A havidíjas keresőoptimalizálás előnyei

3

Ha rendelkezel saját honlappal, webáruházzal, akkor a keresőoptimalizálásról valószínűleg hallottál már. A keresőoptimalizálás azokat a teendőket, javításokat, optimalizálásokat jelenti, melyek segítségével a Google keresőben lehet feljebb kerülni a találatok között, amivel növelni lehet a látogatók számát. A keresőoptimalizálási szolgáltatásokat a fizetési megállapodás szerint két nagy csoportra bonthatjuk, havidíjas keresőoptimalizálásra és sikerdíjas keresőoptimalizálásra.

A havidíjas keresőoptimalizálás előnyei

Mikor van szükség keresőoptimalizálásra?

Az egyik legbiztosabb jele, hogy kellene a SEO-val foglalkozni, ha beírod a Google-be azokat a kifejezéseket, kulcsszavakat, melyek kapcsolódnak weboldalad témájához, és a találatok között nem találod meg a weboldalad. A cél egyértelműen az kell, hogy legyen, hogy weboldalad, webáruházad a Google első oldalán legyen a lehető legtöbb kapcsolódó kifejezésre.

Elengedhetetlen a folyamatos keresőoptimalizálás

Nagyon fontos, hogy a keresőoptimalizálással folyamatosan foglalkozni kell, így az egyszeri keresőoptimalizálást nem érdemes választani. Az egyszeri keresőoptimalizáláshoz tartozni szokott egy audit, amely során részletesen megvizsgálják a weboldalt SEO szempontból, és egy tervet készítenek a javításokra, majd pedig elvégzik azokat. Az egyszeri audit nagyon jó lehetőség, egy részletes audit segítségével a problémák túlnyomó többsége meghatározható, javításukhoz, a tényleges keresőoptimalizáláshoz és az eredményekhez viszont idő kell.

Keresőoptimalizálás, webshop készítés

Hogyan működik a havidíjas keresőoptimalizálás?

A havidíjas keresőoptimalizálás lényege, hogy a két fél (a weboldal tulajdonosa és a szakértő) megállapodik abban, hogy milyen szolgáltatások tartoznak a SEO-ba, az együttműködés hosszában, valamint egy havi összegben, ami a szolgáltatás havidíja lesz. Ezt követően elindul a keresőoptimalizálás, és a SEO szakértő havonta kapja az összeget, amiben megállapodtak.

Hogyan működik a sikerdíjas keresőoptimalizálás?

Sikerdíjas keresőoptimalizálás során általában nincs havidíj. A sikerdíjas keresőoptimalizálás előtt a felek megállapodnak arról, hogy melyik kulcsszavakra hányadik helyre kell feljönni a találatok között, valamint arról is, hogy mennyi fizetség jár a célok eléréséért. Egyszeri fizetség járhat akkor, ha sikerül elérni a kitűzött célt, de bevett gyakorlat azokért a napokért fizetni, amikor az adott kulcsszóra a weboldal legalább az elvárt helyen van.

Tehát az első megoldás során, pl. a „webáruház” volt a kulcsszó, aminek az 5. helyre kellett feljönnie, ha ezt sikerül elérni, akkor jár a SEO szakembernek a fizetség. A második megoldásnál, ha sikerül elérni az 5. helyet, és utána 100 napig ennél jobb helyen van a weboldal a találatok között, akkor 100 napig jár a meghatározott naponkénti összeg.

Miért jobb a havidíjas keresőoptimalizálás?

Elsőre úgy tűnhet, hogy a weboldal tulajdonos szemszögéből a sikerdíjas keresőoptimalizálás tökéletes, csak akkor kell fizetni, ha sikerül elérni a kitűzött célokat, ha viszont nem sikerül, akkor nem kell egyáltalán fizetni a keresőoptimalizálásért. Ez azonban több szempontból is hátrányos lehet.

A jó SEO hosszú folyamat

Keresőoptimalizálás esetén általában pár hónapra szükség van, mire látható eredményei vannak a munkának, ezért szoktak havidíjas keresőoptimalizálás esetén minimum 6 hónapos szerződést javasolni. A javítások, optimalizálások nagy részét nem lehet pár nap alatt elvégezni, hanem napok, hetek is szükségesek lehetnek, mire minden elkészül, majd pedig meg kell várni, amíg a Google észreveszi a javításokat. Ha a Google újra indexeli az optimalizált weboldalt, a javulás akkor sem lesz azonnali, szinte mindig néhány hétre, hónapra van szükség, amíg a SEO hatása a keresőben elfoglalt helyeken is jól látható lesz.

Hosszú távú eredmények

Az előző részben bemutatott viszonylag hosszú folyamatot azonban le lehet rövidíteni olyan technikák alkalmazásával, melyek rövid távon eredményesebbek lehetnek, hosszú távon azonban hátrányok érhetik miattuk a weboldalt.

Havidíjas SEO esetén nem érdeke a szakembernek, hogy a lehető leggyorsabban végezzen, a hosszú távú következményekkel nem törődve, épp ellenkezőleg, az az érdeke, hogy a lehető legjobb megoldást válassza, amely biztosan megfelel a Google irányelveinek, és hosszú távú eredményekhez vezet. Sikerdíjas keresőoptimalizálás esetén a SEO szakembereknek gyakran az a fontos, hogy a lehető leggyorsabban érjék el az eredményt, a következményekkel nem törődve, hogy minél gyorsabban hozzájussanak a fizetségükhöz.

Optimalizálás megfelelő kulcsszavakra

A keresőoptimalizálás alapja, hogy azok a kulcsszavak fontosabbak, melyekre több a keresés. Ezekre a kulcsszavakra azonban a verseny is nagyobb, így nehezebb jó helyre kerülni velük a Google-ben. Sikerdíjas keresőoptimalizálás során a SEO szakértőnek az az érdeke, hogy minél kevesebb ilyen kulcsszó legyen a szerződésben, amire nehéz javulni, és sok olyan, amire könnyű. Ez a hozzáállás azonban a weboldal tulajdonosnak nem lesz jó, mert neki pont fordított a célja, arra szeretne feljönni, amire a legtöbben keresnek.

Havidíjas keresőoptimalizálás során ugyanaz a célja mindkét félnek, hogy a legfontosabb kulcsszavak jól szerepeljenek, hogy a lehető legtöbb látogató jöjjön a weboldalra.

A havidíjas SEO részei

A havidíjas keresőoptimalizálás általában a következő szolgáltatásokat tartalmazza:

  • weboldal audit, a weboldal technikai elemzése
  • viszontlink elemzés
  • a konkurencia elemzése
  • kulcsszókutatás
  • keresőoptimalizálási terv készítése
  • linképítés
  • szövegírási teendők, vagy segítség a szövegírásban

Összefoglalás

Minden sikeres weboldal, webáruház számára fontos, hogy foglalkozzon a keresőoptimalizálással. Nem mindegy azonban, hogy a keresőoptimalizálási szolgáltatások közül melyiket választod. Érdemes a havidíjas SEO mellett dönteni, ez az a szolgáltatás, amelynél a weboldal tulajdonosnak és a SEO szakembernek is a hosszú távú siker az érdeke.

Keresőoptimalizálás, webshop készítés

Vissza a listába!