Miért nem vásárolnak webáruházam látogatói?
A sikeres webáruházak két feladatot tudnak kiválóan ellátni: az egyik az emberek webshopra történő csábítása, a másik pedig ezen látogatók vásárlókká történő konvertálása. A látogatószerzés általában keresőoptimalizálással, fizetett hirdetésekkel, az egyes látogatók vásárlókká történő konvertálása pedig átalakításokkal, javításokkal történik. Bejegyzésünkben arról lesz szó, hogy mi lehet az oka, ha egy webáruház rengeteg látogatóval rendelkezik, de ők alig vásárolnak.
Túl magas árak
Az egyik legfontosabb, ami az eladásokra hatással van, az a termékek ára. Lehet bármilyen jó a webáruház többi része, ha termékeidet 10%-kal olcsóbban máshol is megtalálják a látogatók, akkor nagy részük nem nálad fog vásárolni.
Sokan követik el azt a hibát, hogy a fizikai boltjukban használt árakat alkalmazzák az interneten is, ez azonban sok esetben nem jó megoldás. Amíg mondjuk egy kisebb városban általában 2-3 hasonló cég szokott lenni, addig az interneten az összes hasonló webáruházzal kell versenyezni, mivel a vásárlóknak mindegy, hogy 2 km-ről vagy 200 km-ről érkezik a termék, a lényeg, hogy minél olcsóbban hozzájussanak.
Nem modern design
Az internet világa néhány év alatt rengeteget változik. Folyamatosan jelennek meg újabb design elemek, funkciók, melyeket aztán az internetezők elvárnak mindegy egyes weboldaltól, amit meglátogatnak. Azok a webáruházak, melyek nem követik a legújabb trendeket, és úgy néznek ki, mint amelyek 10 évvel ezelőtt készültek (mert rengeteg tényleg 10 évvel ezelőtt készült), lemaradnak a versenyben azoktól, melyek rendszeresen újítják meg designjukat, hogy lépést tudjanak tartani a vásárlók elvárásaival.
Nem tűnik megbízhatónak
Ma már szinte bárki tud webáruházat indítani, olyanok is, akik át akarják verni vele a vásárlókat. Ezzel természetesen a legtöbb internetes vásárló is tisztában van már, így legtöbben nagy elővigyázatossággal vásárolnak.
Sok olyan webáruház van, ahol nincs feltüntetve, hogy egyáltalán melyik cég is üzemelteti, hol lehet őket elérni. Az emberek szeretnek rákeresni az interneten a cégekre, melyekkel kapcsolatba kerülnek, ahonnan vásárolni szeretnének. Ha ezt nem tudják megtenni (vagy rossz válaszokat kapnak), akkor gyakran keresnek inkább olyan webshopot, amelyről elegendő információval rendelkeznek.
A megbízhatóság különösen fontos olyan esetekben, amikor csak bankkártyával lehet fizetni egy webshopban, nem véletlenül az utánvétes vásárlás a legnépszerűbb a vásárlók körében, sokan hajlandók fizetni plusz kezelési költséget, szállítási költséget is, csak ne kelljen megadniuk bankkártyájuk adatait.
Természetesen nem csak a cégadatok feltüntetése járul hozzá a megbízhatósághoz, hanem az elérhetőségek feltüntetése, az egyedi logó, az egyedi webcím, és bankkártyás fizetés esetén ma már elengedhetetlen az SSL tanúsítvány is.
A webshop nem használható könnyen
A webáruházak kialakításának, elrendezésének feladata, hogy mindent az eladások megkönnyítésének rendeljenek alá. Ha a te webshopod nem rendelkezik jól megtervezett menüvel, könnyen használható szűrőkkel, egyértelmű „vásárlás” vagy „kosárba” gombokkal, hatékony kosárral, akkor rengeteg okot adsz a látogatóknak arra, hogy vásárlás nélkül távozzanak.
A webáruház nem reszponzív, mobilbarát
A könnyen használhatósághoz tartozik, de érdemes külön venni, ugyanis kiemelkedően fontos, hogy egy webshop reszponzív, mobilbarát legyen. Ez azt jelenti, hogy minden méretű kijelzőre optimalizálva van, így aki kisebb kijelzőket használ (okostelefon, tablet), annak is ugyanolyan egyszerű a böngészés, vásárlás, mint annak, akik nagy méretű monitorral és egeret használva látogatja webáruházad.
