Webáruház üzemeltetés: a vásárlói vélemények előnyei
Az internetes vásárlás jellemzője, hogy a vásárlók rengeteg olyan webáruházzal találkoznak, melyről korábban még nem hallottak, valamint olyan termékeket is kinézhetnek maguknak, melyekről még nem rendelkeznek személyes tapasztalattal. Ilyenkor a vásárlók nagy része azt csinálja, hogy vásárlói véleményeket keres az interneten, melyek segítségükre lesznek a döntésben. Ezeket a vásárlói véleményeket saját webshopod felületén is meg tudod jeleníteni, ennek az előnyeit fogjuk bemutatni.
A vélemények formátuma
Ügyelni kell arra, hogy a véleményeket megfelelő formátumban gyűjtsd be, a lehető legjobb eredmények eléréséért. Ez azt jelenti, hogy a vélemény tartalma mellett mindenképpen jelenítsd meg a korábbi vásárló nevét, valamint nem termékoldali megjelenítés esetén azt is, hogy milyen terméket vásárolt. A beküldők nevének megjelenítése nélkül keveset érnek a vélemények, ugyanis azt hiszik az új látogatók, hogy te magad gyártottad őket, hogy nem valódiak.
Egyéb információk, melyeket hasznos lehet megjeleníteni a vásárlás időpontja és esetleg a vásárló helye is. Az időpont a fontosabb ezek közül, ugyanis ebből láthatják az érdeklődők, hogy mennyire volt aktív webshopod a közelmúltban, hogy rendelik-e a kinézett termékeket mások is mostanság. A vásárló helye inkább nemzetközi webáruház esetén hasznos, jelezni lehet vele, hogy mely országokból vannak ügyfelei webshopodnak.
Korábbi vásárlóktól vélemények kérése
Korábbi cikkünkben már írtunk a vélemények kéréséről, az előző linken megtekinthető. Mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy minél több vélemény érkezzen webshopodra, különösen az első vásárlóktól. Minél előbb megjelennek a pozitív vélemények, annál előbb tudod élvezni a következő előnyöket.
Webáruházad népszerűsítése
A frissen induló webáruházak, a kisebb webshopok gyakori problémája, hogy a látogatók, érdeklődők nagy része még soha nem hallott a webshopról, a cégről, mielőtt rendelni szeretne egy terméket. Kisebb webshopok esetén valószínűleg az internetes keresés sem fog eredményt hozni, mivel kicsi az esélye, hogy az internetes fórumokon, blogokon pont a te webshopodról folyjon a beszélgetés.
Ilyen esetben egy lehetőséged van, ha a termékoldalon, vagy a webshopod egy külön aloldalán megjeleníted a korábbi vásárlók véleményét. Amire figyelni kell, hogy termékenként lehessen szűrni a vélemények között, ezért is gyakori a termékoldali megjelenítés, ugyanis a legtöbb új vásárló egy konkrét termékre kíváncsi, nem webáruházadra általánosságban.
Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!
Független vélemények
A termékleírások is arra szolgálnak, hogy bemutassák, eladják a termékeket, azonban a termékleírások hátránya, hogy a webshop üzemeltetőjétől, vagy a termékek gyártójától jönnek, így a terméket bemutatják, de gyakran nem adnak választ az érdeklődők konkrét kérdéseire. Plusz a termékek leírásai mindig pozitívak lesznek, ugyanis a feladatuk, hogy eladják a termékeket, a külső véleményeknek azonban nincs okuk kiszínezni a valóságot.
Az eladások növelése
A vásárlók, különösen a nagyobb összegű vásárlások előtt, gyakran megerősítést keresnek. Ha már valaki eljutott webshopod egyik termékének oldalára, akkor nagyon közel van a vásárláshoz. Sokszor azonban szükség van egy utolsó megerősítésre, mielőtt leadja valaki a rendelését. Erre a megerősítésre kiváló megoldást jelentenek a vélemények, így hozzá tudnak járulni a termékoldalak konverziójához, az eladások, bevételek növeléséhez.
Keresőoptimalizálás, SEO
A keresőoptimalizálás egyik alapja a rendszeresen megjelenő friss, egyedi tartalom. Azok a webáruházak, melyek nem rendelkeznek véleményekkel vagy bloggal, általában nem frissülnek rendszeresen. A termékeket feltöltik induláskor, és a továbbiakban minimális új tartalmak, változások, vagy az új termékek jelennek csak meg a webshop felületén.
A vásárlói vélemények gyakorlatilag ingyen tartalmakat jelentenek, melyek rendszeresen jönnek és garantáltan egyediek lesznek. Nagyon kicsi az esélye, hogy egy vásárló ugyanazt a véleményt küldené be több webáruházhoz is, mindenki csak oda fog véleményt küldeni, ahonnan a terméket rendelte.
A SEO szempontjából további előny, hogy a vélemények nem a szakkifejezéseket fogják tartalmazni, hanem olyan szófordulatokat, melyeket az emberek a mindennapokban használnak. A termékleírásokkal kapcsolatos gyakori probléma, hogy nem tartalmazzák azokat a szavakat, melyekre a vásárlók a Google-ben keresnek, így nem is fogja a Google a termékeket megjeleníteni ezekre a kifejezésekre. Az ilyen kifejezéseket aztán akár te is fel tudod használni, cikkeket írhatsz köréjük, vagy optimalizálhatod a már meglévő tartalmakat.
A webshop, a termékek javítása
A beérkező vélemények között lesznek olyanok, melyeket hasznosítani tudsz, melyekkel javíthatod webáruházad, vállalkozásod vagy akár a termékeidet is. Webáruházad lehet bármilyen jól elkészített, a vásárlók viselkedését, igényeit teljes mértékben nem fogod előre látni. A vásárlók véleménye alapján azonban tippeket, tanácsokat is fogsz kapni webshopod fejlesztésére. Ezek megfogadása nem csak a vásárlók, hanem a webáruház előnyeit is szolgálja.
Mi a helyzet a negatív véleményekkel?
Bármilyen webáruházról, bármilyen termékekről is legyen szó, biztos lehetsz abban, hogy negatív vélemények is érkezni fognak. Ezeket a negatív véleményeket ugyanúgy meg kell jeleníteni, mint a pozitívokat. Ha az érdeklődők csak pozitív véleményeket látnak, akkor könnyen átverésre gondolnak, ugyanis az szinte lehetetlen, hogy egy termékről, webshopról mindenki kiváló véleménnyel legyen.
Természetesen a túl sok megjelenített rossz vélemény nem lesz jó hatással webáruházadra, ilyen esetben azonban a megoldás nem a rossz vélemények eltávolítása, hanem a felmerülő problémák mielőbbi javítása.
Reakció a véleményekre
A negatív vélemények miatt előnyös, ha lehetőséged van közvetlenül a negatív vélemények alatt válaszolni a felvetett problémákra. Ha a termékkel volt problémája a vásárlónak, akkor a visszaküldési feltételekhez tudod irányítani, ha valamilyen szolgáltatással, akkor jelezni tudod a korábbi vásárló és a potenciális vásárlók számára is, hogy milyen lépéseket tettél, hogy ilyen ne forduljon elő többet.
Összefoglalás
A korábbi vásárlók véleményének kérése és megjelenítése több szempontból is előnyös a webáruházak számára. A vélemények segítik a konverziót, aminek hatására növekednek a bevételek, valamint a webáruház is fejleszthető segítségükkel, ugyanis a jelzett hibákat, problémákat orvosolni lehet, és még csak fizetni sem kellett a tesztelésért, a vásárlók maguk elvégzik azt.
Profittermelő webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!