Miért küldenek vissza termékeket vásárlók egy webáruházhoz?
A webáruházak működésének egyik velejárója, hogy a vásárlók visszaküldenek megrendelt, megvásárolt termékeket. Természetesen az nem megoldható, hogy soha senki ne küldjön vissza megrendelt termékeket, korábbi cikkünkben, sőt, az eladások, bevételek növelésére is jó hatással van, ha a visszaküldési feltételek minél előnyösebbek a vásárlók számára.
Kikerülni nem lehet a visszaküldéseket, ugyanis az internetes vásárlóknak a törvény szerint 14 napos elállási joguk van, ilyenkor indoklás nélkül elállhat a vásárló a vásárlástól. Arra viszont törekedni kell, hogy minél kevesebb okot adjon webáruházad a visszaküldésre. Cikkünkben a gyakori visszaküldési okokról lesz szó, és arról, hogyan lehet megelőzni őket.
A vásárló meggondolja magát
Számtalan oka lehet annak, hogy egy vásárló meggondolja magát: nem megfelelő terméket vásárolt, talált azóta jobbat, mégis soknak találja az árat, amit fizetett érte stb. Ez a visszaküldések azon csoportja, mellyel nagyon nehéz mit kezdeni, ugyanis a vásárlón múlik, hogy meggondolja-e magát a rendelés és a termék kézhez kapása között/után.
Amit tenni lehet, hogy csökkentsd az ilyen típusú visszaküldéseket azzal, hogy minden termékhez részletes leírást mellékelsz, hogy minél több információval rendelkezzen a vásárló, mielőtt leadja a rendelését.
Valótlan termékleírások, termékképek
Nem elég, hogy a leírás részletes legyen, figyelni kell arra is, hogy a valóságot tükrözze. Gyakori probléma, hogy a vásárló nem azt a terméket kapja, amire számít a webáruházban látott képek, leírás alapján.
Szerencsére az ilyen visszaküldések száma könnyen minimalizálható, arra kell figyelni, hogy a termékekhez valós, részletes leírások legyenek mellékelve, és a termékképek is kiváló minőségűek legyenek, minden részletet mutassanak be, lehetőleg több szögből.
A termékoldalak részletességével, kialakításával sok webshop nem foglalkozik, pedig a webáruházak sikerének jelentős része ezekhez az oldalakhoz kapcsolódik. Nem csak a visszaküldésekre, hanem magukra a vásárlásokra is nagy hatással vannak, ugyanis minél részletesebb egy termékoldal, annál könnyebb vele meggyőzni a látogatókat.
A termék nem felel meg az elvárásoknak
Szintén gyakori megoldás, hogy a vásárlások, eladások növelésének érdekében a webshopok egy kicsit „kiszínezik” a valóságot, és többet ígérnek, mint amit teljesíteni tudnak termékeikkel. Ez természetesen több eladáshoz vezethet, azonban a visszaküldések számát is jelentősen meg tudja növelni, ráadásul valószínűleg az elégedetlen vásárlók a későbbiekben nem fognak visszatérni webáruházadhoz, ha úgy érzik, hogy átverted őket.
Rossz terméket küld a webshop
A legnagyobb webáruházakkal is előfordul, hogy valamilyen hiba miatt a webshop nem azt a terméket küldi ki, amit a vásárló megrendelt. A rendelés adminisztrációja, összekészítése, csomagolása során egy kis figyelmetlenség is elég lehet ahhoz, hogy rossz terméket küldj egy vásárló számára.
Ilyen esetben nem várható el, hogy a vásárló fizesse a visszaküldés költségeit, mivel a hibát a webshop követte el, így különösen költséges lehet egy-egy ilyen visszaküldés, így mindenképpen célszerű elkerülni, ráadásul elégedetlen vásárlókat is fog jelenteni.
A probléma megelőzésének érdekében minél körültekintőbben kell eljárni a rendelések feldolgozásakor, összekészítésekor, hogy minimalizálni tudd az esetleges hibákat. Sajnos teljesen megelőzni nem lehet őket, de egy kis odafigyeléssel csökkenteni igen.
Profittermelő webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!
Nem jó a méret
Különösen divat webáruházak esetén jelent problémát, hogy a vásárlók nem tudják felpróbálni a ruhákat, divatcikkeket, így kénytelenek a legjobb rendelkezésre álló információk alapján kiválasztani a kívánt méretet. Ez gyakran azt jelenti, hogy nem olyan méretet kapnak kézhez, ami számukra megfelelő.
Mivel ez a divat webshopok velejárója, így nem lehet teljesen megelőzni a méret miatti visszaküldéseket, minimalizálni azonban lehet. A webshop rendelkezzen mérettáblázattal, és minél jobban legyen elmagyarázva a látogatók számára, hogy az adott jelölés milyen méreteket jelent a valóságban. Minél több ilyen információ áll rendelkezésükre, annál kisebb az esélye a visszaküldésnek.
Későn érkezik meg a termék
Amikor a vásárló lead egy rendelést, akkor azt várja, hogy minél hamarabb megérkezzen hozzá. A „hamarabb” relatív, így mindenkinek mást jelent legtöbb esetben, de előfordulhat az is, hogy a vásárló egy adott eseményre rendel meg valamit, ami ha nem érkezik meg, akkor nincs már szüksége a megrendelt termékekre.
A probléma megelőzésére a legjobb módszer, ha egy webáruház konkrét, és lehetőleg minél gyorsabb szállítási időket kommunikál a vásárlók felé, amit aztán be is tud tartani. Lesznek olyan esetek, amikor kívülálló okok miatt nem lehet időben kiszállítani a termékeket, de ez legyen a kivétel, ne a szabály. A megfelelően kommunikált feltételek alapján a vásárlók el tudják előre dönteni, hogy megfelel-e nekik a vállalt szállítási idő, és ha nem, akkor meg tudják magukat gondolni még a rendelés leadása előtt.
A termék törött, megrongálódott
Általában a szállítást végző cég hibájából történhet, hogy megrongálódik a termék. Mivel a futárcégek rengeteg csomagot szállítanak ki egy nap, így nem tudnak minden egyes csomagra annyira odafigyelni, mintha a sajátjuk lenne. A vevőt természetesen ez nem érdekli, így ha olyan terméket kap kézhez, amely megrongálódott, összetörött, megsérült, akkor vissza fogja azt küldeni.
A legkézenfekvőbb, amit tenni lehet a megelőzésre, az alapos, biztonságos csomagolás. Rengeteg fejfájást meg lehet előzni azzal, ha megfelelően választod meg a csomagolás méretét, kibéleled a csomagot, és megfelelően véded a termékeket a csomagban.
A szállító cég megválasztásakor olyan céggel lépj kapcsolatba, amely garanciát vállal a szállításaira, és minél kevesebb hibával dolgozik.
Ha nem a szállítást végző cég volt a hibás, akkor már sérülten került a termék a csomagba, aminek megelőzésére könnyebb lépéseket tenni, csak jobban át kell vizsgálni az összekészített csomagokat, és megbizonyosodni a termékek épségéről.
Összefoglalás
Minden webáruháznak számolnia kell azzal, hogy a megrendelt termékek egy részét vissza fogják küldeni a vásárlók, különböző okok miatt. A webshopok feladata, ha maximalizálni szeretnék a bevételeket, hogy minimalizálják a visszaküldött termékek számát, melyeket a cikkünkben bemutatott tippek segítségével meg lehet tenni.
Profittermelő webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!