Webshop blog: tanácsok egy bejegyzés, cikk elkészítéséhez
A webáruházak felületén megjelenő rendszeres, friss, új tartalom ma már az egyik elengedhetetlen része a keresőoptimalizálásnak (SEO-nak) és a marketingnek egyaránt. Ennek megfelelően cégünk is egyre több olyan webshopot készít, ahol külön kérik az Ügyfelek, hogy legyen lehetőségük cikkeket, híreket közzétenni. Egy ilyen bejegyzés elkészítéséhez fogunk cikkünkben segítséggel szolgálni.
Ha olyan webáruházat szeretne, ahol van lehetőség cikkek közzétételére, kérje ingyenes ajánlatunkat!
Saját írás vagy külső szövegíró?
A webáruházakhoz tartozó blogok sajátossága, hogy a webshopot üzemeltetők gyakran nem értenek (vagy úgy gondolják, hogy nem értenek) a szövegíráshoz. Emiatt gyakori megoldás, hogy külső szövegírót alkalmaznak, aki elkészíti a rendszeres blog bejegyzéseket.
Ha úgy gondolod, hogy rendelkezel elég tudással a területen, mellyel foglalkozol, van időd cikkeket írni, és a szövegírás sem áll teljesen messze tőled, mindenképpen javasolt saját magad írni a cikkeket. Ezzel a saját ízlésedre tudod formálni a webshop egészét (nem fog előfordulni, hogy a blog és a webshop idegennek tűnnek egymás mellett), és az olvasók is könnyebben összekötik a cikkeket a termékeiddel, melyeket el szeretnél adni.
A bejegyzés témája
Az első lépés, hogy kitaláld, miről szeretnél írni. Ez sokak számára egyszerűnek tűnik, azonban nem mindig olyan könnyű, mint ahogy hangzik. Mivel a cikkekkel valamilyen célt szeretnél elérni, amihez mindenképpen szükség lesz arra, hogy a bejegyzéseket olvassák. Olyan cikkeket kell tehát írni, amely érdekelheti a célközönséget.
Ötleteket saját magadtól is kitalálhatsz, de jó megoldás az is, ha külföldi blogokat keresel fel, melyek hasonló témával foglalkoznak, és az érdekesnek tűnő témákat kifejted saját blogodon.
A blog bejegyzés ötletekről már írtunk az előző linken bővebben.
A cikk címe
A bejegyzés címére kiemelt figyelmet kell fordítani, mivel a legtöbb olvasó a cím alapján fogja eldönteni, hogy elolvassa-e a cikket, vagy nem. Ennek megfelelően a cím mindig legyen figyelemfelkeltő, és mutassa be, hogy mire számíthat valaki, ha rákattint a linkre, és elolvassa, amit írtál.
Ilyen címek gyakran a listák (pl. „A 10 legdrágább autó”, „A 7 legszebb kastély” stb.), a problémamegoldások, vagy pl. a saját, egyéni történetet bemutató címek (pl. „Hogyan jutottam el ide”, „Tapasztalataim a cégem üzemeltetésével kapcsolatban” stb.). Ha ezzel megvagy, akkor jöhet a szöveg megírása.
Nem csak az olvasókat kell szem előtt tartani a címet tekintve, hanem a keresőoptimalizálást is. Ha lehetőséged van rá, és nem tűnik erőltetettnek, akkor a címben célszerű kulcsszót vagy kulcskifejezést használni. Ez nem azt jelenti, hogy mindenképpen bele kell erőltetni ezeket a címbe, mert azzal ronthatod az olvasói élményt. A SEO-nak és az olvasóknak összhangban kell lenniük egymással, de mindig az olvasó élvezze az előnyt.
