Új látogatókat szeretnél webshopodhoz? Indíts blogot!
A SIKERES WEBSHOPOKHOZ hozzátartozik a látogatók számának folyamatos növelése. Sokan azt hiszik, hogy az eladások növelése csak közvetlen módon történhet (hírlevél tökéletesítése, különböző akciók, fizetős látogatószerzés - Google Adwords), azonban ez nem állhat messzebb a valóságtól. Az egyik legegyszerűbb módja a webáruházas látogatószerzésnek, ha egy blogot készítesz webshopod felületén.
A blog remek módja annak, hogy olyan látogatókat találjanak rá webshopodra, akik bár érdeklődnek termékeid, szolgáltatásaid iránt, de még nem vásárolni szeretnének, csak megismerkedni velük. Azok a látogatók, akik így megismerkednek webáruházaddal, később vásárlókká konvertálhatók. Azt fogjuk bemutatni részletesen, hogy egy blog miben járul hozzá webáruházad sikerességéhez.
Saját történeted bemutatása
Bármilyen termékeket, szolgáltatásokat is ajánlasz, valószínűleg nem te vagy az első, aki ezt csinálja, hanem rengeteg hasonló céggel kell felvenned a versenyt. Az egyik legjobb előnyszerzési lehetőség ebben a versenyben, ha meg tudod mutatni a potenciális vásárlók számára, hogy miben különbözöl a többi hasonló vállalkozástól. Erre a legjobb lehetőség a blog.
Közösségi médiában csak véges számú üzeneteket, bemutatókat tudsz megjeleníteni, és nehezebben is találnak rá az érdeklődők. Ezzel szemben egy jól felépített, képekkel, vagy akár videókkal is ellátott blogon mindent be tudsz mutatni, amiről úgy gondolod, hogy felkeltheti az emberek figyelmét. Be tudod mutatni saját utadat, hogy miért indítottad ezt a webshopod, közzéteheted az érdekes történeteket, amik a folyamat során történtek vele. Emellett a webshopod termékoldalain általában nincs lehetőség hosszú szövegek, leírások megjelenítésére, addig itt részletesen bemutathatod termékeidet, akár használat közbeni tippekkel, tapasztalatokkal is.
A blog segít a felfedezéshez
Ha minőségi, érdekes cikkeket írsz, azt emberek el fogják olvasni, meg fogják osztani ismerőseikkel, akik szintén el fogják olvasni. Ha minden nap kiteszel Facebookra egy webshopodra mutató linket, azt akkor sem fogják olyan szívesen megosztani mások, mint az olyan tartalmakat, melyekre saját maguk találtak rá. A blog segítségével viszont könnyebben fogsz majd tudni tartalmas közösségi média reklámokat is készíteni, mert több olyan téma lesz, melyet meg tudsz osztani másokkal.
Mindezek mellett a cikkek segítségével biztonyíthatod szakértelmed a látogatók számára. Ha látják, hogy részletesen be tudod mutatni, amivel foglalkozol, akkor biztonságosabban vásárolnak tőled, mert tudják, hogy jó kezekben lesznek.
Keresőoptimalizálás
Felteheted a kérdést: mi értelme van cikkeket írni, ha (főleg az elején) nagyon kevesen olvassák azokat? Erre a kérdésre a válasz a keresőoptimalizálás (SEO). Először is minden cikk egy új, egyéni tartalommal megtöltött oldalt jelent webshopod számára, melyek több belső linkeket jelentenek. Bár a belső linkek nem olyan fontosak, de ha minőségi tartalommal szolgálsz, másik oldalak is linkelhetnek cikkeidre, amik jó hatással vannak a keresőoptimalizálásra.
A frissen megjelenő cikkek jelzik a Google számára, hogy honlapod folyamatosan frissítve van, melyet a Google szintén előnyben részesít.
A bejegyzések segítségével olyan kulcsszavakat, kifejezéseket is meg tudsz jeleníteni honlapodon, melyeket másképpen nehezen tudnál csak, melynek következtében előkelőbb helyezést érhetsz a keresési listákon, ami több látogatóhoz vezet.
Hogy találj ki témákat cikkekhez?
Előfordulhat, hogy nem vagy tehetséges író, vagy csak nem tartod magad annak. Ez azonban ne gátoljon meg a cikkek írásában. Ha nem tudsz sokat írni egy témáról, írj kevesebbet, tegyél bele több képet, illusztrációt, úgy is megéri cikkeket készíteni. A lényeg, hogy folyamatosan friss, érdekes újdonságokkal állj elő, hogy minél többen rátaláljanak. Nem feltétlenül kell naponta frissítened, hetente egyszer is elég lehet.
Nem csak a termékeidet, szolgáltatásaidat tudod bemutatni, hanem a vállalkozásod témájában bármilyen érdekességről írhatsz. Ha autókereskedésed van, írhatsz új autókról, különböző versenyekről. Ha ruhákat árulsz, írhatsz az éppen aktuális divatról, különböző anyagokról, márkákról. Ha sportruházati termékeket árulsz, írhatsz sporteseményekről, rendezvényekről. A legfontosabb úgyis a friss, egyedi tartalom.
Jól látható tehát, hogy egy blog indításának számos előnye van webáruházad forgalmának szempontjából, kevés idő- és költségráfordítással lehet vele hosszan tartó, pozitív hatást elérni.