Amíg néhány évvel ezelőtt alig volt, aki okostelefonról akart rendelést leadni, addig ma már az internetes vásárlások jelentős részét teszik ki az olyan vásárlások, melyek kisebb kijelzőkkel rendelkező eszközökről érkeznek.
Mobilbarát webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!
Nem megfelelő termékoldalak
Csak azért nem fogja senki megvenni webshopod termékeid, mert eljutott már a termékoldalra, szükség van arra is, hogy a termékoldal jól legyen kialakítva. Ez főként a termékképeket és leírásokat jelenti.
A termékképek kötelező részei a termékoldalaknak. Amíg régen szinte elég volt bármilyen képet feltölteni egy termékhez, addig ma már a minőségre és a mennyiségre is oda kell figyelni. Ez azt jelenti, hogy a képek legyenek jó minőségűek (nagy felbontásúak), és a termék minden releváns részletét mutassák be, a színek a valóságot tükrözzék.
A másik gyakori hiba, hogy a termékekhez nem tartozik egyedi, részletes termékleírás. Rengeteg webshop csak bemásolja a gyártótól kapott leírást saját termékeihez, sőt, olyan webáruházakkal is találkozhatunk, melyek egyáltalán nem jelenítenek meg leírásokat egyes termékekhez. Ezeket a termékeket valószínűleg nem sokan vásárolják meg.
A webáruházak nagy része nem egyedi termékeket árul, így ha a szükséges információkat nem találja meg a webshopod felületén a vásárló, akkor körülnéz máshol. Törekedni kell azonban arra, hogy amikor már egyszer valaki megérkezett hozzád, akkor ne hagyja el vásárlás nélkül a webáruház felületét. Ha ezeket az információkat csak máshol találja meg, akkor könnyen lehet, hogy nem fog visszatérni vásárolni, hanem ott meg is vásárolja egyből a kinézett termékeket.
Drága a szállítás
Nem csak az első pontban bemutatott termékárra kell figyelni, hanem a szállítási költségekre is. Gyakorlatban a vásárlók nem csak a termékek árát figyelik, hanem a teljes csomag árát, amit kézhez kapnak, ami gyakran a termék + szállítás árát együttesen jelenti. A szállítási költség azonban olyan költség, melyet ugyan ki kell fizetni a vásárlóknak, de nem kapnak érte semmit cserébe.
Ennek megfelelően törekedni kell arra, hogy minél alacsonyabb szállítási költséggel operáljon webáruházad, hogy emiatt ne veszíts vevőket.
Nem figyelsz a látogatók visszacsábítására
Gyakori az internetes vásárlók körében, hogy nem vásárolnak egyből, amikor rátalálnak egy webshopra, hanem tovább böngészik az internetet, majd választanak egyet a felkeresett webáruházak közül. Törekedni kell arra, hogy a te webáruházad legyen az, ahova később is visszatérnek.
Erre több lehetőség is van. Az egyik dolog, aminek nagy hatása van a visszatérésre, az a pozitív benyomás. Ehhez hozzájárul az előbbiekben bemutatott problémák hiánya, javítása is, de egyéb megoldásokat is lehet alkalmazni.
Ilyen egyéb megoldás, ami a látogatók visszatérését segíti elő, a blog. A blog nem csak a keresőoptimalizálás egyik fontos része, hanem okot ad a korábbi látogatóknak arra, hogy később is visszatérjenek webáruházadhoz. A hasznos cikkeknek, információknak köszönhetően olyan közönséget lehet kialakítani, akik nem biztos, hogy azonnal vásárolni fognak, de érdeklődnek annyira, hogy rendszeresen meglátogassák webshopod, így a későbbiekben rá lehet őket venni arra, hogy rendeljenek tőled.
Összefoglalás
Egy webshopnak nem elég látogatókat szerezni, hanem arra is ügyelni kell, hogy a megszerzett látogatók minél nagyobb része adjon le rendelést, vásároljon. Ennek elősegítésére több lehetőség is van, ilyenek pl. a cikkünkben bemutatásra kerülő bizalmat elősegítő megoldások, az árak megfelelő meghatározása, a webshop termékoldalainak, aloldalainak javítása. Minél jobban figyelsz a vásárlók igényeire, annál sikeresebb webshopot tudsz működtetni.
Profittermelő webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!