Gyakori hibák webshop indításakor
Egy webshop indítása elméletben nem bonyolult dolog, gyakorlatban azonban sokszor előfordulnak olyan gyakori hibák, melyeket egy kis utánajárással, tervezéssel meg lehet előzni. Bejegyzésünkben olyan hibákat fogunk bemutatni, amiket célszerű megelőzni, ha azt szeretnéd, hogy internetes áruházad minél gyorsabban sikeres legyen, pénzt hozzon.
Honnan lesznek látogatók?
Az egyik leggyakoribb probléma, ami előfordul, hogy elkészül egy webshop, de nem jönnek a vevők. Lehet a webshop bármilyen jó, rendelkezhet minőségi termékekkel, alacsony árakkal, ha senki nem talál rá. Gondoljunk csak bele, hogy működik ez fizikai bolt, üzlet esetén: ha megnyitsz egy boltot, de nem reklámozod sehol, csak megnyitod és várod a vevőket, valószínűleg csak elvétve fognak jönni. Ez a probléma az internet világában fokozottan jelentkezik.
Mivel valószínűleg minden témában van már webshop az országban, így valahogyan fel kell velük venni a versenyt. Erre az egyik legjobb lehetőség a keresőoptimalizálás (SEO). Ehhez technikai megoldások is szükségesek, valamint az is, hogy a webshop tulajdonosa foglalkozzon vele, mivel a SEO egyik fő része a tartalommarketing, a webáruház minőségi tartalommal történő feltöltése.
Készíttesse nálunk webáruházát, és mi segítünk a keresőoptimalizálásban, profittermelésben!
A SEO feladata, hogy az adott weboldal, webáruház minél jobb helyet érjen el a Google kereső találatai között a kapcsolódó kulcsszavakra. A keresőoptimalizálás gyakran hosszú folyamat, minél előbb kezdesz hozzá, annál hamarabb láthatod az eredményét.
A webshop témájától függően változik a keresőoptimalizálással elérhető eredmény gyorsasága/nehézsége is. Olyan témában, ahol nincs nagy konkurencia, relatívan könnyen be lehet kerülni a Google első oldalára. Nagy verseny esetén azonban hónapokig is tarthat, és rengeteg munkával, javítással, ráfordítással jár a SEO. Előnye azonban, hogy a Google-ből jövő látogatók ingyenesek, nem kell értük külön fizetni, és hosszútávon szinte elengedhetetlen a jó helyezés a profittermelő webáruházhoz.
Ha gyors eredményeket, biztos látogatókat szeretnél, akkor rendelkezésedre áll a Google Ads (korábban Google Adwords). Ennek lényege, hogy hirdetéseket lehet megjeleníteni a Google keresési találatai első oldalán, amiért akkor kell fizetni, ha egy-egy ember rákattint. Az ún. PPC (kattintás utáni fizetés) hirdetések akár a webshop indítással egy időben is indulhatnak. Hátrányuk, hogy fizetni kell a látogatókért, akik nem is biztos, hogy vásárolnak, hiába jutnak el a termékekhez.
Bemutatkozás és Kapcsolat oldalak
Ha már sikerült látogatókat, érdeklődőket webshopodra csábítani, akkor sincs nyert ügyed, mert meg is kell győzni őket arról, hogy vásároljanak, rendeljenek. Erre az egyik legjobb lehetőséged, ha minél több információt adsz meg vállalkozásodról.
Egy frissen indult webshopról gyakorlatilag semmilyen információt nem lehet megtalálni az interneten, hiába keres rá az érdeklődő. Ha nem találja meg a látogató a fontos információkat webshopodról a felületén, akkor könnyen lehet, hogy nem fog megbízni benned.
Amiket mindenképpen érdemes megjeleníteni a vásárlói bizalom kialakulásának érdekében: a cég neve, elérhetőségei, valamint egy rövid bemutatkozás. Ha egyszemélyes webshopot indítasz, és nem rendelkezel fizikai bolttal, akkor is célszerű legalább a neved megadni, és egy címet, ahol elérhet, aki akar. Ezek mind azt sugallják, hogy megbízható webshopról van szó, mivel a nevét adja hozzá az üzemeltető, valamint esetleges kérdések esetén az érdeklődő könnyen el tud érni telefonon, e-mailben.
A rövid bemutatkozás feladata, hogy kapcsolatot alakítson ki a látogatókkal, lássák, hogy értesz a témához, termékekhez, amikkel foglalkozol.
Vásárlói vélemények
A korábbi vásárlók pozitív véleményének megjelenítése az egyik legjobb lehetőség arra, hogy az új látogatókat meggyőzd arról, érdemes megvásárolniuk a kinézett terméket. Webáruház indításkor azonban nincsenek még korábbi vásárlók. Ilyen esetben két dologra kell figyelni.
Az első, hogy amíg nincsenek vélemények, ne legyen megjelenítve üres felület, ahol a véleményeknek kellene lennie. Ilyenkor gyakran az az érdeklődők első kérdése, hogy „miért nincs még egy vélemény sem, senki nem rendelt még a webshopból előttem?”.
A második, hogy ennek megfelelően törekedj arra, hogy minél gyorsabban szerezz véleményeket. A vásárlói vélemények kérésének lehetőségeiről írtunk már korábbi cikkünkben részletesen. Ha már összegyűlt elég sok vélemény, akkor érdemes őket egyszerre megjeleníteni a termékek mellett.
Közösségi média
A közösségi média oldalak linkelése, megjelenítése hasonló elven működik, mint az előbb bemutatott vásárlói vélemények: az új látogatók információkat szerezhetnek korábbi vásárlóktól, érdeklődőktől a vállalkozással kapcsolatban. Kiváló megoldás belinkelni, sőt, akár kis dobozban megjeleníteni a céges Facebook profilt a webshop felületén is.
Ha nem új cégről van szó, hanem meglévő vállalkozásodhoz indítasz webshopot, akkor könnyen lehet, hogy már vannak követőid, nem nulláról indul céged Facebook profilja. Azonban ha a webshoppal együtt indítod a Facebook profilt is, nem biztos, hogy jó megoldás az üres profilt nagyon reklámozni pl. a webshop főoldalán. Helyette jó megoldás, ha elkezded felépíteni a céges profilt bejegyzésekkel, érdekességekkel, és csak akkor fő helyre tenni a webshopon, ha már látszik rajta, hogy foglalkozol vele rendszeresen, és néhány hozzászólás is kapcsolódik hozzá.
A termékoldalak kialakítása
Nem csak vállalkozásod komolyságáról, megbízhatóságáról kell meggyőzni a látogatókat, hanem a termékekről is. Ha csak feltöltesz egy termékképet, nevet, árat, valószínűleg nem sokan fogják megrendelni. Helyette törekedni kell arra, hogy minél több információt, minél jobb termékleírást találjon meg a látogató a termékoldalon, hogy könnyen tudjon dönteni a vásárlásról.
Összefoglalás
A profittermelő webáruházhoz nem elég csak elkészíteni egy webshopot, hanem figyelni kell a látogatószerzésre, és a látogatók vásárlókká konvertálására is. A cikkünkben bemutatott teendők apróságnak tűnnek (a keresőoptimalizálás kivételéve), azonban rengeteged javíthatnak egy webshop teljesítményén, bevételein.