A bejegyzés megtervezése
A kezdés előtt jó megoldás, ha készítesz egy vázlatot arról, hogy miről szeretnél írni a cikkedben. Itt nem csak a szövegre kell gondolni, hanem a cikk felépítésére, valamint a mellékelt képek, videók stb. elhelyezésére, feladatára is. Ezek a plusz információk, vagy csak egyszerű képek jelentősen javíthatják az olvasói élményt, amik elégedett olvasókat, plusz bevételeket jelenthetnek.
A szöveg megírása
Valószínűleg mondani sem kell, ez a bejegyzés legnehezebb része, meg kell írni a szöveget. Ez sokak számára gyakran nehézségeket szokott okozni, azonban ennek ellenére nem szabad feladni, ugyanis egy kis gyakorlással rengeteget lehet fejlődni a szövegírás tekintetében, ami aztán meghozza az eredményt.
A cikk elején (első bekezdésben) mindig derüljön ki az olvasó számára, hogy miért érdemes neki végigolvasni az adott bejegyzést. Ha ez nem derül ki hamar, akkor rengeteg olvasót lehet vele veszíteni.
A szöveg nyelvezete, stílusa olyan legyen, amit az olvasók is használnak. Ha a fiatalok a webshopod célközönsége, akkor közvetlenebb nyelvezetet lehet használni, ha üzletemberek, akkor komolyabbat. A lényeg, hogy az olvasó ne érezze úgy, hogy rossz helyen jár.
A szöveg formázása
Ha elkészültél a cikk szövegével, akkor azt az olvasók számára könnyen olvasható formában kell megjeleníteni. Erre több lehetőséged is van.
Az egyik legegyszerűbb, hogy használj alcímeket az egyes bekezdésekhez. Ezeknek több szerepük is van. Az olvasók számára jelölik, hogy az egyes bekezdésekben miről is van szó, a Google számára pedig összefoglalják az adott cikk tartalmát, így hozzájárulnak a keresőoptimalizáláshoz is.
Az olvashatósághoz még további formázásokkal is hozzá lehet járulni. Ilyenek pl.:
- Listák
- Félkövér, dőlt, aláhúzott betűformázások használata a fontos információknál
- Az alcímek formázása (h2, h3 stb.): szintén az olvasók és a SEO szempontjából egyaránt előnyös
- Egyértelmű bevezetés és befejezés (összefoglalás): az emberek legjobban arra emlékeztek, amit legelőször és legutoljára olvastak. Emiatt a bejegyzésnek ez a két része tartalmazza a legtöbb fontos információt
- A hosszú bekezdések tördelése: szintén jelentősen hozzájárul az olvashatósághoz (különösen kisebb kijelzőkön), ha egy bekezdés nem tartalmaz 100-150 szót, hanem kisebb részekre van osztva. Ilyenkor nehezebben veszíti el a fonalat az olvasó.
A szöveg formázásakor nem szabad elfeledkezni az egyértelmű, figyelemfelkeltő szövegről, linkről, amivel az olvasókat ügyfelekké szeretnéd konvertálni. Ezek általában linkek szoktak lenni a kapcsolat oldalra vagy a termékekhez, valamint hírlevél-feliratkozási lehetőségek. Ha termékeket mutatsz be cikkedben, akkor akár a cikkből meg is lehessen vásárolni azokat, hogy minél kevesebb lépés legyen az olvasás és a vásárlás között.
A hibák javítása
Ha mindennel kész vagy, akkor már csak a cikk ellenőrzése van vissza. Figyelj arra, hogy élesítés előtt ne maradjanak a cikkben helyesírási hibák, elütések, valamint a linkek, képek is megfelelően működjenek.
Összefoglalás
A blog által nyújtott lehetőségek webáruházak számára is határtalanok. Rengeteg eredményt lehet elérni rendszeresen közzétett cikkekkel mind az eladások, mind a keresőoptimalizálás területén. Ha eddig az tartott vissza, hogy nem tudtad, hogyan állj neki egy cikk megírásának, akkor a tanácsaink alkalmazásával te is elkezdhetsz javítani webshopod blogján.