Milyen vállalkozást érdemes indítani 2019-ben? Webáruházat
Egyre több olyan ember van, aki jobban szeretne saját vállalkozást működtetni, mint másnak dolgozni. Szerencsére ma már számtalan lehetőség van vállalkozás indítására, bejegyzésekben arról lesz szó, hogy miért érdemes webáruházat indítani, ha vállalkozni szeretnél.
Mi is az a webáruház?
A webáruház, webshop olyan internetes piactér, ahol az érdeklődők néhány kattintással tudnak maguknak termékeket megrendelni, amit aztán a vállalkozás kiszállít nekik. Mivel az interneten vásárlók száma folyamatosan, rohamosan növekszik, így egyre több cég nyit saját webshopot.
Nincs azonban szükség már meglévő cégre, ha most gondolkozol vállalkozás indításán, lehet webáruház nyitással kezdeni. A webáruházak számos előnnyel rendelkeznek a tradicionális vállalkozásokhoz képest.
Alacsonyabb induló költségek
A vállalkozás indítás egyik legnagyobb problémája általában, hogy magas induló költségei vannak. Egy webáruház sem fog száz forintból elkészülni, azonban nincs szükség üzlethelyiségre, az induló időszakban valószínűleg nincs szükség alkalmazottakra sem, maximum egy raktárhelyiségre. A termékek kiszállítása általában futárszolgálatokkal történik, így erre sem kell sok pénzt áldozni.
Egyszerűbb vállalkozás indítás
Nem csak a költségek alacsonyabbak webáruházak esetén, hanem kevesebb a teendő is. A webáruház elkészítését profi cégekre lehet bízni, így a technológiai háttérrel nem kell foglalkoznia a vállalkozónak, hanem csak a termékek beszerzésére és eladására lehet koncentrálni.
Egyszerűsíti a vállalkozás indítását az is, hogy akár otthonról is üzemeltethetsz egy webshopot. Természetesen, ha pl. műszaki cikkekkel szeretnél kereskedni, akkor a raktárkészletet nehéz lehet otthonodban tárolni, azonban kisebb termékek esetén akár egy szoba, vagy a garázs is tökéletes megoldás lehet a termékek kezdeti tárolására. Ráérsz akkor terjeszkedni, ha befutott már webáruházad.
Szeretne sikeres webáruházat indítani?
Vállalkozás indítás akár munka mellett is
A webáruházak egyszerű indítása azt is jelenti, hogy kezdetben nem is muszáj főállásban ezzel foglalkoznod, hanem megtarthatod munkahelyed, és csak akkor kell feladnod azt, ha már elegendő vásárlóval rendelkezel a biztonságos váltáshoz.
Gyakori visszatartó erő vállalkozás indítás előtt, hogy a sikerességhez fel kell adni a biztos munkahelyet, mivel rengeteg időt kell egy vállalkozás indításába fektetni. Webáruházak esetén azonban sokkal kevesebb a teendő.
Magát a webshopot profi webáruház készítő fogja csinálni. A termékeket be kell ugyan szerezni és fel kell tölteni a webshopra, de ez jelentősen kevesebb ideig tart, mint egy üzlethelyiséget berendezni. A rendelések feldolgozása, csomagolása történhet munkaidő után is, a kiszállítást pedig úgyis a csomagküldő cég fogja végezni, így azzal sem kell sokat foglalkozni. Ráérsz csak akkor az új vállalkozásra koncentrálni főállásban, ha már annyi rendelés, teendő van, amit nem lehet munkaidő után feldolgozni.
Egyszerű működtetés
Minden vállalkozáshoz hozzátartozik a számlázás, a raktárkészlet kezelés. Webáruház esetén ezeket egybe lehet építeni a webshoppal, így egy felületen lehet minden szükséges folyamatot elvégezni. A raktárkészlet kezelés különösen egyszerűen történik webáruházak esetén, ugyanis az eladott termékek akár automatikusan megjelenhetnek a raktárkészletben is változásként, így nincs plusz teendő üzemeltetés közben.
Ügyfelek az egész országból
A megszokott vállalkozások egyik hátránya, hogy általában csak a telephely, üzlethelyiség vonzáskörzetéből tudnak ügyfeleket szerezni, különösen, ha új vállalkozásról van szó. A webáruházak azonban általában az ország minden területére egyformán tudnak szállítani, így sokkal több érdeklődőt, vásárlót, ügyfelet lehet elérni velük.
