcsszavakkal is rendelkeznek, így sokkal könnyebb őket optimalizálni. Amíg a főoldal általában a legfontosabb, általános kulcsszavak helye, addig a kategóriaoldalak a speciális, több szóból álló kulcskifejezések megcélzására alkalmasak.
A webcímek, URL-ek optimalizálása
A kategória oldalak webcíme egyszerű legyen, és a hozzá tartozó termékeket írja le, mutassa be. Gyakorlatban ez olyan formátumot szokott jelenteni pl. ruha webáruház női felsők kategóriája esetén, mint a webshopneve.hu/kategoria/noi-felsok, vagy a webshopneve.hu/termekek/noi-felsok. Ebből a Google már következtetni tud arra, hogy milyen termékeket is fog tartalmazni az adott kategória. Nem szabad átesni a ló túloldalára, és kulcsszavakat zsúfolni az URL-be. A webcím a fő kulcsszót tartalmazza, és legyen minél rövidebb.
Keresőoptimalizált webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!
Meta title és leírás elkészítése
A meta címkék kettős feladattal rendelkeznek. Először is hatással vannak a SEO-ra, ugyanis a Google kiemelten kezeli az itt megjelenő információkat. Emellett pedig ezeket a szövegeket jeleníti meg a Google a keresési találatok között a felhasználóknak. A feladat tehát, hogy úgy kell elkészíteni a meta címkéket, hogy egyszerre tartalmazzák a kulcsszavakat, és elősegítsék a kattintásokat, eladásokat is.
Nagyobb webáruházak esetén rendkívül időigényes lehet minden kategóriához egyedi meta title-t készíteni, így gyakran automatizálni szokták a folyamatot, és a kategória nevét plusz a webshop nevét jelenítik meg itt. Ennek köszönhetően a kulcsszavakat mindenképpen tartalmazni fogja a title.
A kategóriaoldal H1 HTML címkéje
H1 (Fejléc 1) HTML címkével általában az oldalak címét szokták megformázni. Ez webáruház kategória oldalak esetén maga a kategória neve szokott lenni. Hasonlóan a meta title-hez, a H1 címke is azt jelöli a Google számára, hogy fontos információról van szó. H1-ből csak egy legyen egy adott oldalon, és tartalmazza az adott kategória oldalhoz tartozó kulcsszót, kulcsszavakat. A H1 és a meta title lehet ugyanaz is, de lehetnek különbözők is, de mindkettő tartalmazza a legfontosabb kulcsszavakat.
A kategória leírása
A kategória oldalak egyik legnagyobb problémája az szokott lenni, hogy nem rendelkeznek elegendő tartalommal, szöveggel. Általában a kategória oldalak csak a termékek neveit, árait, esetleg egy rövid leírást szoktak tartalmazni. Ez azonban nagyon kevés általában ahhoz, hogy a Google értékes oldalnak ítélje meg a kategória oldalakat. Szükség lesz tehát plusz szövegekre, amire kiváló megoldás a kategória leírásának elkészítése.
A hosszú kategória leírással szemben az szokott lenni az érv általában, hogy elveszi a helyet a termékektől. Ennek azonban nem feltétlenül kell így lennie, ugyanis a leírást akár a termékek alatt is el lehet helyezni, így először mindenképpen a termékekkel találkoznak a látogatók, érdeklődők.
A kategória leírását úgy kell elkészíteni, hogy az egyedi legyen, valamint hasznos információkat tartalmazzon mind a vásárlók, mint a Google számára. A vásárlók számára a hasznos információk általában segítséget szoktak jelenteni a vásárláshoz, a termékek közötti választáshoz. A hasznos tudnivalók nem csak a felhasználók számára előnyösek, hanem olyan kifejezéseket is lehet bennük használni, melyekre előrébb szeretnél kerülni a Google-ben. Az egyedi szövegek nagyon fontosak, mivel a Google nem szereti a másolt, duplikált tartalmakat.
Hogy a korábbi ruha webáruházas példánál maradjunk. Általában olyan kifejezésekre, hogy „női ruhák” vagy „női ruha webshop” nehéz előre kerülni a Google-ben, mivel minden hasonló webshop ezekre optimalizál. Specifikus, de mégis népszerű kulcsszavakra azonban már könnyebb jó helyre kerülni, így ezeket a kifejezéseket lehet használni a leírásokban is. A ruha webshopos példa alapján ez lehet pl. „divatos női felsők”, vagy „nyári női felsők”. Az ilyen kifejezésekre kevesebben keresnek ugyan, viszont könnyebb a Google első oldalára kerülni velük. Minél több kifejezésre sikerül előre kerülnöd a Google-ben, annál több látogatót fogsz szerezni.
Összefoglalás
A webáruházak kategória oldalainak keresőoptimalizálása kiváló lehetőség nyújt olyan, általában hosszabb kulcsszavak, kifejezések megcélzására, melyekre a webshop főoldalát, többi aloldalát nem lehet optimalizálni. A megfelelően elkészített meta címkék, a kategóriák tudatos webcíme és a kategóriák egyedi leírásainak elkészítése mind olyan megoldások, melyek segítségével javítható a kategóriák helyezése Google-ben.
Keresőoptimalizált webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!