A webáruház visszatérő vásárlóinak jelentősége
A sikeres webáruházaknak sok ismertetője van, az egyik ilyen tulajdonság, hogy ki tudják használni a korábbi vásárlókban rejlő lehetőségeket, hogy megtartják vásárlóikat. A visszatérő vásárlók előnye, hogy sokkal kevesebbe kerül egy régi vásárlót megtartani, mint egy újat szerezni. Ennek megfelelően mindent el kell követni, hogy aki vásárol webshopodból, később is visszatérjen.
A vásárlók szerzése
A leggyakoribb vásárló szerzési megoldások a keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetések. Általában a webáruházak mindkettővel, de minimum a keresőoptimalizálással foglalkoznak. Mindegyiknek megvan az előnye és a hátránya is, azonban ami biztosan igaz, hogy mindkettő pénzbe kerül.
Ha fizettél a látogatókért, akkor az első feladat, hogy minél többen vásároljanak közülük. Sok webáruháznál ennyiből áll a folyamat, pedig, ha sikeres akarsz lenni, akkor lépéseket kell tenni annak érdekében is, hogy a vásárlók közül minél többen később is visszatérjenek.
Vásárló szerzés vagy megtartás?
Egy jól működő webáruháznak szüksége van új vásárlók szerzésére és a visszatérő vásárlásokra is. A különbség csak abban van az áruházak között, hogy milyen arányban koncentrálnak az egyes feladatokra.
Az első lépés minden webshop számára az, hogy új vásárlókat tudjon szerezni. Egy frissen indított webáruház hiába fordít nagyobb összegeket a vásárlók megtartására, ha még nincs kit megtartani. Egy több ezer vásárlással rendelkező webáruház viszont lehet, hogy arányaiban többet költ már a korábbi vásárlókra, mint az újak szerzésére, mivel ez jelenti számukra a siker kulcsát.
Sikeres webshopot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!
A termékek típusa
Nem csak a webáruház indításának ideje, hanem a termékek típusa is hatással lehet a vásárlók megtartásának fontosságára. Ha fogyó termékeket árulsz, akkor mindenképpen fontosak a korábbi vásárlók, ugyanis, ha pl. fürdőszobai kiegészítőkből, mindennapos termékekből havonta kell rendelni újakat, akkor egy elégedett vásárló minden hónapban újra vásárolni fog webshopodból, ami rengeteg és rendszeres bevételt fog jelenteni.
Olyan termékeknél is célszerű a vásárlók kedvében járni, melyeket csak több évente kell lecserélni, beszerezni. Először is, ha valaki 3 év múlva szeretné lecserélni pl. a megvásárolt TV-t, és jó véleménye van termékedről, szolgáltatásodról, emlékezni fog webshopodra. Emellett könnyen lehet, hogy hasonló termékekre szüksége lesz az évek során, melyeket szintén be fog tudni szerezni webáruházadból. Pl. egy műszaki cikkeket árusító webshop általában nem csak TV-ket árul. Ha egy vásárló elégedett a szolgáltatással, akkor a TV mellett fog tudni okostelefont, tabletet stb. vásárolni cégedtől.
A visszatérő vásárlók további előnyei
Ahogy írtuk, egy vásárlót olcsóbb megtartani, mint helyette egy újat szerezni. A visszatérő vásárlók azonban több egyéb előnnyel is rendelkeznek a webáruházak, vállalkozások számára.
A visszatérő vásárlók gyakrabban vásárolnak a későbbiekben, mint az egyszer felhasználók, magasabb értékű rendeléseket adnak le, ismerőseiknek, barátaiknak ajánlják vállalkozásod. Ezek mind olyan tulajdonságok, melyek jelentős plusz bevételeket jelenthetnek egy cégnek.
Az ismerősöknek, barátoknak történő ajánlás nem tűnik komoly előnynek elsőre, azonban sokkal jobb eredményeket lehet vele elérni, mint ha valaki a Google-ben talál rá webshopodra. Ha tudja az érdeklődő, hogy ismerősei jó véleménnyel vannak egy cégről, akkor inkább fog ő is ott vásárolni, mint egy teljesen ismeretlen vállalkozástól.
A vásárlók megtartásának megoldásai
A vásárlók megtartásának megoldásairól írtunk bővebben korábbi cikkünkben. Számos olyan megoldás, lehetőség áll a webshopok rendelkezésére, melyekkel növelni tudják a visszatérő vásárlók számát.
Ezek a megoldások elsősorban arra törekednek, hogy minél jobban megkönnyítsék, javítsák a vásárlói élményt, a vásárlás folyamatát. Minél egyszerűbben, minél kevesebb problémával tud valaki vásárolni, annál nagyobb az esélye, hogy később is vissza fog térni cégedhez.
Visszatérő vásárlók, a hosszú távú siker titka
Manapság már minden egyes témában több hasonló webáruházzal találkozhatsz. A sikeres webáruházak jellemzője, hogy arra törekednek, hogy vásárlóik minél nagyobb része térjen vissza a későbbiekben is vásárolni hozzájuk, ugyanis ez sokkal kifizetődőbb, mint mindegy egyes új vásárlóért megküzdeni a konkurenciával. Ha sikeres webshopot szeretnél, akkor el kell követni mindent annak érdekében, hogy aki egyszer vásárol nálad, a jövőben is visszatérjen.