Könnyű fejlesztési lehetőségek
Gyakori probléma vállalkozások számára, hogy a kezdeti sikerek után a következő szint elérése jelentős kiadásokkal jár. Egy nagyobb vagy új üzlethelyiség bérlése, vásárlása sokkal többe kerül, mint befutott webáruház esetén egy stabilabb szerverre váltani, amely problémák nélkül elbírja a megnövekedett látogatószámot.
24 órás rendelkezésre állás
A tradicionális vállalkozások egyik hátránya, hogy csak nyitvatartási időben állnak a vásárlók rendelkezésére. Ha valakinek este jut eszébe a vásárlás, várnia kell a következő napig, és akkor is csak munkaidőben, személyesen fog tudni vásárolni tőled.
Webáruház esetén azonban, akinek este jut eszébe a vásárlás, egyből le is tudja adni rendelését, így nem kell attól félned, hogy a nyitvatartási idő miatt elesel egy rendeléstől.
Könnyű marketing
Az induló vállalkozások egyik legnagyobb problémája, hogy új vásárlókat, ügyfeleket szerezzenek maguknak. Fizikai bolt, üzlet esetén ez azt jelenti, hogy a környékben kell plakátokat elhelyezni, szórólapokat osztani, és arra kell hagyatkozni, hogy az ügyfelek maguktól továbbadják vállalkozásod hírét.
Webáruház indítása esetén azonban rengeteg megfizethető, azonnali és hosszú távú marketing lehetőség áll rendelkezésedre.
A legnépszerűbb és legolcsóbb megoldás a keresőoptimalizálás, SEO. A SEO lényege, hogy hatására a webáruházad minél előrébb fog kerülni Google-ben a releváns szavakra, kifejezésekre. Minél előrébb van webshopod a keresőben, annál több látogatója, vásárlója lesz. A keresőoptimalizálás hosszú folyamat, így nem lehet egyből a vállalkozás indítása után eredményeket elérni vele, azonban hosszú távon az egyik legolcsóbb, legjobb megoldásnak számít.
Szerencsére azonnali marketing megoldások is állnak rendelkezésedre, ilyen pl. a Google Ads és a Facebook hirdetések is. A Google Ads lényege, hogy saját hirdetéseket lehet elkészíteni, melyek a Google keresések előtt jelennek meg, ha valaki az általad előre megadott szavakra, kifejezésekre keres. Fizetni az egyes kattintások (látogatók) után kell.
Ezek mind olyan marketing lehetőségek, melyeket általános vállalkozás indításával nem lehet kihasználni.
Közösségi média kihasználása
A közösségi média is a marketing témakörébe tartozik, ma már elengedhetetlen, bármilyen vállalkozást is indítasz, hogy céged jelen legyen legalább Facebookon. Mivel az emberek (potenciális ügyfelek) rengeteg időt töltenek el Facebookon, így neked is „oda kell menni”, ahol ők vannak. Ahhoz, hogy maximálisan ki tudd használni a Facebook által jelentett lehetőségeket, szükséged lesz mindenképpen egy weboldalra, webshopra, akkor is, ha általános vállalkozás indítása mellett döntenél.
Előnyös a vásárlóknak is
Az előző pontokban bemutattuk azokat az előnyöket, melyek a vállalkozás számára fontosak, azonban egy webáruház a vásárlók számára is számos előnnyel jár, nem véletlenül vásárolnak egyre többen az interneten. A kényelmes, otthonról történő vásárlás, a házhoz szállítás, a termékek könnyű összehasonlítása stb. mind olyan tulajdonságok webshopok esetén, melyeket az átlagos vállalkozások nem szoktak biztosítani, de a vásárlók ma már szinte elvárják őket.
+1 A dropshipping webshop
A dropshipping webáruház lényege, hogy a vállalkozás ugyan webáruházzal, webáruházas felülettel rendelkezik, azonban nincs raktárkészlete, hanem csak egyfajta közvetítőként működik a vásárlók és az eladó között.
A vásárlók leadják a rendelést webáruházadban, a dropshipping webshop továbbítja a rendelést az eladó felé, aki elvégzi a csomag kiszállítását. Látható, hogy egy ilyen vállalkozás esetén a webshop feladata csak a rendelések felvétele, továbbítása, más semmire nincs szükség a vállalkozás indításához.
Összefoglalás
Ha ma valaki vállalkozást szeretne indítani, akkor rengeteg különböző lehetőség közül választhat. Ezek közül az egyik a webáruház indítása, amivel az internet által nyújtott lehetőségeket és a vásárlói szokások változását lehet kihasználni. A webáruházas vállalkozás indítása számos előnnyel jár a vállalkozók részére, olcsóbban, egyszerűbben lehet egy webshopot elindítani, mint egy tradicionális vállalkozást.